[Teszt] MotorStorm: Apocalypse

MotorStorm: Apocalypse

Stiletto2011.03.18. 16:25

Szomorú aktualitást adott a Japánt ért természeti csapás a Motorstorm Apocalypse-nek. A földrengés sújtotta övezetben játszódó versenyek annyira emlékeztetnek a szigetországot ért katasztrófa képeire, hogy a tragédiát követően a Sony bizonytalan időre elhalasztotta a játék megjelenését előbb Japánban, majd Európában. Felfüggesztették a megjelenést támogató marketingkampányt, és nem szállítanak többet a játékból Ausztráliába sem, ahol korábban került forgalomba az Apocalypse. Mindezt azután, hogy a megjelenést már februárban is halasztani kényszerültek, akkor Új-Zélandon, az ottani földrengés miatt.

Az Evolution Studios PS exkluzív sorozatának legújabb darabja már az alcímében is a világvégét hirdeti, és meg kell hagyni, rászolgál a nevére: roncsok hevernek szerteszét, felhőkarcolók rogynak össze, megnyílik az aszfalt, robban, lángol és pusztul a föld. Vagyis minden adott lenne egy remek játékhoz. Mégis megosztja majd a Motorstorm rajongókat (ha egyáltalán eljut hozzájuk) az Apocalypse. Jogosan moroghatunk több kisebb változás miatt: a karrier módból kimaradt a sorozatra jellemző szabad járműválasztás, valamelyest egyszerűsödött az irányítás (furcsán légiesek, súlytalanok a járművek), és megjelent egy teljesen elbaltázott történeti szál is. De mindez mellékes, mert egyvalamit nehéz elvitatni az új Motorstorm-tól: jelenleg ez az egyik, ha nem “a” leglátványosabb árkád verseny PlayStationre. Elképesztően gyors, sűrű, tömör anyag. Ráadásul 3D-s! Sovány vigasz azzal érvelni, hogy a szemüveges 3D fárasztja a szemet, ront a színeken és a felbontáson. Még a hagyományos képernyőből is szinte kimásznak a játék 3D effektjei. Lézersugarak cikáznak kifelé a kép belsejéből, törmelék szóródik a szemünkbe, lángoló busz repül a játékos felé, víz fröccsen a szélvédőre, és hatalmas ugratások fokozzák végletekig a mélységérzetet.

Jó szokás szerint a Motorstorm bajnokságot ezúttal is egy gigantikus fesztivál foglalja keretbe. Sajnos a készítők nem elégedtek meg ennyivel, és jópofának szánt, képregényszerű átvezetőkkel tarkították a játékot. A rövid rajzfilmeknek semmi közük a versenyekhez, bugyuta, unalmas poénkodások csupán. Hangulatukban annyira elütnek az egész Motorstorm világtól, hogy idővel már reflexből elnyomtam az átvezetőket. A sztori egyébként valami olyasmi, hogy az autós-motoros társaság a földrengés sújtotta területen bulizik (sic!), fiúk-lányok kavarnak egymással, miközben támadnak a földrengés túlélőiből verbuválódott, az evakuálásnak ellenálló anarchista lakosok, és feltűnik az evakuálást fegyverekkel szorgalmazó hadsereg is. Gondolom senkinek nincs több kérdése annak kapcsán, hogy miért állította le a Sony a játékot... Az anarchisták egyébként rendszeresen feltűnnek a versenyeken, és molotov-koktélokkal dobálják a járműveket (míg át nem hajtunk rajtuk). Mintha nem találná saját arcát, stílusát az új Motorstorm, folyton ugrál a műfajok között. Az intro a 70-es évek képi világát idézi (kb. mint egy Starsky és Hutch főcím), az átvezetők képregényesek, a földrengést bemutató képsorok lassúak és drámai zenei aláfestést kaptak (mintha csakugyan a természeti katasztrófa feletti gyászról szólna a játék), a futamokon pedig minden a sebességről és a dnb/dubstep ütemekről szól. Az elektronikus háttérzene nekem bejött, szerintem jól illik az intenzív városi száguldáshoz, de aki a korábbi részek metálos (Slipknot, Megadeth, Nirvana stb.) stílusát jobban kedvelte, az lehet, hogy csalódni fog.

A tesztnek még koránt sincs vége, a következő oldalon folytatjuk. A tesztpéldányt a Gamestore biztosította.

A játék gerincét képező Festival módban három partizóval kell lenyomni a többnapos bulit. Rendkívül ötletesen Rookie, Pro és Veteran névre keresztelték a karaktereket. Rookie szintjén még nevetségesen könnyű a játék, szinte osztogatja az első helyeket, később azonban a dobogóért is meg kell küzdeni, főleg az ellenfelek egyre kegyetlenebb lökdösődése miatt. Árkád játékról beszélünk, szóval nem sokat jelent, ha az utolsó kör közepén még tizedik vagy, mert egy jól sikerült ugratással vagy kanyarlevágással (néha még ütközéssel is) az utolsó pillanatban is simán az élre törhetsz. A karrier mód meglehetősen rövid, néhány óra alatt kipörgethető. Akinek ez kevés, az talál magának egy Hardcore Festival módot, amivel a világ végéig elidőzhet, annyira nehéz. Mint említettem, a karrier módban már nincsen szabad járműválasztás, minden futamot olyan géptípussal kell lenyomni, amilyet a program felkínál. Ha motort kapsz, hiába mennél inkább ATV-vel, nincs reklamálás. Ebből pedig az következik, hogy a pályákon már nem számít, milyen útvonalat választasz. Korábban (az első résszel játszottam sokat, ott biztosan így volt) a könnyebb járművekkel a magasabban fekvő, keskeny peremeken volt érdemes haladni, míg a lomhább gépekkel (terepjáróval és kamionnal) csak a lenti, göröngyös utakon hajtva volt esély a győzelemre. Na ez eltűnt, most más felépítésűek a pályák. Nem rosszabbak, csak az alternatív útvonalak háttérbe szorultak a körről körre változó terepviszonyok mellett.

A korábbi részek természeti tájai helyett most alaposan meggyötört városi környezetre számíthatunk, így a tavalyi Split/Seconddel való összehasonlítás is teljesen megalapozott. Néhol kísértetiesen emlékeztet egymásra a két játék, és szerintem összhatás tekintetében sincs köztük nagy különbség. Aki látványbombára vágyik, válassza inkább a Motorstorm-ot, aki menet közben taktikázni szeret, talán jobban jár a Split/Seconddel. Fontos különbség a két cím között, hogy míg a Black Rock játékában mi robbantjuk az ellenfelekre a pályát, addig az Apocalypse-ben teljesen ki vagyunk szolgáltatva a természet erőinek, ezért az objektumok maguktól (a földrengés hatására) omlanak az úttestre. A Split/Secondből eléggé hiányoltam a nitrót - szerencsére az Apocalypse-ben ezt megőrizték, a győzelemhez még mindig elengedhetetlen az X gomb gyakori nyomkodása. Persze csak okosan, mert könnyen túlhevül a motor, és felrobban a jármű (újdonság egyébként, hogy már nem csak vízzel, de ugratással is hűthető a motor). Legalább ekkora veszélyt hordoznak magukban az úttestet elborító akadályok. Sokkal de sokkal gyakrabban ütköztem falba, autóroncsba, korlátba, oszlopba, táblába és ellenfélbe, mint tettem azt a korábbi részekben. A tartalom mennyiségét tekintve az Apocalypse hozza a kötelezőt. A rövid karriermód mellett egyéni futamok, többféle versenytípus (Race, Eliminator, Chase, Duel), testre szabható járművek, gyűjthető kártyák, perk rendszer és osztott képernyős multi (4 főig) igyekeznek fenntartani a játékosok hosszú távú érdeklődését. Az online multi 16 főt engedne, de ezt már nem volt lehetőségem kipróbálni, mert a fent részletezett okok miatt a Sony leállította a multi szervereit is.

A Motorstorm: Apocalypse a káprázatos vizuális effektjei mellett a japán földrengéssel való szerencsétlen egybeesése, és az elhalasztott megjelenések miatt marad emlékezetes. Érdemes figyelni a további sorsát, forgalmazzák-e még valaha, vagy az eddig eladott kópiákból válnak értékes gyűjtői darabok. Mindenképpen kár érte, mert őrületes tempót diktáló, nagyon intenzív játékról van szó. Az értékelő pontszáma lehetett volna magasabb is, ha nincsenek az említett hibák, de ez a nyolcas így is kicsit erősebb, mint amit a Split/Second kapott.

A tesztpéldányt a Gamestore biztosította, köszönjük!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere Entertainment képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

60 perce

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

13 órája
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

23 órája
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

23 órája
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

1 napja
37

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

1 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

1 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

1 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

2 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

2 napja
2

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

2 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

2 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

3 napja
20

Heti megjelenések

4 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. Elég lesz ez?

4 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

4 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

5 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

6 napja
25

Top Spin 2k25 - újra csavart a labda

Több, mint tíz esztendőt követően tér vissza a teniszjátékok legendája, hogy ismét köztudatba hozza a népszerű labdajátékot: terítéken a TopSpin 2k25!

6 napja
3

Capcom siker, Warner kudarc - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stray Gods: The Roleplaying Musical, Cotton Reboot! High Tension!, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Jurassic World.

7 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==