[Próbakör] Project Natal

Project Natal

liquidSomosi László2009.08.26. 19:37

Egy Xbox 360 devkit, összekábelezve egy átlátszó, alkatrészekkel dugig tömött műanyagdobozzal, rákötve egy kamerára, és persze egy kijelzőre - jelenleg ez a Project Natal, a megjelenés előtt minimum egy évvel. A technológia az idei Electronic Entertainment Expo-n mutatkozott be, mozgásérzékelésről van szó, egy darab kamerával, egyéb segédeszközök nélkül. A Natal kontrollere maga a test, a fellendített kéz vagy levegőbe rúgó láb jelentik a fegyvereidet.

A prezentációt levezénylő srácról hamar kiderül, hogy maga Kudo Tsunoda, a Project Natal kreatív direktora, ő felelős azért, hogy a Natal a lehető legszélesebb (vagy extrémebb) igényeket is kielégítse. A demónk két részből áll, az elő felében egy (mini)játék prototípust tekintünk meg, a másodikban pedig mehetünk pár kört a Burnout Paradise Natal-t támogató verziójával.

Az első játék háromdimenzióba álmodott faltörő, egy sárga labdát kell a változó falrészekhez ütögetnünk. Csak a játékos ütögeti a levegőt, a képernyőn érzékletesebb a fizikai kontaktus, ott ugyanis átlátszó másunk utánozza engedelmesen minden mozdulatunkat. A “másunk” most nem túlzás: a játékban megjelenő figura ha nem is pontos klónunk, de erősen emlékeztet ránk - a kamera előtt többször cseréltünk helyet, a figura az új belépőkkel folyamatosan változott. A játékban minden testrészed játszik, a távolságok túl nagyok ahhoz, hogy egy (két) kézzel beérj mindent, a közönség hangos bíztatása mellett ugrálunk jobbra és balra. A direktor úr mosolyog, igen, tudja ő, saját bevallása szerint kilenc kilót dobott le spontán a Natalnak köszönhetően az elmúlt egy évben.

A pontosság az, ami elsőként feltűnik a Natal-al való ismerkedés során. A figura tényleg a mozdulataidat követi, nem előre letárolt mozdulatsorokat dob be, ha csinálsz valami olyasmit, amit felismer. A prezentáció során az előadó többször abbahagyta a játékot, és felénk fordult, hogy elmagyarázzon valamit. Mivel továbbra is a kamera látóterében állt, és a játékot nem szakították meg, így emberünk virtuális mása is pont úgy gesztikulált, ahogy ő. A Natal nem csak a mozgás irányát érzékeli ugyanakkor, hanem a sebességét is. A faltörőben meglegyinthetted a labdát, beleüthettél, vagy durván bele is öklözhettél - a mozdulat sebessége a visszaütött labda sebességét is meghatározta, különösen kemény csapás után lángoló tűzgolyóvá alakítva át a lasztit.

A Burnout Paradise Natal-ra okosított verziója házon belüli prototípus, azt mutatja be, hogy képes az új cucc együttműködni a hagyományos játékokkal. Férfiasan bevalljuk: ezen a területen voltunk korábban nagyon szkeptikusak, az E3-on a színfalak mögött kamerázott celebritások iszonyatos bénázást mutattak be a levegőből vezénylet Burnouttal.

Mert tényleg bénák voltak, és életükben nem játszottak autós játékkal, gyaníthatóan. A Natal-os Burnout tökéletesen vezérelhető így. Itt jött ki igazán, hogy mennyire precíz a cucc. A Burnout nem viccel, gyors reakciókra, és gyors, de nem eltúlzott mozdulatokra van szükség. Egy perc után teljes sebességgel száguldoztunk az ismert utakon - kontroller nélkül, kezünkkel egy képzeletbeli kormányt markolva, jobb lábunk előre / hátra mozgatásával szabályozva a sebességet.

A Burnout után maradt még időnk pár gyors kérdésre. Működik sötétben is? Igen, működik, be is mutatták. Mi van, ha valaki mellém áll játék közben? Semmi, ha egy játékost állítunk be, bármi történhet körülötte (vezetés közben mögé ugorhatnak és hadonászhatnak - ezt is bemutatták), nem fogja megzavarni a játékot.

Mennyire részleten érzékeli a testet? Elvileg az ujjakig, gyakorlatilag a kézfejig. Az ujjak esetében a méret a probléma, egy felnőttét érzékelné, egy gyerkőcét már nem - a Natal-os játékok éppen ezért nem építenek semmilyen funkciót az ujjak mozgatására. A Natal-t persze nem csak játékok fogják használni - a megjelenéssel egy időben az Xbox 360 teljes kezelőfelülete, és több, hamarosan belépő funkció (Twitter, Facebook) is uralható lesz a Natal segítségével. A fejlesztőkészletek a stúdióknál vannak, és a Microsoft is több belső fejlesztéssel készül a premierre - ennek időpontja egyelőre kérdéses, a folyósón elcsípett infómorzsák szerint 2010 őszénél előbb nem Natalozhatunk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. Elég lesz ez?

4 órája

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

8 órája

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

1 napja
1

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

1 napja
21

Top Spin 2k25 - újra csavart a labda

Több, mint tíz esztendőt követően tér vissza a teniszjátékok legendája, hogy ismét köztudatba hozza a népszerű labdajátékot: terítéken a TopSpin 2k25!

2 napja
3

Capcom siker, Warner kudarc - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stray Gods: The Roleplaying Musical, Cotton Reboot! High Tension!, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Jurassic World.

2 napja
2

Indika - apáca, megkísértve

Az orosz ortodox apácás indie játék, amelynek már a demója komoly hullámokat vetett, érdemes azonban teljesen vakon belevágni. Egy viszonylag hagyományos megkísértés történetre számítottam a címszereplő fülébe obszcén dolgokat suttogó ördöggel, ám egy ennél jóval nehezebben leírható élménnyel gazdagodtam.

3 napja
1

Bemutatkozott az Akimbot, begördül a #DRIVE Rally – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo World Championships: NES Edition, Designated Demigod, Gundam Breaker 4, Sonic Rumble, Quest Master, WitchSpring R.

3 napja
1

Rainbow Cotton - a pamutboszi visszatér

A Cotton játékok gyakorlatilag új életre keltek az elmúlt években, és nem telt el sok idő, hogy az obskúrus Rainbow Cotton is megkapja a maga felújítását. A Dreamcast-éra játékai a gyönyörű SEGA-árkád életérzést hozták, és a Success 3D-s pamutboszija is tele volt szívvel-lélekkel. Lássuk a cukorkát, induljon a tea-parti!

4 napja
4

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

4 napja
22

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

5 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

5 napja
2

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

5 napja
77

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

5 napja
8

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

5 napja
10

Heti megjelenések

6 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

7 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

8 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

9 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2024.05.02.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==