[Teszt] Dark Souls II: Scholar of the First Sin

Dark Souls II: Scholar of the First Sin

siklaraSimon Klára2015.04.09. 20:00

Egyike vagyok azoknak, akiknek a szíve szakad meg, hogy gép híján nem szabadulhattak rá azonnal a Demon's Souls nyomdokain járó Bloodborne-ra, de szerencsére a From Software gondoskodott róla, hogy bánatomat az újrakiadott Dark Souls II-be fojthassam. A sorozat rajongói tavaly garantáltan megvették és rongyosra játszották, így a többség számára az a nagy kérdés, hogy érdemes-e még egyszer beruzuházni rá, csak mert kapott valami fura alcímet. A válasz egyszerű: igen. Az újgenerációs konzolokra és PC-re látványos effektekkel felturbózott, DX11-es grafikával érkező játék több egyszerű újrakiadásnál, hiszen az összes eddigi DLC mellett némi új tartalmat kapott, az ellenfelek mennyisége és elhelyezése megváltozott, illetve multiban megemelték az egy játékon belül egyszerre online játékosok létszámát is.

Bár a Souls-játékok sosem az álleejtős grafikájukról voltak híresek, az elképesztő pályatervezői kreativitásról árulkodó területek monumentalitásukkal bőven kárpótolnak, ezért a kicsit kopottas külső ellenére mindegyik rész lenyűgözően látványos. Két éve a Dark Souls II-ről megjelent előzetesek láttán szemünk-szánk nyitva maradt, annyira jól festett mozgás közben. Biztos mindenki emlékszik a Forest of Fallen Giants helyszínt mutogató gameplay videókra, amelyben az undead hérosz fáklyája táncoló árnyékokat vetett a falra, majd amikor kialudt, a folyosó teljes sötétségbe borult. Az a hihetetlenül hangulatos dinamikus fény-árnyék, amit a tavaly megjelent játékban sajnos nem láttunk viszont, mostanra megvalósult, és olyannyira rá lehet kattanni, hogy sötétebb terepen már teljes természetességgel gyújtottam meg a fáklyát, pláne, hogy nélküle az orromig sem láttam. A készítők rá is tettek egy lapáttal a sötét-világos kontrasztra, és a koromsötét földalatti helyszíneken elhelyeztek egy rakás meggyújtható fáklyát, amiket érdemes mind megkeresni, mert ha az összes ég, akkor lesz meglepetés. Az életszerűbben lobogó tűz és a bonfire megérintésekor mindenfelé szálló parázs és pernye látványától is el lehet olvadni, úgyhogy a fényforrások ezentúl még könnyebben ringatnak a biztonság illúziójába.

Márpedig a legveszélyesebb abba a tévhitbe esni, hogy biztonságban vagy. Azt hiszed, kívülről tudod a játékot? Én is azt hittem, de nem csak egyes tárgyak változtattak helyet, hanem az ellenfelek is, ráadásul sok esetben nem is ugyanazok. A helyszínek néhány új tereptárgytól eltekintve változatlanok, a szörnyek megvariálása viszont gondoskodik arról, hogy ne tudjunk csak úgy rutinból végigszaladni rajtuk, hanem most is sok anyázás kísérje game overben bővelkedő utunkat. A legváratlanabb pillanatban bukkanhat fel akár egy sárkány is, az új invade-elő NPC fantomokról nem is beszélve, a címszereplő scholarhoz pedig egy új történeti szál kapcsolódik, amit teljesítve - a Dark Souls-hoz hasonlóan - elérhetővé vált egy új, sötétebb befejezés is. Nem szeretnék sok poént lelőni, de az valami egészen csodálatos, amikor a Black Gulch-ban végre átvergődsz a méregköpő szobrok és húsévő növények garmadáján, csak hogy valami jött-ment levágjon, miközben próbálnál bejutni a bonfire-höz, de nem tudsz, mert egy szobor állja az utadat. Iron Keep lakossága is viccesen változott, a szadizmus egy ponton már alulról súrolja a Dark Souls párkányról lövöldöző íjászainak a szintjét, de az erdőben szintén lesz mindenkinek pár kedélyes menete a láthatatlan fantomokkal, és így tovább.

A hosszú távon legszórakoztatóbb újítás, hogy az egy multis menetben egyszerre jelen lévő játékosok maximális létszámát négyről felemelték hatra. A csoportos mazochizmus hívei most már akár hatosával is gurulhatnak fel-alá az egymás lemészárlására tervezett arénákban, és úgy általában nagyon frissítően hat a covenant-ek működésére a több résztvevő (nincs is jobb annál, mint amikor a gargoyle-hoz menet négy bellbro próbál levadászni). Annak is megvan a bája, amikor harmadmagaddal mész neki egy bossnak, és tovább tart az egymásnak integetés és a bohóckodás, mint maga a harc. Azt azért nem árt tudni, hogy a DX11-es DS II nem kompatibilis a tavalyi verzióval, így nem csak a régi mentések nem átvihetőek, de a régi és az új verzió tulajdonosai sem egy szerveren játszanak, vagyis ha a barátod PS3-on játszik, te pedig PS4-en, akkor köztetek nem lesz jolly co-operation. Az online meccskeresés szerencsére nagyon jól működik, úgyhogy az elmagányosodástól nem kell tartani, ráadásul a bonfire-öknél mindig megnézhetjük, hogy éppen melyik területek a legforgalmasabbak. Ja, és még valami a tech oldalról - a kipróbált PC és PS4 változatok közül nyilván a pécés verzió viszi a prímet minden tekintetben, de a PS4-es változatnak sincs oka panaszra, hiszen majdnem mindig közel jár a 60 FPS érzéséhez.

A Dark Souls II: Scholar of the First Sin egy GOTY-szerű “mindent bele” kiadás, aminek megvétele mellett több érv is szól: a tartalmi bővítéseket ugyan az alapjáték tulajdonosai is megkapják, a szebb grafika, jobb teljesítmény, a DLC-k, és mindenek előtt a hatfős multi azonban olyan tényezők, amiknek egy Souls-megszállott aligha tud ellenállni. Konzoltulajoknak további szempont lehet, hogy nem kell folyton előszedni a régi gépet a Dark Souls II kedvéért, ha viszont eddig kimaradt, akkor eleve ezt a kiadást érdemes választani.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 órája

Heti megjelenések

10 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

19 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==