[Teszt] Dragon Ball: Raging Blast 2

Dragon Ball: Raging Blast 2

mcmackoGéczy Attila2010.11.22. 09:00

A Dragon Ball széria számtalan játékadaptációt termelt ki magából az utóbbi években, bár az áradatszerű megjelenések inkább az előző generációra voltak jellemzők. A Burst Limit sikeresen küzdötte át magát a kurrens generációba, a Budokai Tenkaichi-trilógia alkotói (Spike) viszont a Raging Blast-et dobták be válaszképp. Most itt a második rész, mi pedig kíváncsian vettük górcső alá a Raging Blast 2-t. Vajon megérdemli a játékosok figyelmét, vagy csak a Sárkánylabda-szentélynél zsolozsmázó, elhivatott rajongóknak nyújt majd kiemelkedőt a program?

A Raging Blast 2 (a Dragon Ball játékok döntő többségéhez hasonlóan) nem a megszokott bunyós mechanikát alkalmazza. Már a perspektíva sem szokásos (inkább egyfajta TPS nézőpontból látjuk a kiválasztott karakterünket), az alaptámadásokon túlmutató mozdulatok pedig abszolút egyedi módon hozhatók elő. A Raging Blast 2 komplexitását mutatja, hogy a tanítómód végigküzdése több mint fél órát vesz igénybe az átlag játékosnak, és már itt is találkozunk majd olyan mozdulattal, amelynél hosszas bíbelődés során jöhetünk csak rá, hogy a fejlesztők miként képzelték el annak elővarázslását. Sajnos a játék egyik jelentős hibája már itt felüti a fejét - az interfész meglehetősen pongyolán van kidolgozva, egyértelmű nevek helyett arcképek jelölik a szereplőket, az oktató szövegek hanyag fordításról tesznek tanúbizonyságot és a képernyőn látható instrukciók sem mindig egyértelműek.

A komplex harcrendszer elsajátításához bizony hosszú játékórákra lesz szükség, a DB:RB2 az eseti bunyós-játékosnak legfeljebb monoton gombpüfölést fog kínálni. A betanulás nehézségi ívét az oktatómód sem könnyíti, sőt az egyjátékos haladásunk során jó ideig sikerekkel díjazza a játék az alaptámadás-spammelő taktikát. Mikorra már az ember elhiszi, hogy milyen ügyesen veszi az akadályokat, akkor bukkan fel egy-két nehézségi tüske, ahol viszont hirtelen lesz szükség a rafináltabb támadások alkalmazására. Akinek nincs türelme önszorgalomból elsajátítani az összetett formulákat, az hamar rá fog unni az alkalmi sikertelenségre.

A single-mód két lehetőséget kínál a főmenüben. A Galaxy zóna a választott karakterekhez tartozó törétnetvonalnak felel meg, a Battle Zone pedig olyan szisztematikus összecsapásokat sorakoztat fel a játékosnak, melyek során külön kihívásokat is teljesíteni lehet. Átvezető mozik, bunyó közben felbukkanó animációk (dráma-jelenetek, ahogy a Burst Limit hívta ezeket) nincsenek, csupán menőző odaszólások.

A játék minden győztes meccs után százával szórja a bónuszokat. Gyakran már követni sem tudjuk, hogy milyen megnyitható ruhát, képet és egyéb jóságot dob nekünk az automata. Idővel már nem is akarjuk...

A karakterek száma egészen megdöbbentő egy verekedős játékhoz képest, mint ahogy a játékmódok, egymással összeérő Galaxisok és a már említett bónuszok is egy brutális tartalommal felszerelt játékot sejtetnek. A Dragon Ball mítosz összes jellegzetes momentuma itt van, kezdve a spéci ellenfelektől, az átalakuláson át a fúziós fülbevalókig. A szomorú igazság az, hogy ezeket az eszméletlen lehetőségeket nem tudták értelmes tartalommal megtámogatni Spike-ék. A karakterek között gyakran csak a modell és a rájuk húzott textúra jelent különbséget, az alapvető támadások és verekedési stílusok hatalmas átfedésekkel lettek a rendszerbe illesztve. Az achievementek ennek ellenére elvárják, hogy mindegyik karakterrel dúljuk fel a világot, minden titkot hozzunk elő, nyissunk meg... ezeket figyelembe véve sok száz játékóra vár arra, aki komolyan veszi a Raging Blast 2 által felkínált teendőket. Azonban kötve hisszük, hogy a legelszántabb rajongókon túl bárki is nekiállna a favágást igénylő követelményeknek.

Egy Dragon Ball játéktól látványos cel-shaded (jellegű) grafikát vár az ember, a Raging Blast 2 pedig a karaktermodellek terén nem is teljesít rosszul. Az összkép színes és bizonyos pontokban látványos, de a Burst Limit szintjét nyújtózkodva sem képes elérni. A képet érzékelhető élmosás-effektus homályosítja, a hátterek pedig rombolhatóságuk ellenére is egyszerűek és jellegtelenek. Dallamok terén is van okunk a szájhúzásra. Néhány gitárcentrikus nótában azért fogós és zúzós riffeket sikerült összehozni a zeneszerzőknek, de a tételek többsége a középszerűnél rosszabb, monoton j-rock skatulyába pakolható el.

A Raging Blast első része komoly kameragondokkal küzdött. Ez a hiányosság a második epizódban sem javult sokat, a furcsa kameranézet, és az ellenfelet kitakaró tereptárgyak miatt javallott egy csésze gőzölgő, nyugtató hatású teát bekészíteni a játékkal töltött estékre.

A Dragon Ball: Raging Blast 2 folytatásként kevés újdonságot hoz és csak az igazán hithű rajongók számára fog nagy élvezeteket nyújtani. Ők lubickolhatnak az univerzum jellegzetes karaktereiben, és valószínűleg szívesen beleteszik a plusz energiát, amit a mechanika tisztességes elsajátítása megkíván az embertől. Egyjátékos módja mellett többszereplős lehetőségeket is tartalmaz, vaskos extrái között pedig egy egészestés DBZ mozifilmet is felkínál, korrekt felbontásban, japán szinkronnal és angol felirattal. Azok számára, akik csak egy tradicionális beat 'em up játékra vágynak, középszerű élményt nyújt majd a játék, mind prezentáció, mind pedig belső tulajdonságok tekintetében. A temérdek tartalom inkább látszat, mint értékes és érdekes adalék. Ha mindenképpen Gokuékkal szeretnél pofozkodni, a szebb-okosabb-izgalmasabb Burst Limit a mai napig jobb választás lehet, mint a Raging Blast 2.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

8 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

15 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==