[Teszt] Harry Potter and the Deathly Hallows Pt2.

Harry Potter and the Deathly Hallows Pt2.

mcmackoGéczy Attila2011.07.26. 19:00

Bár a Harry Potter sorozat már korábban (egészen pontosan négy kerek esztendeje) befejeződött az olvasók számára, a filmeket is figyelemmel követő rajongóknak egészen mostanáig kellett várni a szálakat elvarró mozgóképes fináléra. Az utolsó két mozi videojáték átiratait készítő EA Brightlight-nak nem lehetett könnyű dolga. A Harry Potter and the Deathly Hallows első epizódja után nyolc szűkös hónap állt rendelkezésre, hogy előrukkoljanak a folytatással. Ennyi idő alatt persze kisebb csodának (vagy példaértékű párhuzamos munkaszervezésnek) kell megtörténnie, hogy a bő fél évvel ezelőtti színvonalhoz képest jelentős javulást tapasztaljunk. Megtörtént a csoda? Vagy a Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 tovább cincálja a középszerű átiratok becsületét?

Ami bizonyosan nem változott, az a játék stílusa és koncepciója. A Brightlight munkatársai keményen lecsupaszították a Harry Potter játékokra jellemző kalandos-gyűjtögetős-varázsolós játékmenetet, és az egészet sötét, fedezékharcokra alapozó akcióval festették be. A megrökönyödés az előző résznél már megtörtént, így nem ért minket váratlanul a Gears of War-ra (és más egyéb kortársakra) jellemző elemek ismételt felbukkanása. Harry (és a többi irányítható, csak kinézetben különböző karakter) továbbra is fedezékről fedezékre teper, miközben halálfalók százait ütik ki a különböző varázsigéikkel. Ha valaki nem lenne tisztában a rendszerrel: a varázslatoknál nincs muníció, csak hosszabb-gyorsabb újratöltés. Túl hosszú sorozatok esetén a varázsló elveszti a kontrollt az ige felett és egyre pontatlanabbul céloz, egyre nagyobb lesz a szórás. Ez az alapötlet nem is rossz; amíg kevesebb varázslatunk van, addig alaposan taktikázunk majd, hogy a masszívabb ellenfelek ellen hogyan váltogassuk a repertoárt, a játék második felében azonban elég lesz végigzongorázni az összes varázslatot, és mire körbeérünk, a lehetőségeink máris újratöltődtek.

A játék központi elemeként tetemes időt fogunk arra szánni, hogy kiüssük a sorra (és szkript-kapcsolók aktiválására) özönlő ellenfeleinket. A mostani trendekhez képest meglehetősen sok főnökharcot is le fogunk vezényelni a varázspálcánkkal. A változatosság az előző epizódhoz képest érezhetően javult, sőt valahogy a lövöldözés is precízebbnek, feszesebbnek érződik, mint a tavaly őszi játéknál. A pályakészítőknek is sikerült egészen kellemes térképeket összehozni, de sajnos a játék második felén már érződik a projektpánik (értsd a szűk határidő), ugyanis többször vissza fogunk térni más karakterekkel, más szituációban egyszer már alaposan körbejárt placcokra. A térképek újrafelhasználása kicsit olcsó megoldásnak tűnhet, mégis a szépen csiszolgatott grafikai színvonal kárpótol minket a végére monotonná és önismétlővé váló Roxfort-járásért. A látvány ugyanis többnyire abszolúte színvonalas, a helyszínekből dől a HP atmoszféra és a karakterek sem lógnak ki az összképből. A prezentáció színvonalát a puritán menü és a rendre be-be akadozó “halál”-animációk kicsit megnyüstölik, ellenpontként viszont ott a zenei szekció és a közepestől picit jobb pót-szinkronszínészi teljesítmény.

Nem meglepő módon (gyors átiratról lévén szó) a játék meglehetősen rövidre sikeredett. Ha sprintelve lövöldözzük végig a pályákat, akkor alig több, mint 3 óra alatt végig lehet érni a fél sikerrel elmesélt történeten, de mondjuk azt, hogy közepes fokozaton, újrapróbálkozásokat tekintve 4-5 órát ki lehet sajtolni egy végigjátszásból. Sajnos multiplayer, koop (amiért üvöltenek a mellettünk haladó társak) nincs, sőt a Kinect támogatást is kipattintották az Xbox360 verzióból. Helyette Move célzást kapunk PS3-ra. A végigjátszás után néhány elrejtett kincs (megnyitható karakterekkel, zenékkel) és egy közömbös Challange mód várja azokat, akik szeretnék teljesen kipörgetni a Deathly Hallows Part 2-t.

A rettenetesen sekélyes tartalom és középszerű akciók mellett is érezhető, hogy a fejlesztők legalább próbálkoztak. A játék első felében rácsodálkozunk a menekülős szekvenciákra, izgalmasnak tartjuk a karakterek váltogatását és a párhuzamos eseményszövést, sőt összetesszük a kezünket, hogy az első rész lopakodós körei is eltűntek (melyek jó eséllyel indultak a “Világ Legrosszabb Lopakodós Mechanikája” címért). Majd rögtön utána be is látjuk, hogy Brightlight-ék nem voltak maradéktalanul képesek megfelelni a saját maguk (és a korábbi HP játékok) által felállított minőségi mércének. Pár pályára vastagon ráfért volna még a tesztelés és balanszírozás (főként a szkriptelten özönlő ellenfelek terén), továbbra is hiányoznak a kontextusban lévő és ösztönző erővel bíró gyűjtögetnivalók, valamint fájónak hathat a program sekélyessége, amely így összességében nem ér fel a briliáns Harry Potter kánonhoz.

  • Meglepő módon mégsem vagyunk teljesen elégedetlenek. A konkurens nagyágyúkhoz mért hendikepje és minden hibája ellenére mégis valamivel jobbnak érezzük a Part 2-t a tavalyi epizódhoz képest. Nagy varázslatokat képtelen elsütni, többször meg is botlik a perforemansz során, ugyanakkor az érezhető polírozás, és a bűbájos, magával ragadó HP hangulat a középszerben tartja a játékot.

Továbbgondolva egy kósza reménynek is szeretnénk hangot adni - itt az idő, hogy a könyvek és filmek által diktált határidők megszűnésével egy olyan Harry Potter videojátékkal rukkoljanak elő az ipar mágusai, amely a virtuális térben is a legnagyobbak közé emeli a popkultúra közkedvelt ikonját.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 órája

Heti megjelenések

9 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

18 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==