[Teszt] Stealth Inc.: A Clone in the Dark

Stealth Inc.: A Clone in the Dark

mcmackoGéczy Attila2013.07.29. 15:45

Mi történne, ha Solid Snake-nek nagy buci feje nőne, ráhúznának egy Sam Fisher szemüveget plusz egy szadomazós fekete ruhát, majd a végén kiderülne, hogy minden Game Over felirat után csak egy újabb kis klón lép a színre, hogy megmentse a világot? A Stealth Inc. ilyesmi ígérettel kecsegtet, lopakodós-ügyességi játékként pedig sok helyről idéz, de a szokványos megoldások helyett sokkal inkább egyedi, kétdimenziós transzformációban tálalja a high-tech osonkodást. A PC és Android várainak bevétele után Vitára és PS3-ra megjelenő indie platformer ugyanis a lopakodási lehetőségek, és a különböző logikai lépéssorozatok kombinációjára próbálja kihegyezni a játékmechanikájának savát-borsát.

Az apró kis feketeruhás dudékkal olyan labirintusokat járhatunk be az egyjátékos kaland során, melyek ügyesen fokozódó nehézséggel bonyolítják a továbbjutást. Az árnyékban láthatatlanok vagyunk (szemüvegünk színe jelöli az aktuális státuszt), így elrejtőzhetünk a kamerák és fegyverekkel felfegyverzett automaták elől. Közben persze a pályaelemek is az életünk kioltására törekednek, így hasadékok, lézercsóvák, mozgó falak között kell az ügyességünket is bizonyítanunk.

A minyonfejű apróságaink persze a későbbi pályákon már annyiszor pukkannak szét, mint Meat Boy a rakéták kereszttüzében. A Stealth Inc. nem könnyű eset, többször pihenőre, és higgadt fejjel történő újrapróbálkozásra készteti a játékosokat. Persze ez itt inkább érdem, mint gyengeség - a korrektül felépített ívet csak ritkán zilálja szét egy-két kiforratlanabbnak (tűnő) pálya, de a megoldásra előbb-utóbb úgyis rájön a kitartó játékos. Ha előbb jövünk rá, az persze nekünk is jó, hiszen az online leaderboard folyamatosan figyeli a teljesítési időket, és szembe is állítja saját bénaságunkat a már-már hihetetlennek tűnő felhasználói időkkel szemben. A speedrun jellegű teljesítéshez persze elengedhetetlen a „flow” állapota, és nem csak a logikai összefüggéseket kell fejből vágnunk, hanem az időzítéseket is tökéletesen kell elvégeznünk.

A Stealth Inc. grafikája kedves, de nem igazán impresszív, sőt, az évekkel ezelőtti mobiljátékok stílusát juttatja az ember eszébe. Mozgás közben, egy jó fél óra után már feltűnik az embernek, hogy igazából tök esztétikus az egész, minden nagyon a helyén van az apróságok animációjától a remek színkombinációig. A zene gagyi elektro-prüntyögés, a PS1 korszak zsengéinek „szép” emlékeit felidéző szintiriffekkel, de lehet, hogy ez az ellenérzés csak a cikkíró egyéni (és sajnos kizárhatatlan) szubjektuma. A logikai játékokba (a Portalnak köszönhetően) mostanában belopakodott történetmesélés itt is feltűnik: háttérbe vetített félmondatok, szarkasztikus megjegyzések és kommentek tarkítják a pályákat, amelyek némileg felrázzák a száraz pályadarálást, de forradalmi ötleteket és igazán erős narratívát képtelenek a Stealth sztorijához hozzácsapni. A tartalmat egyébként tovább erősíti a pályatervező mód, és egy rahedli összeszedhető-megnyitható bónusz, melyek egy részét leginkább a mazochisták számára ajánljuk.

Kicsit ódivatú, de mindenképpen okos cucc a Stealth Inc., amely tovább bővíti a Vita jóféle indie-kínálatát. A tartalom nagyon is oké, az ötletek is fifikásak, valamint a kihívás felvázolásánál sem váltották aprópénzre tudásukat a dizájnerek… de forradalmi újdonságot, vagy magával ragadó, felejthetetlen atmoszférát ne várjunk a programtól. Nyári dögléshez, strandoláshoz, utazgatáshoz ideális időrabló.

(Apropó, ha augusztus hetedikéig megvásárolod a játékot, akkor a teleportkamrákat tartalmazó DLC (és ezzel együtt 20 új pálya) ingyen a tiéd lehet.)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

6 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

7 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

9 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

9 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==