Prince of Persia - próbakör

Prince of Persia - próbakör

liquidSomosi László2008.11.12. 19:30

Múlt hétvégén, a 2008-as londoni The Gathering 08 alkalmából volt szerencsék bő két órát az új Prince of Persia Xbox 360 verziója mellett tölteni. Persze nem csak ácsorogtunk mellette, hanem játszottunk is - értelemszerűen a játék első két óráját.

Az alcím hiánya nem a véletlen műve, a Prince of Persia nem az előző generációs trilógia negyedik felvonása, hanem teljesen új játék - a manapság használatos divatszóval rebootnak, a széria újraindításának is nevezhető. A játék elején a herceg még nem herceg, hanem egy kincskereső, kalandor, aki a homokvihar kellős közepében bandukolva kétségbeesetten üvöltöz egy ismerős (Farah) nevet. Mégis folytatás? Nem, nem az, hamar kiderül, hogy hősünk elkóborolt szamaráról van szó. Hercegnő azért elég hamar akad itt is, a bájos Elika személyében. A kishölgy apuci (és annak martalócai) elől menekül valamiért, és a szó legszorosabb értelmében belebotlik héroszunkba - aki, ha már ott van, és nincs meg a szamara, segít. Az események innen magas utazósebességre kapcsolnak, a furcsa páros menekül, a haragvó apa elszabadítja a Szunnyadó Gonoszt, a világ pedig sötétbe borul - hacsak a Hercegnő és Kalandor gátat nem szab a fondorlatos árnyak terjeszkedésének. A felütés jó, meseszerű, és kellő alapot szolgáltat ahhoz, hogy lehessen sokat ugrálni, meg harcolni.

Mert a Prince of Persia ebben nem változott: továbbra is akció / platformerről van szó. A korábbi részek lineáris felépítésével szemben azonban egy jóval nyitottabb világot kapunk. A Gonosz által megszállt templom előtere jelenti az elrugaszkodási pontot, az innen tökéletesen belátható központi helyszínről (méretes sivatag) nyílnak a különféle pálya-csoportok. A játék legelején egyetlen pálya nyitott csak, itt rögtön megismerkedhetünk az előrehaladás módjával, jelesül, hogy a területeket “fel kell szabadítani” a sötétség uralma alól. Ehhez Elikával közösen (a lány állandóan ott van mellettünk) el kell jutnunk a pálya egy maghatározott pontjára, itt a leányzó varázsol egyet, és a pálya (a szó legszorosabb értelmében) virágba borul, a kopár, kihalt tájba ismét élet költözik. Utóbbi manőver már csak azért is fontos, mert a már “felszabadított” területekről bármikor vissza teleportálhatunk a templom elé, illetve onnan tovább - bármelyik más, már felszabadított területre. A dolog persze nem ilyen egyszerű, az egyes pályák / csoportok megnyitásához meghatározott számú fénylő gömbre (magokra) lesz szükségünk. Ezek a pályákon, különféle trükkös, és kevésbé trükkös helyeken elszórva találhatók, így rá leszünk kényszerítve arra, hogy a pályák olyan területeit is felfedezzük, melyekre normál esetben (a terület felszabadítása során) amúgy nem jutnánk el. A magok ezen kívül általános fizetőeszközként is szolgálnak, Elikának vásárolhatunk új varázslatokat / képességeket a segítségével - melyeket birtokolva újabb, eddig elérhetetlennek tűnő területekre juthatunk el.

A Prince of Persia játékmenetének egyik alapkövét jelentő ugrálás most is akrobatikus mutatványsorokra épül. Tudsz ugrani, mászni, a falakon lefelé csúszni, függeszkedni, falakon futni, sárgán izzó gömbökről elrugaszkodva “repülni” (két pont között - ez már egy külön megnyitható képesség), sőt, még plafonon is szaladgálhatsz, ha találsz hozzá kampókat. A lényeg: a fent felsorolt lehetőségeket ügyesen összekötve, egymás után fogod használni. Nekifutsz, ugrassz, fel a falra, át a másik falra, futsz az oldalán, a szikla leomlik, átveted magad a másik oldalra, pördülsz egyet a póznán, elrugaszkodsz a szemben lévő peremről, már éppen leesnél, amikor “behívod” Elikát - ő pedig lendít rajtad még pont annyit, hogy meg tudj kapaszkodni. Gyors, látványos akrobatika, nagy (mondom: NAGY) hangsúllyal a mozdulatok megfelelő időzítésén. Sok vitát kavart, hogy a játékban nem lehet meghalni. Mert tényleg nem lehet, ha elszúrsz egy mozdulatot, és zuhannál a mélybe, Elika utánad veti magát, és visszadob az utolsó biztonságos platformra. Olvass kicsit vissza: fent leírtam egy ugrás-sorozatot - ennek az ELEJÉRE kerülsz vissza, nem az utolsó sikeres mozdulathoz. Vagyis: Elika segítsége nem más, mint autosave bizonyos pontokon - csak éppen nem kell Game Over, aztán loading képernyőket bámulnod, ha nem jön össze valami. A rendszer működik, a megoldás jó, a kihívás abszolút megmarad.

Aztán ott van a harc. Ami baromi látványos, és teljesen másként zajlik, mint korábban. Négy gomb - négyféle támadás. Első gomb: támadás a kardoddal, második gomb: akrobatikus támadás (ugrás, és az ellenfél levegőbe küldése), harmadik gomb: ez az úgynevezett “kesztyű támadás”, egy méretes dobás valamelyik irányba, és végül a negyedik gomb: Elika mágikus támadásai. A támadások fajtánként is összefűzhetők, de akkor igazán hatásosak, ha kombinálod a négyet. Fontos, hogy mindig egy ellenfél ellen harcolsz csak, de ők kemények, mint a háromnapos sóskifli. A durvább, nevesített dögök (például a trailekeben is látott Vadász) többszintes küzdelmeket kínálnak, megcsapdosod őket a pálya elején, aztán követnek, látod, ahogy ott ugrálnak melletted vagy fölötted - és ismét találkoztok, újabb harc, aztán tovább... nagyon intenzív. Maga a harc is az, az ellenfelek többször “színt váltanak”, ha vörösek, csak dobással tudod sebezni őket, ha kékek, csak a pengével, a füst-alakjukba pedig csak Elika tud méreteset varázsolni. Tudsz hárítani, a pengék egymásnak feszülhetnek (gyors QTE segítségével kerülhetsz ki jól egy ilyen szituból), a fegyverek csattanásakor counter-támadásokat nyomhatsz, kihasználhatod a terep által biztosított lehetőségeket, a játék a durvább támadásoknál lassítva, távolabbi kameraállásból mutatja az akciót... szóval van itt látvány, van taktika, vannak kombinációk. Meghalni egyébként itt sem tudsz, Elika kihúz a bajból - csak közben visszatöltődik az éppen gyepált ellenfél életereje.

A Prince of Persia amúgy is átkozott jól néz ki, a rajzfilmes stílus tökéletesen passzol a témához, az animációk roppant részletesek, a játékhoz felvett közel két órányi nagyzenekari muzsika pedig hab az amúgy is rendkívül ízletesnek tűnő tortán. Örömmel üdvözöltük, hogy az új Prince of Persia ismét inkább hangulatos, mágikus ecsettel rajzolt mese, mint borongós, összeráncolt homlokú akciójáték. Megjelenés december elején, a látottak alapján érdemes lesz rá várni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 órája
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

15 órája
1

Heti megjelenések

17 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

1 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

3 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

4 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

6 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

7 napja
13

Heti megjelenések

8 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==