[Teszt] Game of Thrones - A Telltale Games Series

Game of Thrones - A Telltale Games Series

VegaNagy-Sz. Ferenc2014.12.11. 09:20

Ha feltételezzük, hogy minden címet a saját műfaján belül kell értékelni, akkor a meglehetősen hosszú című “Game of Thrones A Telltale Games Series”-zel könnyű dolgunk van, ugyanis szinte csak a cég hasonszőrű játékaival kell összevetni. Nem kérdés, hogy a Telltale újra feltalálta a pénznyomdát, és non-stop termelésre állította a gépeket: két hét alatt a Borderlands és a Game of Thrones rajongók egyaránt megkapták a maguk kis történetének első epizódját. Azok után, hogy mostanra mindenki tudja, hogy mit várjon a Telltale-től, tulajdonképpen csak két kérdés maradt, az egyik, hogy a GoT egy sima rókabőr-e, a másik, hogy mennyire jó. Megválaszolom rögtön az elején, ez bizony nem más, mint egy skin, ami száz százalékban a korábban bevált hatásvadász eszközökkel operál, és - a második kérdés megválaszolása következik - ennek ellenére, vagy épp emiatt igen jó lett.

Ellentétben azonban a szinte bárki számára befogadható korábbi Telltale címekkel, a Trónok harca valószínűleg teljesen érdektelen és élvezhetetlen lesz azok számára, akik nem ismerik a könyveket vagy a tv-sorozatot. Nyilván sokáig tanakodtak azon, hogy a rendkívül értékes IP birtokában a történetet helyileg hova és mikorra helyezzék el, a szereplők pedig ismertek vagy ismeretlenek legyenek. Érzésem szerint tökéletes döntést hoztak, a sztorit ugyanis egy ikonikus pillanatban, a vörös nász éjszakáján indítják útjára, de innentől időről időre le is szakadnak róla. Nyilván aki nem jutott el a harmadik könyvig, annak nem csak értelmetlen lesz belekezdenie, de játékos pályafutása egyik legnagyobb sokkjától is megfosztja magát, arról nem is beszélve, hogy semmit nem fog érteni a politikai viszonyokból.

Merthogy a Trónok harca egy politikai fantasy, még ha ezt a filmsorozatban ügyesen el is fedik gyakran. Minden történésnek több évtizedes/százados kulturális előzménye van, egy-egy cselekedet mögött sokszor nem az elmúlt hetek történéseit kell keresni, mert az okok sokkal mélyebben gyökereznek. A Telltale játéka ügyesen egyensúlyoz a készen kapott anyag és a saját ötletek között, amikor egy, a Starkokat támogató nemesi ház nehézségeit mutatja be több szereplő szemszögéből a sorsfordító éjszaka utáni időszakban. A helyzetük minden szempontból kritikus, nem elég ugyanis, hogy “árulókat” támogattak, de ősi ellenségeik a Boltonok fontos szövetségesei, ráadásul a családfőt is elvesztik a sztori elején. Ilyen, amikor minden balul sikerül.

Összesen öt szereplőn keresztül irányítjuk a történéseket, de belőlük csak három jelenik meg az első epizódban, pont úgy, mint a könyvekben, itt is fejezetről fejeztere ugrálunk a különböző személyek között. Nyilván nagyon fontos kérdés, hogy milyenek a szereplők. A kínálat felemás, ugyanis vannak gyengébben sikerült arcok is, de nem is ez a feltűnő, hanem hogy milyen sok karaktert másoltak valamelyik ismertebb sorozatszereplőről. Nyilván így könnyebb azonosulni velük, bár érdekesebbek ettől egészen biztosan nem lesznek. Sokkal jobbak a “másodvonalas” mellékszereplők, a legtöbb konfliktus is velük kapcsolatos, és a döntések sem könnyűek. És itt vannak nem utolsósorban az igazán komoly karakterek, akiket a könyvekből már ismerhetünk, ők itt mellékszerepet kapnak, de abban brillíroznak. Mondjuk ha van a filmsorozatnak pozitív hozadéka, akkor az egészen biztosan az, hogy Ramsey Snow/Bolton eleve jó karakteréből még nagyszerűbbet csináltak, itt pedig ezt még magasabb szintre léptetik.

Nyilván komolyabb interaktivitást már senki nem várt ettől a Telltale címtől (aki mégis, az rossz helyen jár), ennél sokkal fontosabb az, hogy ezúttal is precízen tudják hozni a felhasznált világ hangulatát. Persze itt-ott bénácskák a karaktemodellek, nem minden szinkron sikeredett jól, és a vizuális körítés is leginkább 2004-et idézi, de egyéniségeket és érdekes konfliktusokat továbbra is hitelesen tudnak ábrázolni. Valamiért mindig rajongtam az olyan sztorikért, amik egy nagyobb történetfolyamban egy lokális eseményt mutatnak be, mert sokszor emberközelibb, részletgazdagabb a kidolgozás, és sokkal hihetőbb az egész. Itt pontosan ezt kaptam, és olyan durva befejezést, hogy elképzelésem sincs, hogy ezt hova lehet fokozni még több részen keresztül. A következő részben debütáló egyik új szereplő ebben a konfliktusban ráadásul kimondottan ígéretesnek tűnik, egyértelműen lehet majd rá építeni.

Az van tehát, mint mindig, van egy nagyon ígéretes első rész, ami pont olyan, amilyennek a rajongók várják, aztán a folytatást majd meglátjuk. Alapvetően az utolsó öt perc miatt jár neki a hét helyett a nyolc pont - ha ezt a feszültséget sikerül fenntartani, nem lesz később sem ok panaszra.

8/10

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

26 perce

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

1 napja
6

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

1 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

1 napja
3

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

2 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

2 napja
3

Heti megjelenések

3 napja
5

Donkey Kong Bananza

Donkey Kong - egy név, ami nagyjából egyidős kedvenc hobbinkkal. Donkey Kong talán az első videojáték szupersztár volt, bár kevesen tudják, hogy létezése egyfajta kompromisszum eredménye. Most viszont nincs kompromisszum: induljon a banánzáj!

3 napja
11

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

4 napja
1

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

5 napja
10

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

5 napja
4

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

6 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

6 napja
6

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

6 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

7 napja
9

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

7 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

7 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

8 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

8 napja
12