[Teszt] Child of Light

Child of Light

mcmackoGéczy Attila2014.05.10. 17:20

Komálod az indie művészkieskedést? Netalántán a Final Fantasy sorozat is kedves a számodra? Nos a fáma szerint neked szól, neked szólna a Child of Light, Ubiék legújabb különlegessége. Hogy miért különleges? Hát azért, mert az UbiArt motor által hajtott kétdimenziós kaland valójában tényleg egy JRPG stílusú játékot rejt. Külön nyalánkság, hogy a zsánertől teljesen idegen módon germán-francia stílusú mesevilágban járunk, ráadásul néhány apró újítással is sikerült előrukkolniuk a készítőknek. Elég ez ahhoz hogy az álomgyermek mennybe menjen?

Mint mondtuk, a Child of Light kétdimenzióban értelmezi a kaland-szerepjáték formulát. Hőseinkkel oldalnézetben járunk-kelünk a furcsa mesevilágban, amikor pedig nem a környezeti akadályokat próbáljuk leküzdeni, olyankor a térképen grasszáló, meglepően ijesztő rémségekkel küzdünk meg.

A harcok természetesen körökre osztott módon peregnek, ahol a színpadon mindenki a saját lehetőségére vár. A játék egész érdekes alaprendszert mutat be: a szereplők egy közös időtengelyen haladnak előre, majd amikor elérkezik a cselekvés pillanata, akkor kimerevedik a jelenet, mi pedig kiválasztjuk, hogy mit szeretnénk csinálni. Na, itt jön a svédcsavar, ugyanis minden cselekedet további időt (többet-kevesebbet) kér tőlünk. Amíg a karakter előkészül, addig a többiek sem tétlenkednek, de egy jól időzített támadással akár ki is üthetjük őket ebből az előkészületi fázisból. A rendszer nem tartalmaz túl sok izgalmat addig, amíg 2-3 karaktertől több nincs a képernyőn, ugyanakkor 4-5 csatározó apróság esetében már elő kell vennünk a stratégiai érzékünket.

Szerencsére (?) a Child of Light nem túl nehéz, ennek megfelelően totál kezdők számára is befogadható lesz a rendszere. Hősnőnket tovább segíti Navi... izé, Igniculus, a kis szentjánosbogár, akivel menet közben élet- és varázserőt pofozhatunk ki mindenféle növényekből és tereptárgyakból, valamint a kis lény a harcok és fejtörők során is segítségünkre lehet. Kurzorként irányítva ugyanis zavarhatjuk (==lassíthatjuk) az ellenfelek egységeit a harcok során. De néhány környezeti puzzle megoldásában is szerepe lesz kis segítőnknek, amikor a terep megfelelő pontjait fénnyel kell megvilágítanunk.

A Child of Light kettősségére jellemző, hogy bájos, rímekben beszélő karakterei mögött komoly lelki mélységgel bíró háttértörténetek húzódnak meg. A melankólikus sötétség és a fény reményteliséggel bíró jelentéstartalma állandó motívum, amely valahol az európai mesevilágból gyökerezik, de annál talán kicsit messzebre is mutat némi vallásos áthallással. A különleges hangulatot csak tovább fokozza a remek technológia. Az UbiArt motor tényleg csodákra képes, ha kétdimenziós megjelenítésről van szó, az apró háromdés effektusok (pl. Aurora haja) és mozgó hátterek pedig élettel töltik meg Lemuria álomországát.

Nagyszerű látvány, finom kis ötletek és alapvetően elronthatatlan játékmechanika mellett min csúszhatna el mégis egy ilyen projekt? Hát azon, hogy a Child of Light a hivatkozási alapokat csak megközelíteni tudja, tovaszárnyalni, vagy esetlegesen újraértelmezni nem képes. A harcok egy idő után kifulladnak, mivel azok a furfangos, komplex bővítési lehetőségek (ami a régebbi JRPG klasszikusokban a dolgok savát-borsát jelentették) szinte teljes mértékben hiányoznak, helyettük viszonylag egyértelmű skill-fák és karakterhez rendelt speciális mozdulatok játszanak, valamint a később felbukkanó kraftolások sem rejtenek sok izgalmat. A játék letölthető címként legföljebb a harmadát-negyedét tudja tartalmilag felvonultatni egy-egy klasszikus JRPG epizódnak, és ilyen formán a laposabb részek azért fájdalmasan tudnak hatni az átlag játékos számára. Még akkor is, ha a játék folyamatosan érdekesebb és talán mechanikailag is mélyebb lesz a történet előrehaladtával...

A másik személyes problémánk egész egyszerűen abból fakadt, hogy az utóbbi 4-5 évben kezdünk már telítődni az indie-címek áradatától, a Child of Light pedig előszeretettel emlékeztet minket a közelmúlt művészi stílusú független-sikereire. A cikkíró esetében a szubjektum itt legyőzte az objektivitást - ha valaki azonban még nem unt rá a stílus sajátosságaira, az találhat bőven muníciót a Child of Light-ban.


Az UbiArtról röviden

Michael Ancelék saját fejlesztésű, kétdimenziós motorja a francia kormány művészeti támogatásából fogant és eredetileg Rayman visszatérését hivatott támogatni. Az Originssel debütált technológia pedig még tovább fejlődött a Legends megjelenésével, ahol az ügyes kezű (és nem mellesleg kiváló esztétikai érzékkel rendelkező) Ubis grafikusok a végletekig facsarták a kézzel rajzolt kétdimenziós megjelenítés lehetőségeit. Mindezt tették úgy, hogy az olcsó androidos tabletektől kezdve (Rayman Run széria) a következő generációs full HD kijelzős  masinákig mindenhol csodálatosan festenek az UbiArt játékok.

A sprite-technikát háromdés effektekkel vegyítő motor ügyesen torzítja-méretezgeti az előkészített grafikus elemeket, közben pedig visszafogott hardveres igényével (és a Mobil-3DS-Vita konverziók esetében a skálázhatósággal) azt is bizonyítja, hogy a maroknyi fejlesztő kóder sem lazsálta el a fejlesztési időben rejlő lehetőségeket.

A Child of Light a következő esztétikai remekmű a sorban, a közeljövőben a motor pedig a Valiant Hearts fogja (remélhetőleg) tovább öregbíteni az Ubi-istálló hírnevét.

Gyönyörű látvány és kissé sekélyes indie-JRPG keverékből összeálló játékmenet jellemzi a Child of Lightot. Úgy tűnik, hogy a programmal leginkább a keményvonalas, “hozzáértő” közönséget célozták be, mi mégis úgy látjuk, hogy azok szórakoznak majd a legjobban Aurora történetével, akik még nem sokalltak be a művészi indie játékok áradatától, és nem játszották magukat agyon komplexebb JRPG játékokkal. Minőségi próbálkozás elvitathatatlan érdemekkel - és sajnos kissé lapos játékélménnyel.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 órája

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

16 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

3 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 napja
13

Heti megjelenések

5 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

9 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==