[Exkluzív] Battlestations: Pacific - próbakör

Battlestations: Pacific - próbakör

elvisLaborci Gergely2008.10.09. 19:35

Mai fejjel szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy nem egészen egy emberöltővel ezelőtt miféle pokoli vihar dúlta végig a civilizált világot. A második világháború félelmetes csatáinak vaskarmai a földgolyó minden pontját elérték, így a Csendes óceán paradicsomi világa sem menekült a légi- és vízi gépszörnyetegek haláltáncától.

Jó hatvan évet előre ugorva az időben látjuk, hogy az emberek ma más harcokat vívnak. Jelenleg a piac a csatatér, a legfőbb hadúr pedig a pénz. Nemrég az Eidos magyar divíziójának sikerült a bravúr: 2007 első havában előrukkoltak egy több prototípuson átesett hadiszerkezettel, mely kezdetekben a PS2-es és Xbox-os csatatérre lett felkészítve, több hányattatás után pedig X360-on és PC-n talált stabil, végső platformra. Egy olyan játékot küldtek háborúba a hazaiak, mely nemzetközi szinten megállta a helyét mind a kritikusok, mind pedig a bevezetőben említett játékosok kereszttüzében. A Battlestations: Midway után kereken két évvel, 2009 első negyedévében a fejlesztőbrigád szeretné az eddig elért sikereket fokozni, mi pedig a főhadiszállásukon jártunk utána, hogy hol is tartanak az alkotómunkával.

A Battlestations: Pacific az előd által kitaposott ösvényen halad. A formula mit sem változott, a játékon munkálkodó srácok szigorúan hibridnek hívják a fejlesztésüket, amely a stratégia és akció összeolvasztásából született.

A fejlesztők egy közel béta állapotban leledző buildet prezentáltak nekünk. A nemrégiben lezajlott fókuszteszten is e pályákkal futhattak pár kört azon szerencsések, akik a válogatáson benn maradtak. Miközben Gáspár János senior designer lelkesen mesélt az eseményről, az első prezentációs pályát már töltötte is a hatalmas LCD képernyő alatt szuszogó X360. A Leyte-öböl csatáját elevenítette fel a szint, amely az amerikai kampány ötödik küldetése lesz majdan a végleges verzióban. (A fejlesztők elmondása szerint ez egyike az akcióorientált pályáknak.) Az első pillantások utáni szájtátást gyorsan követte az állak koppanása a padlón: a grafika valami elképesztő szintre lett belőve. A hullámzó-fodrozódó tengervízen a naplemente döbbenetes színjátékot produkált, de mikor az első hadihajók beértek a képbe és a kamera a részletesen kidolgozott partszakasz mellett is végigsuhant, akkor konstatáltuk, hogy az első rész óta a fejlődés nemhogy elismerésre méltó, hanem egyenesen parádés. Abszolút csúcskategóriáról beszélünk, a konzolon látott legdíszesebb játékok között lesz megjelenésekor a Pacific. Ez a fegyvertény, mint pedig tudjuk, az eladhatóság egy alapkövetelménye.

János a tényleges játékba is belevetette magát. A történelmi hűséget mi sem prezentálta jobban a megjelenő kamikaze repülőknél, melyek a valóságban is a Fülöp-szigeteknél lepték meg először a szövetséges stratégákat. Hősünk a csatahajó lövegtornyából küzdött egy darabon az önmagukat feláldozó japán vasmadarakkal, majd átvette az irányítást egy amerikai repülőgép felett, és a partokhoz érve különféle szárazföldi célpontokat támadott meg. A küldetés végén egy japán anyahajó elpusztítása volt a direktíva, mely ócskavas végül nem állta a szűnni nem akaró ólom- és torpedózáport, és szabályosan kettétört a nyílt vízen. A repkedés során olyan részletekre lettünk még figyelmesek, mint az öbölben portyázó kalózhajó, az elsüllyedt hadigép a partoknál, vagy az egyik elpusztított korvette helyén lángoló olajfolt a víz felszínén. Amint a példákból és a szintén lelkesen kommentáló Szalacsi Botond vezető dizájner szavaiból kiderült, a Pacific esetében sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a környezet színesebbé tételére, mint a Midway fejlesztésekor.

A másik prezentált küldetés a japán kampányba engedett betekintést. Mindjárt a pálya elején egy új elem bukkant elő, nevezetesen a szigetfoglalás, mely ötlet egy új multiplayer játékmódot is szült. A stratégiai lépéseket előtérbe helyező küldetésben, a hajóink bőszen támadtak egy radarállomást, mire a parton a gyalogság is megjelent, és szépen lassan a mi szárazföldi egységeink is partnak indultak. Eközben a távolban az MI által irányított segédszárny az északról érkező ellennel csatázott. Ha egy szóval kellene jellemezni az átélteket, az epikus kifejezés szökne az egyszerű bámészkodó nyelvére. A srácok kihangsúlyozták, hogy a Pacific-ben magát a grandiózus háborút helyezték előtérbe, a személynek nincs akkora szerepe, mint az előző epizódban, bár a Midway kampányában megismert régi ismerősök most is felbukkannak majd.

Mi is mentünk természetesen egy kört a játékkal. A stratégiai nézet kifejezetten átláthatónak tűnt, a repülőgépek pedig rövid idő után már kezesen viselkedtek - a gépek repülési modellje szintén hibrid, amolyan fél-árkád - a cél a könnyű irányíthatóság, egy csipetnyi realizmussal megszórva.

Mint megtudtuk, a program összetettségét a játszhatóság javítása érdekében féken tartották, a tutorial sem lesz már annyira szájbarágós és hosszú, mint két éve, a betanulás időszaka az első pályák cselekményébe is be lesz csempészve. A nehézségi szinteket jelenleg is optimalizálják a fejlesztők, a cél az, hogy a lazább játékosok és a született tengernagyok is megtalálják a megfelelő kihívást szolgáltató fokozatot. Az achievement rendszer átgondoltságáról az tesz tanúbizonyságot, hogy 200 ötletből válogatták össze nagy nehezen a legjobbakat.

Az első rész hagyományait követve a játék multiplayer szekciójára is jelentős figyelmet fordítottak Botondék: öt multi mód várja majd a társas csatározásra váró játékosokat.

A Pacific elsődlegesen X360 platformra készül, de a hasonló fejlesztési környezet miatt a PC-t is vastagon támogatják a fejlesztők. A játék egy Core 2-es processzorral, 2 giga memóriával és egy 3.0 Shader Model-t támogató grafikus vezérlővel (6600GT-től felfelé) már prímán játszható lesz XP alatt. (Ma az SM3.0 ugye alapkövetelménynek tekinthető PC fronton.) X360-on a megjelenés időpontja előreláthatóan 2009 első negyedéve, a PC-s változat feltehetően ezzel egyidejűleg, vagy kis késéssel érkezik. Jelenleg a balanszok kidolgozásán és az optimalizáláson fáradoznak az Eidos Hungary-nél.

Az nyáron felbukkant japán nyelvű, fenemód hangulatos trailer csak a jéghegy csúcsa. A játék már most igen lehengerlően fest, a fejlődés pedig a kötelező vérfrissítéseken bőven túlmutat. A két oldal felsorakoztatása, a történelmi hűség az amerikai piacon túlnyúlva a japán játékosok szívét is megérintheti, a második világháború érájának pedig itthon Európában is nagy kultúrája van.

A Battlestations Pacific minden porcikájában magán viseli egy potenciális sikerjáték jellemzőit. Prezentáció rendben, irányítás rendben, hangulat rendben - türelmetlenül várjuk 2009 elejét.

A cikk új kollégánk, Géczy Attila (mcmacko) keze munkáját dicséri.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

4 órája
1

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. Elég lesz ez?

12 órája
2

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

16 órája

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

1 napja
1

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

2 napja
21

Top Spin 2k25 - újra csavart a labda

Több, mint tíz esztendőt követően tér vissza a teniszjátékok legendája, hogy ismét köztudatba hozza a népszerű labdajátékot: terítéken a TopSpin 2k25!

2 napja
3

Capcom siker, Warner kudarc - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stray Gods: The Roleplaying Musical, Cotton Reboot! High Tension!, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Jurassic World.

3 napja
2

Indika - apáca, megkísértve

Az orosz ortodox apácás indie játék, amelynek már a demója komoly hullámokat vetett, érdemes azonban teljesen vakon belevágni. Egy viszonylag hagyományos megkísértés történetre számítottam a címszereplő fülébe obszcén dolgokat suttogó ördöggel, ám egy ennél jóval nehezebben leírható élménnyel gazdagodtam.

4 napja
1

Bemutatkozott az Akimbot, begördül a #DRIVE Rally – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo World Championships: NES Edition, Designated Demigod, Gundam Breaker 4, Sonic Rumble, Quest Master, WitchSpring R.

4 napja
1

Rainbow Cotton - a pamutboszi visszatér

A Cotton játékok gyakorlatilag új életre keltek az elmúlt években, és nem telt el sok idő, hogy az obskúrus Rainbow Cotton is megkapja a maga felújítását. A Dreamcast-éra játékai a gyönyörű SEGA-árkád életérzést hozták, és a Success 3D-s pamutboszija is tele volt szívvel-lélekkel. Lássuk a cukorkát, induljon a tea-parti!

4 napja
4

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

5 napja
22

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

5 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

5 napja
2

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

5 napja
77

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

6 napja
8

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

6 napja
10

Heti megjelenések

7 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

7 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

9 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2024.05.03.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==