[Előzetes + Interjú] The Witcher 3

The Witcher 3

WarhawkLusztig Zsolt2014.08.26. 17:00

A Gamescom hetének csütörtökén, mikor késő este a szállásunk felé autóztunk arról beszéltünk liquiddel, hogy mennyire lehetnek a Witcher széria korábbi részei mostanában fogyaszthatóak, mert aznap megnézve, mit kínál a harmadik epizód, ő bizony elgondolkodott azon, hogy beléjük vágna. Ennél jobban talán semmi nem summázza, mennyire döbbenetes órát sikerült a CD Projekt standján töltenünk - pedig igen magas elvárásokkal érkeztünk, hiszen tavaly is hasonlóan leesett állal köszöntünk el tőlük.

A nagyjából háromnegyed órás prezentáció a játék egyik küldetését (vagy inkább egymásba úsztatott több küldetését) mutatta be: Geralt egy ismeretlen nő után kutat, ez a kutatás pedig egy igen fura környékre sodorja, ahol természetesen jó hasznát veszi a már jól ismert Vaják képességeinek. A játék történetének nagyságát (amit olyan száz órára tippelnek a fejlesztők) jól mutatja, hogy az akcióval és cselekménnyel igencsak megtömött negyvenöt perc dacára méretesebb spoilernek még csak a környékére se értünk (bár a könyvek ismerői azért elég pontosan meg tudták, tudják tippelni, ki is az az ősz hajú hölgyemény, aki után Vajákunk annyira nyomoz).

És nem csak a történet lett hatalmas, a játéktér is. Azt eddig is tudtuk, hogy a korábbi részek fejezetekre osztott játékmenetét most nyitott világ váltja fel, de élőben mindenkit lenyűgöztek ennek a világnak a méretei és változatossága. Rögtön az első percekben a szemünk elé tárult Novigrad korrupt városa, mely tele van tömve élettel, emberek mennek a dolgukra, gyerekek bámulnak meg minket és természetesen nem lennénk Sapkowski világában, ha nem próbálnának meg úton-útfélen szajhák az ágyukba csábítani. Elképesztő látvány volt ahogy végigtekintettünk a várfal mentén és közben tudatosították, hogy a térkép arányát tekintve ez nem is olyan nagy hely. Csak rövid ideig élvezhetjük azonban a város „vendégszeretetét”, pillanatokkal később már a háború sújtotta senki földjén találjuk magunkat, itt játszódik a küldetés további része.

És igazából itt döbbentünk rá, hogy mennyire meglátszik az egy év folyamatos fejlesztése a játékon. Tavaly se volt csúnya a Witcher 3, azonban az a látvány amit most elénk toltak… kicsit elhasznált már ez a kifejezés, de azt mondtuk, hogy igen, ez nextgen látvány. Elképesztően részletes, hihetetlenül dinamikus, szinte lemászik a képernyőről. Nincs baj a hangok terén se, nyilván valamelyest torzítja a beszámoló hitelességét, hogy egy erre a célra beállított mini-moziteremben ültünk, de a varázslatok olyan robajjal dübörögtek, hogy pillanatokra bele-belekarmoltunk a bőrfotelekbe. A csapat saját motorja, a REDengine 3 célzottan az újgenerációs hardverekhez és természetesen a bika PC-hez lett tervezve, ez pedig meg is látszik rajta. A környezet nem csak részletgazdag, de változatos is, a hatalmas világban több különböző hangulatú helyszínt járhatunk be, jó példa erre a fent említett senki földje, mely a készítők szerint a szláv mondavilág alapján épült fel, a tavaly bemutatott szigetvilág ezzel szemben inkább az északi mítoszok földjét reprezentálja.


Bővül a Witcher-világ

Addig kell ütni a vasat míg meleg - gondolhatták a CD Projektnél, mert a harmadik rész mellett több apróbb Witcher-projectbe is belefogtak. Míg a sorunkra vártunk alkalmunk volt például kipróbálni a **The Witcher Battle Arenát**, mely egy mobilokra megjelenő mini-MOBA lesz. Három-három, a könyvekből és játékokból megismert karakter (pl Letho, Zoltan Chivay vagy Philippa Eilhart) indul elfoglalni a pályán található három ellenőrző pontot, illetve meggátolni a másik csapat hasonló terveit. Bár csak egy meccset tudtunk lejátszani, látszott, hogy tényleg a mobilokra lett az egész tervezve, könnyen irányítható, jól átlátható játék lett. És nem is kell túl sokat várni rá, a játék (Androidos) bétájára már most lehet [jelentkezni](http://thewitcher.com/twba). Oh és egy fontos dolog: a játékot ingyenesnek, de nem F2P-nek tervezik.

Ennyivel azonban nincs vége, készülőfélben van a **The Witcher Adventure Game** is, mely egy digitális táblás / kártyás játék lesz, valamint a Witcher 3 megjelenése idején kerül a boltokba a **The World of Witcher** című enciklopédia, illetve a digitális boltokba (értsd: Google Play és App Store) a **The Witcher House of Glass** című képregény.

A játékmenet többségét (Vaják ösztönöket, szörnyek utáni nyomozást, a sorozatra jellemző döntéseket és azok következményeit, stb) már korábbi prezentációkból ismertük, ami még valamennyire újdonság volt, az a teljesen új, a korábbiaknál lényegesen dinamikusabb harc volt. Mint később megtudtuk, komoly hangsúlyt fektettek arra, hogy tényleg folyékony, reszponzív csatákat vívhassunk és bár eszközeink tárháza csak minimálisan bővült (a kardok, Jelek és bombák hármasa mellett egy számszeríjat is kapunk) az új mozgáskultúra és a csatához felhasználható környezeti elemek tényleg teljesen új színt és mélységet visznek a harcokba. Érződött, hogy tényleg az a cél, hogy ha egyszer tényleg harcra kerül a sor, akkor élvezzük azt, ne csak kötelezően végrehajtandó feladatként tekintsünk rá. Ez viszont nem jelenti azt, hogy mindig csatázni fogunk: ahogy a készítők mondták, a Witcher 3 még mindig a komoly döntések és azok következményeinek játéka, így a megfelelő opciókat kiválasztva természetesen teljesen másik irányba terelhető egy-egy esemény. Kivétel ez alól a fő történetszál, mely szemben a második résszel most sokkal inkább kőbe vésett lesz - a fejlesztők azt szeretnék, hogy ezt a részét a játéknak mindenki (közel) ugyanúgy élje meg.

Tapasztalt vén rókánk vagyunk már, még az olyan újdonságoktól túlfűtött héten, mint a Gamescom sem lepődünk meg túl sokszor, azonban a Witcher 3 végén elismerően csettintve keltünk fel foteleinkből. Nyilván tizedét (századát?) se láttuk még, de ez az a játék, melynél hajlandóak vagyunk elhinni, hogy tényleg ütni fog mikor megjelenik.

Nagyon messze van még az a február…

Fejlesztő: CD Projekt RED | Platform: PC, XBO, PS4 | Megjelenés: 2015.02.24.

Nincs vége, a következő oldalon interjút olvashtsz!

A Witcher 3 tehát határozottan lenyűgözött minket, azonban volt még a tarsolyunkban néhány, addig megválaszolatlan kérdés. Ezekkel kaptuk el Jose Teixeirát, a játék vizuális effektjein dolgozó csapat főnökét.

Gamer365:Mindenek előtt: wow! Tavaly is nagyszerűen nézett ki a játék, idén pedig még annál is szebben fest.

Jose Teixeira: Örömmel hallom. Néhány hete küldött át az Art Producerünk egy videót a tavalyi bemutatóról és minket is megdöbbentett, hogy mennyit változott a játék egy év alatt. Mikor folyamatában látod akkor nem feltétlen veszed észre az ilyen változásokat, de egy év távlatából tényleg hatalmas a változás.

G365:A bemutatón láthattuk, hogy egy hatalmas világot építettek - le lehet valahogy írni az arányait?

Teixeira: A térkép nagyjából nyolcszor nyolc kilométer nagy. Azt szoktuk mondani, hogy a harmadik rész világa nagyjából harmincötször nagyobb a második résznél, de ezt elég nehéz pontosan meghatározni. Ami még ennél is fontosabb: a térkép teli van töltve tartalommal. Ha csak a méretre mentünk volna, akkor csinálhattunk volna egy üres terepet, ami ötszázszor nagyobb, de a mi célunk az volt, hogy a világ legyen tartalommal megtöltve.

A pályakészítőink megpróbálták a megfelelő balanszot megtalálni az kopárabb területek és az érdekes események (points of interest) között, hogy mindig legyen valami érdekesség a játékos környezetében, de ne terelje el minden pillanatban a figyelmét. Tartalom tekintetében úgy gondolom senkinek se fogunk csalódást okozni.

G365:A videojáték korábbi részei bár Sapkowski világában játszódtak, cselekményükben eltértek a könyvek történeteitől. A harmadik rész trailerei alapján azonban olyan karaktereket is láthatunk, melyek a könyvekben fontos szerepet kaptak, a játékokban azonban maximum említés szinten találkoztunk velük (például Yennefer). Jelentheti ez azt, hogy az új rész megpróbál jobban szinkronba kerülni a könyvekkel?

Teixeira: Mindenképpen. Sapkowski is többször megfordult az irodánkban, beszélt az íróinkkal hogy a játék és a könyvek története minél jobban kapcsolódjon egymáshoz. És mivel ez a trilógia befejező része, több, eddig csak említés szinten megismert karaktert is bemutatunk, hogy megfelelő módon zárhassuk le a játék történetét.

G365:A csaták különböző módon zajlottak az első két részben. A második rész, bár dinamikusabb volt, többen úgy érezték, hogy a harcok valamivel kaotikusabbak, nehezebben irányíthatóak. Melyik megoldást használja a harmadik rész? Esetleg a két stílus keverékét?

Teixeira: Komolyan dolgozunk azon, hogy a csaták élvezetesebbek, jobban irányíthatóak legyenek. Például minden egyes gomblenyomás egy-egy új mozdulatot jelent, ezek a mozdulatok pedig egymáshoz láncolódnak, tehát ha Geralt a jobb lábára nehézkedve fejezte be az egyik támadást, akkor onnan indítja a következőt - az egész leginkább egy tánchoz hasonlít. Nagyjából száz motion capture szekvenciát rögzítettek, az ezzel foglalkozó kollégánk teljesen megszállott: nagyon jó fej, de nem akarod magadra haragítani ha meglátod, hogyan kezeli a kardokat - olyankor ő Geralt a való életben.

Megpróbáltuk megszüntetni azt, hogy csak egy ellenfélre lehessen fókuszálni és míg a többiek oldalról támadnak a játékos ne tudjon semmit se tenni, mert nem rájuk céloz. Egy igen komplex rendszert alkottunk, melyben a játékos döntheti el, hogy az orra előtt lévő ellenfelet támadja vagy akár oldalra lő el egy-egy varázslatot, miközben a játék folyamatosan figyeli melyik ellenfél mekkora veszélyt jelenthet eszerint próbálja a játékost segíteni. Az ellenfelek pedig megpróbálnak együttműködni, segíteni a társaikat vagy akár erősítést hívni, ha szükséges.

Jelenleg is dolgozunk azon, hogy a harcokban elhullott karakterek ne csak "tereptárgyak" legyenek. A leölt ellenfelek élelmet jelentenek, ha ott maradnak a földön akkor egy idő után állatokat vagy akár szörnyeket vonzhatnak oda, így téve veszélyesebbé a környéket. Ha ezt meg akarja valaki akadályozni, akkor el kell majd égetnie a holttesteket.

G365:A Witcherben mindig is fontosak voltak a döntések és azok következményei, melyek akár át is ívelhettek a különböző részeken keresztül. Most a PC mellett két teljesen új platformon jelenik meg a játék - van valami terv arra, hogy a mentések átvihetőek legyenek, vagy a játékos belenyúlhasson a korábbi döntésekbe?

Teixeira: A PC verzióban ahogy eddig is, most is továbbvihetőek lesznek a második rész mentései. A konzolos változatokban pedig tervezünk egy rendszert, mely megismerteti a játékosokat az előzményekkel és felkínál néhány lehetőséget az előzmények finomhangolására, hiszen a korábbi részekben néhány igen komoly döntést lehetett hozni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

22 perce

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

11 órája

Heti megjelenések

13 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

22 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

3 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

4 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

6 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

7 napja
13

Heti megjelenések

8 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==