[Interjú] Hideki Kamiya / Bayonetta

Hideki Kamiya / Bayonetta

mcmackoGéczy Attila2010.01.24. 10:18

Mi a közös a Resident Evil 2-ben, a Devil May Cry-ban, a Viewtiful Joe-ban, és az Okami-ban? A válasz: mindegyiket Hideki Kamiya rendezte. Ahogy a remek Bayonetta-t is: a boszorkányos akciógörgeteg megjelenése kapcsán több európai online lappal közösen kérdeztük mindenféléről Kamiya-sant.

Kezdjük talán a Bayonetta karakter-dizájnjával. Mi inspirálta a hősnő kinézetét és ruházatát?

[Hideki Kamiya] Nem voltak különösebb inspirációink, úgy fogalmaznék inkább, hogy ő testesíti meg számomra a tökéletes nőt. Azért döntöttem női hős mellett, mert az eddigi játékaimban szinte mindig férfiaknak adtam a főszerepet, és most valami mást akartam csinálni.

A tervezés során erősen koncentráltunk a karakter szexuális kisugárzására, de ezt nem úgy akartuk elérni, hogy minél több húst mutatunk, hanem a magas minőségű dizájnnal. A karakter-tervezőktől is ezt kértem: csak ott csupaszítsuk le a hősnőt, ahol az általános dizájn szempontjából szükséges. A másik fontos szempont a divat volt, ahogy annak idején Danténél is, még véletlenül sem akartuk “harci páncéllal” befedni a testét. Éppen ezért Mari Shimazaki-t, egy női dizájnert bíztam meg Bayonetta megtervezésével, ő egyedi, érzékeny és nőies módon közelítette meg a feladatot.

Nagy figyelmet fordítottunk Bayonetta hajára is. Ez egyrészt fegyverként funkcionál, másrészt pedig az akció dinamizmusát növeli, pont úgy, mint Dante kabátja a DMC-ben, vagy Viewtiful Joe köpenye. A hajjal egyébként elég sok problémánk volt, egyrészt technológiai szempontból, másrészt pedig többször túlságosan is takarta Bayonetta testét, így magát az akciót is.

Ezek szerint szándékos a kontraszt a kegyetlen harcos, és a stílusos nő között?

[Kamiya] Igen, a döntés a fejlesztési munkálatok legelején született. Amit a férfi hősökről el akartam mondani, azt már elmondtam: Leon a Resident Evil-ből, Joe a Viewtiful Joe-ból, vagy Dante a DMC-ből. A női hős így természetes döntés volt, mert új dimenziókat nyitott meg számunkra a játékmenet terén. Mindig arra törekedtem, hogy a karaktereim az akción keresztül is kifejezzék magukat. Vegyük Dantét, például: igazi kemény harcos, aki az arrogáns és stílusos személyiségét a harcokba is beleszövi. Viewtiful Joe ezzel szemben inkább játékosan harcol - igazi tinédzser. Bayonettával nőies, elegáns, és gyönyörű harcost akartam alkotni. Az erőszakos akció és a gyönyörű nő közti kontraszt szintén nagyon izgalmasnak tűnt számomra. A karakter mozdulataiban sokféle stílust ötvöztünk, a mozgásokat egy harcművészetekben képzett kaszkadőr, egy (egykor a japán nemzeti válogatottban is szereplő) tornászlány és egy profi táncos segítségével motion-captureöltük, a járása pedig Marilyn Monroe-t idézi. Ha jobban odafigyelsz, számos apró, kifejezetten nőies elemet vehetsz észre a játékban: a lock-on kurzor úgy néz ki, mint egy rúzsnyom, a dupla ugrást lehetővé tevő mágikus erő apró lepkeszárnyak formájában jelenik meg, és ha Bayonetta sérül, a vére rózsaszirmokká alakul a levegőben.

A játék zenéjét is próbáltuk a női hőshöz alakítani: a kemény rock hagyományosan jól illik az akciójátékokhoz, de a Bayonettában másra is szükségünk volt - a dinamikus, lendületes dallamok nagyon jól passzolnak a kinetikus akcióhoz.

Van-e olyan játék, ami hatott a Bayonetta fejlesztésére?

[Kamiya] A God of War sorozat grandiózus akciójelenetei és dinamikája kifejezetten stimulálólag hatott ránk a fejlesztés során, de persze a Bayonetta játékmenete nagyban különbözik a GoW-étól. Türelmetlenül várom a God of War 3-at, és remélem, hogy a Bayonetta masszív lökést ad az akciójátékok műfajának.

A Bayonetta mely játékelemeit tartja a legmeghatározóbbnak?

[Kamiya] Leginkább az irányításra vagyok büszke, szerintem ez ragadja meg leginkább a játékosok figyelmét. Mindenkinek azt mondom: próbáld ki saját kezűleg játékot, igazán feszes, következő generációs irányításunk van. Ott van aztán az akció, ezt úgy tervezzük, hogy tele legyen emlékezetes, átütő pillanatokkal, és folyamatosan meglepjük velük a játékost.

A Bayonetta egyszerre célozza meg a hardcore és a casual közönséget. Miért kell megfelelni mindkét játékos-típusnak?

[Kamiya] Meggyőződésem szerint egy akciójáték vonzerejének kvintesszenciája, hogy kemény kihívások, nehezen végrehajtható feladatok elé állítja a játékost. Ugyanakkor tudom, hogy egy játék nem korlátozhatja magát a hardcore közönségre. Sok játékos nem kedveli a kőkemény kihívásokat, de azért végig szeretnék játszani a játékot, és meg szeretnék tapasztalni az akciót - pont úgy, mintha végignéznének egy akciófilmet. Az ő igényeiknek is meg akartunk felelni.

Éppen ezért többféle nehézségi szintet kínálunk. A Very Easy / Easy fokozaton a kevésbé tapasztalt játékosok ugyanazokat a mozdulatokat, kombókat vethetik be, mint a profik, csak sokkal könnyebb előcsalni azokat, és persze az ellenfelek sem olyan kemények. A durvább nehézségi fokozatokkal a hardcore játékosokat célozzuk be, a DMC, a Viewtiful Joe és a God Hand keményebb nehézségi szintjeinek mintájára.

Miért nincs kooperatív mód a Bayonetta-ban?

[Kamiya] A Bayonettával az ultimatív csata/akció játék létrehozása volt a célunk, és az, hogy a saját képességeidhez mérten folyamatos kihívást biztosítson. Ezért az egyjátékos módra koncentráltunk, mert ez a játékmód teszi lehetővé, hogy az ellenfeleket, a játékmenetet, és a kihívást a lehető legjobban a fenti követelményekhez igazítsuk.

Számíthatunk letölthető tartalmakra?

[Kamiya] Nem, nem lesz DLC hozzá. Mindent beletettünk, ami eszünkbe jutott, és érdemes volt beletenni. Komplett élményt nyújtunk a játékosoknak, rengeteg extrával, és magas szintű újrajátszhatósággal.

Mennyire elégedett a játék fogadtatásával - különös tekintettel Japánra?

[Kamiya] Kissé meglepett a játék [kitűnő] fogadtatása, de hogy őszinte legyek, számítottunk is rá. Úgy érezzük, hogy sikerült valami különlegeset alkotnunk. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, és ez nagyon jól esik mindenkinek, aki a játékon dolgozott. Remélhetőleg a továbbiakban is minden rendben lesz, jó lenne, ha már a folytatásra gondolhatnánk...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

9 órája

Heti megjelenések

11 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

20 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==