[Teszt] The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

WarhawkLusztig Zsolt2015.03.05. 10:00

Vannak az életben olyan törvények, melyekkel egyszerűen nem lehet vitatkozni. Egyszerű dolgok ezek: az ég kék, a fű zöld, a kör területe ernégyzetpi és a Zeldák pedig általában király játékok. Ebbe a mintába tökéletesen beleillik a Majora's Mask is, bár kicsit másképp, mint azt a korábbi részek ismeretében várnánk. Ez ugyanis úgy lett egy király Zelda játék, hogy megőrizve a sorozat esszenciáját arra koncentrál, ami más Zelda játékokban mindössze egy-egy intermezzo szokott lenni két dungeon között. Ebben a folyamatosan újrainduló három napban különböző karaktereket ismerünk meg, megtanuljuk a napirendjüket, megismerjük, és lehetőségünk szerint megoldjuk a problémáikat - ezzel kerülve hozzájuk közelebb, mint a sorozat bármelyik részében. Nem volt teljesen gond nélküli ez a rendszer, mint ahogy nem lehet tökéletes az olyan rendszer, amiben a játékos kénytelen várni arra, hogy a cselekmény folytatásához az óra egy bizonyos pontra érjen, de működött. Most pedig, tizenöt évvel később még jobban működik, a Nintendo ugyanis nem csak fogta a játékot és kitolta egy másik rendszerre, de kihasználta, hogy a másfél évtized alatt éppen elegendő visszajelzés gyűlt össze és ott csiszolgatta kicsit tovább, ahol arra ezen visszajelzések alapján feltétlen szükség volt.

Fussunk gyorsan végig az alapokon, tekintve, hogy tizenöt év bőven elég ahhoz, hogy felnőjön egy olyan generáció, aki még csak nem is hallott a Nintendo 64-es eredetiről. A Majora's Mask nagyjából az Idétlen Időkig játékváltozata, mínusz Bill Murray és a mormota. A feladatod egyszerű, és alapvetően megoldhatatlan: meg kell mentened Termina világát, mielőtt egy (határozottan otromba kinézetű) hold porrá zúzná. A feladatra három napod van, földi időbe átszámolva ez olyan szűk egy óra. Mondom, lehetetlen - lenne, ha nem jönne be a fent említett film fordulata: (szinte) bármikor lehetőséged van az időt visszapörgetni a három nap kezdetére. A trükknek persze megvan az ára: egy ilyen reset nem csak a számlálót löki vissza a startkőre, minden mellékküldetés lenullázódik, a legfontosabb tárgyakon kívül minden visszakerül a helyére, szó szerint minden újraindul. Ez pedig azt jelenti, hogy nem csak azt kitalálni, hogy hogyan oldjuk meg az emberek problémáit, de azt is, hogy mikor oldjuk meg azokat. Nincs határa annak, hogy mennyiszer pörgethetjük vissza az időt, mégis végig érezzük a világvége okozta sürgetést, ami kellemesen feszessé teszi a játékot.

Ahogy említettem, a 3DS változatnál a fejlesztők ott nyúltak a játékhoz, ahol a másfél évtizedes visszajelzések alapján igazán szükséges volt (és talán egy picit ott is, ahol nem kellett volna). A legkomolyabb újdonság olyan egyserű dolog, amit ma már alapvetően tartunk, azonban tizenöt éve ez még fájdalmasan kezdetleges volt: kapunk egy mindent feljegyző jegyzettömböt. És mikor azt mondom, hogy mindent, akkor úgy értem, hogy MINDENT. Embereket, időrendeket, küldetéseket, kincseket, pletykákat, de még az utolsó szívdarab is kap magának egy bejegyzést. Nem tűnik fontosnak, de higgyétek el, egy idő után egész egyszerűen lehetetlen lenne minden eseményt megjegyezni, ekkor iszonyatosan jól fog esni, hogy van egy füzet, ahol minden részletesen szerepel. Természetesen az Ocarina of Time 3D-ben bemutatott, a gép képességihez alakított újdonságok, mint az érintőképernyőre rakott inventory, vagy a giroszkópos célzás itt is helyet kaptak és pontosan olyan jól működnek, mint a fent említett elődben.

A másik látványos frissítés a játék áramvonalasítása lett. Temérdek példa van erre, de jellemzően kettőt kell kiemelni, egy jó ötletet és egy talán nem annyira jót. Jó ötlet volt például, hogy egyes, az okarinán lejátszható dal kicsit turbózva lett, így például a Song of Double Time nem csak egy bizonyos éjszakára vagy reggelre, hanem akár egy adott időpontra is képes előre repíteni. Higgyetek nekem, egy olyan játékban, ahol nagyon fontos, hogy a megfelelő időben legyünk a megfelelő helyen nagyon kényelmes, hogy nem kell hosszú percekig várakoznunk, amíg megtörténik az, aminek ott és akkor meg kell történnie. A rossz? A mentések rendszere. A N64 verzióban lényegében csak akkor lehetett menteni, ha visszapörgetted az időt. Oké, lehetett egy-egy átmeneti mentést létrehozni, de az csak tényleg pillanatnyi sebtapasz volt. Keménynek tűnik? Az is volt, de igazából ez hozzájárult a játék hangulatához. Most az a helyzet, hogy ezek a mentések nem törlődnek, melytől lényegesen egyszerűbb lett a játék, de ezzel a feszültség is valamelyest elveszett. Sőt: igazából a 3DS jellegéből adódóan van egy másik fegyverünk, a standby állapot, mely tovább egyszerűsítheti a dolgokat.

És persze kapott egy jó adag vizuális ráncfelvarrást is a játék. A tricsilliárd poligonos, szálanként kivehető bajszú hősök korában kicsit veszélyes ezt írni, de a Majora's Mask 3D piszok jól néz ki, pont ott és pont annyit javult, ahol és amennyit kellett. Nem is feltétlen élekben és poligonokban látszódik meg ez a javulás, inkább hangulatban. Valahogy élesebb a kontraszt a különböző területek között és persze ott van az a sokkal szörnyűbbnek kinéző Hold, ami könnyedén képes beépíteni egy új szereplőt rémálmaink tárházába. A játék természetesen örömmel veszi és szépen használja az új 3DS extra karját is, bár be kell vallanom, hogy bizonyos részeken nekem még ezzel együtt is (vagy talán pont ezért?) kicsit kuszának tűnt Linket és a kamerát is arra irányítanom, amerre akartam.

A remake-ek korát éljük, akár örülünk neki, akár nem. Azonban a helyzet az, hogy amíg olyan profin nyúlnak hozzá egy idős játékhoz, mint ahogy azt a Nintendo tette, addig én nem bánkódom. A Majora's Mask 3D egy teljesen új generációt képes berántani a maga sötét, talán a mai napig egyedülálló világába, miközben apró finomságokkal kényezteti azokat, akik a Nintendo 64-es részt már unásig ismerik. Mondtam: a törvényekkel nem lehet vitatkozni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 órája
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

13 órája

Heti megjelenések

15 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

1 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

3 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

4 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

6 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

7 napja
13

Heti megjelenések

8 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==