[Próbakör] Prince of Persia: The Forgotten Sands

Prince of Persia: The Forgotten Sands

mcmackoGéczy Attila2010.04.09. 18:42

Az Ubisoft egyik legsikeresebb, legmarkánsabb sorozatát nem kell bemutatni azoknak, akik az utóbbi évtizedben videojátékok közelében sertepertéltek. Perzsia hercege újrafogalmazta az ügyességi akciójátékról alkotott definícióinkat, a Sands of Time pedig megérdemelten zsebelte be az előző generáció végén a szakma elismerését.

A franchise-ban rejlő potenciált Hollywood igyekszik kiaknázni a május végén érkező filmváltozattal, de Ubiék sem ültek ölbe tett kézzel: a legutóbbi PoP újraértelmezés után visszatérnek az eredeti szériához. Volt szerencsénk a The Forgotten Sands előzetes fejlesztői változatát tesztlaborba cipelni. A nagyítóba tekintve rájöttünk, hogy a korábbi baljós sejtéseink ellenére a Herceg visszatérése igen kellemes meglepetésekkel fog szolgálni.

Daráljuk le gyorsan a kötelező tudnivalókat! A The Forgotten Sands kvadrológiává bővíti a trilógiát: a Herceg új kalandja a Sands of Time és a Warrior Within közti, eddig kevésbé tárgyalt hétéves időszakban játszódik - vagyis egyfajta másfeledik epizódként funkcionál majd a sztori szempontjából. Főhősünk már nem az első részben megismert naiv ifjonc, de még nem a második részben irányítható borongós tekintetű harcos - a lelkiállapota valahol a kettő között ingadozik. A Herceg tesója, Malik városát keresi fel, ahol a videojátékos szokásoknak megfelelően nagy a baj, a települést éppen egy titokzatos, homokkatonákból álló sereg ostromolja. A Herceg ahol tud, segít - innen indul a Forgotten Sands története. 

 

Az első percekben a látványt és a mozdulatokat elemeztük, ízlelgettük. Képeken talán messze nem fest olyan csinosan a játék, mint mozgásban. A csinos jelző használata mondjuk relatív - a Sands of Time a maga korában kiemelkedően szép programnak számított, köszönhetően a fantasztikus művészeti ötleteknek és az ügyes effekteknek. A Forgotten Sands csak szimplán jól néz ki, de nem hoz kiemelkedő újításokat a zsáner megszokott színvonalához képest. Az ellenfelek ijesztőek és ijesztően sokan vannak, a környezetből árad a klasszikus hangulat, és a terek jóval nagyobbak, mint az eredeti trilógiában. (Szépen is néznénk ki, ha a fejlettebb hardver nem hozná magával ezt a minőségi ugrást.) A karakterdesign talán lehetne picit finomabb, de az effekteket és az animációt fejlesztő csapatok munkáját nem ér piszkálnunk.

A Sands of Time egyik nagy érdeme az animációs fázisok példátlan kezelése volt. Hercegünk most is hozta magával a jól ismert mozdulatokat (az irányítás a régi sémát, nem pedig a legutóbbi PoP játék gombleosztását követi), az akrobatika pedig látványosabb, köszönhetően a kibővített és helyzetfüggő mozdulatoknak. Kifejezetten laza, ahogy hősünk túlugrás esetén visszanyúl a póznára, vagy ahogy oszlopról-oszlopra szökell, miközben a következő párkányon már a homokbestiák élesítik az agyaraikat.

 A harc a tömegekben felbukkanó homokszörnyetegek miatt lett érdekes. A küzdelem talán nem olyan precíz, mint ahogy anno tapasztaltuk, cserébe szó szerint a tömeg közepéről kell majd magunkat kiverekedni, ha túl akarjuk élni a mesét. Az előzetes hírek cirka ötven ellenfélről beszéltek, a fejlesztői menüben bóklászva azonban bűvös százas értéket találtam az egyszerre megjeleníthető karakterek számáról. Röviden: jó eséllyel érhetnek még bennünket meglepetések a tömegjelenetekkel kapcsolatban. A harc fontos eleme a szörnyhad megfelelő menedzselése és a nagyobb bestiák korai kiiktatása. Hiába használhatjuk ismét az idő homokját, a csépelés nem kevés kihívást tartogat. Alap fokozaton sem egyszerű az életerőnket szinten tartani, a harcok után szomjazva keressük majd a széttörhető tárgyakban rejtező vörös energiapamacsokat.

 

A kardvívást a herceg Dzsinnektől kapott elementális ereje is színesíti. Egy jó ütemben elsütött forgószél akár meg is felezheti a ránk támadó csontik seregét. Az elementálok bűvölése azonban nem csak a harcban jut szerephez. A víz megdermesztésével újabb utakat, függeszkedőket varázsolhatunk karakterünknek. Az elementálok feletti uralom azonban csak másodpercekig tart - ha sokat vakarásszuk magunkat egy hirtelenjében megidézett vízoszlopon, könnyen a mélyben találhatjuk magunkat.

A megszokott csapdák, a jellegzetes építészeti trükkök is tiszteletüket teszik - ezek leküzdése a Sands of Time trilógián nevelkedettek számára ösztönből fog működni.

 A Forgotten Sands dramaturgiailag nem tagolja úgy szét a játékot, mint az újgenerációs Prince of Persia. Lineárisan haladunk előre a térképeken, a felderítést és az akadályok kilogikázását a bunyók követik okosan ütemezve. Pár minibossal is összefutottunk az előzetesben: már az első percekben feltűnik pár nagy benga bestia, akik a későbbiekben sem arra várnak, hogy virággal köszöntsük őket. A herceg most is tud portálokat használni, amelyek segítségével egy transzcendens síkra lép át. De hogy ott mit találunk majd, az maradjon titokban májusig.

 

Mit kapunk hát bő másfél hónap múlva? A Sands of Time technológiailag mai szintre pofozott változatát, hangulati és történeti örökösét. Ugyan játékmechanikában nem sok újdonságot hoz, sőt a látványon és méreteken túl a pályadesignban sem mutat olyan trükköket, amit a korábbi generációban ne lehetett volna megcsinálni, mégis jó szájízzel tettük le a kontrollert a hangulatos helyszíneket bemutató verzió után. Úgy tűnik a film mellett önmagában is meg fogja állni a helyét a Forgotten Sands. Legenda valószínűleg nem lesz belőle, de a sorozat követőinek szerez majd jónéhány izgalmas órát - ez már az előzetes verzió alapján borítékolható.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 órája

Heti megjelenések

10 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

19 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==