[Teszt] Magicka 2

Magicka 2

WarhawkLusztig Zsolt2015.06.23. 08:00

Már megint meghaltam, most éppen egy mérgezett jégszilánk (igen, létezik ilyen!) talált el. Sebaj, egy gyors újraéledés után visszatámadok, tüzes halálsugár a választott fegyver és mivel ellenfelemet váratlanul érte a támadás így néhány pillanat után egy diszkrét pukkanás keretében válik rózsaszín köddé, csak hogy egy pillanat múlva újra ott legyen mellettem és most egy hatalmas, lángoló szikladarabot lóbáljon felém. A közelben lévő goblinok kicsit értetlenül nézik a parttalan csatát - nem is csoda, hiszen bár őket kellene irtanom most másvalakivel csatázom: a társammal.

A fenti eset nem ritka akkor, ha az ember többedmagával játszik a Magicka 2-vel, ahogy azt az első részből megtanultuk, itt a friendly fire nem valami olyan, amit ha csak lehet, el kell kerülni, hanem olyan, amiből a játék legmókásabb pillanatai kerekedhetnek. És mivel a Paradox tudja, hogy a 2011-es első rész rajongói igazából csak még többet akarnak abból a játékból, így a folytatás nagyjából ezt nyújtja: egy gyorsabb, áramvonalasabb és még talán az elődjénél is nehezebb játék, melyet bár technikailag lehet, lényegében öngyilkosság egyedül játszani.

Miután a Magicka első részével szemben ez az epizód tiszteletét tette PS4-en is, jó eséllyel vannak olyanok, akik még nem hallottak róla, szóval vegyük át gyorsan az alapokat. A Magicka 2 egy (nagyjából) felülnézetből játszódó hack'n'slash, amiben a „hack” és a „slash” annyira nincs jelen, helyettük különböző varázslatokkal írtjuk az ellenfeleket (és a haverokat). A dolog úgy néz ki, hogy nyolc különböző elemet (föld, jég, tűz, halál, stb) használhatunk, ezekből egyszerre ötöt rakhatunk össze és az így készített „koktélt” varázsolhatjuk másokra, magunkra, a fegyverünkre vagy a körülöttünk lévő területre. Ne kezdjétek összeszorozni, tényleg iszonyatos mennyiségű lehetőséget kapunk. Vannak egyértelmű párosítások, a kő+tűz páros például tűzlabdát fog jelenteni, de a fenti mérgező jégszilánk is előhozható, ha keverjük a jeget, vizet és halált. A játék lényege, hogy megtaláljuk, mi a megfelelő kombináció az adott helyzethez és / vagy ellenfélhez, ami alapvetően elég sok trial & error helyzethez vezet (tűz - immunis, jég - megeszi, föld - oké, ez jó lesz), de a percenkénti elpatkolás valahol hozzátartozik a játékhoz. A játék PC verziójában a varázslatok összerakása maradt a régiben (QWERASDF gombokra rakva), míg kontrollert használva kétszer négy gombot kapunk, ezeket lehet összekombinálni. Elsőre kicsit szokatlan lehet, és mondjuk aki PC-ről jön annak egy kis idő újratanulni a kombókat, de igazából ennél jobb megoldást nehéz elképzelni ehhez a játékhoz. Ami változott az első részhez képest az a speciális varázslatok rendszere. Ez korábban ugye speciális kombókkal volt elérhető és bár a lehetőség nagyjából most is megvan, ezek a varázslatok most kaptak egy külön menüpontot, ahol egy gombnyomással elérjük őket, cserébe viszont egy bizonyos ideig várnunk kell, mielőtt újra használhatóvá válnak. Szinte biztos vagyok benne, hogy a konzolos megjelenés miatt kellett egy ilyen hibrid megoldást kitalálniuk a srácoknak, de őszintén megvallva tökéletesen jól működik, valószínűleg csak az első rész legvadabb rajongóinak kell durcásan hozzászokniuk.


Dióhéjban

## Mi ez?

Koop hack'n'slash közelharc helyett szabadon kombinálható varázslatok ezreivel, rekeszizom-szaggató humorral.

## Mire hasonlít?

Hát... mondjuk a Diablóra. Talán.

## Mire jelent meg?

PC, PlayStation 4 (tesztelt)

## Mennyibe kerül?

PC: [14,99€](http://store.steampowered.com/app/238370/), PS4: [4590 Ft](https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/magicka-2/cid=EP4139-CUSA01400_00-MAMA02GP40000001)

Még egy dolog változatlan maradt: a Magicka 2, elődjéhez hasonlóan bár technikailag el lehet kezdeni egyedül, azzal mindenki legyen tisztában, hogy befejezni csak a legjobbak fogják, vagy még ők se. Ez a játék egész egyszerűen koopra termett, egyedül belekezdve olyan szintű túlerővel kerülünk szembe, melyet szinte biztos, hogy nem lehet túlélni. Onnantól kezdve, hogy legalább egy ismerős csatlakozik a játékhoz (ami lehet helyi-, vagy online koop, illetve ezek keveréke) a játék bámulatosan kinyílik, új taktikák, lehetőségek válnak elérhetővé (ilyen például a sugarak keresztezésének trükkje) és a halál se lesz annyira komoly akadály, míg legalább egy társunk életben marad és fel tud támasztani. A játék így is brutálisan nehéz tud lenni, de túlélési esélyeink az abszolút zéróról valamelyest javulnak minden egyes újabb társsal. A társaságnak van azonban valamennyi hátránya is: könnyen kialakulhat olyan káosz, melyben nem csak azt nem tudjuk, hogy ki kit támad, de még azt se, hogy egyáltalán hol vagyunk. Többször előfordult, hogy a varázslóm egész egyszerűen eltűnt valamelyik menüpont takarásában vagy lecsúszott a képernyőről. És bár a Magicka 2 lényegesen stabilabb elődjénél, azért itt is sikerült találkozni néhány kisebb-nagyobb programhibával, ami néha komolyabb kihívást jelent, mint maguk az ellenfelek.

A játék hossza is jelentősen lecsökkent, optimális esetben, megfelelő partival olyan 4-6 óra alatt letudható maga a sztori, de szerencsére bőven megéri újra és újra nekifutni, ráadásul vannak a történeten kívül is különböző challengek, szóval nyers játékidő tekintetében bőven el leszünk engedve - pláne a játék igazán gazdaságos árához viszonyítva. Magát a sztorit már csak azért is megéri többször végigjátszani, mert szinte biztos, hogy elsőre nem tudjuk befogadni az összes poént és popkulturális utalást, amit a képünkbe tolnak. A Magicka 2 valami elképesztően vicces játék lett, amiben nagyon jól, nagyon okosan tálalják a poénokat, nagyon ritka, mikor vicces helyett bugyutának tűntek volna az események. Van itt minden, a kötelező Gyűrűk Ura, vagy Trónok Harca utalásoktól kezdve az indie Papers, Please felé kikacsintáson keresztül az első rész béna indulásának kifigurázásig és még csak keresni se kell. Mindez pedig igazán kellemes köntösbe lett öltöztetve, színes, a lehetőségekhez mérten látványos világot kapunk ami az esetek többségében kitűnő játszóterünk lesz.

Szóval, a Magicka 2 lényegében a tipikus folytatás: az előd érdemeire építkezve lesz több, jobb, viccesebb, érdekesebb. Sajnos van benne néhány kigyomlálandó programhiba, érhet minket néhány kellemetlenebb meglepetés, illetve néha tényleg zavaró tud lenni, hogy az ideális megoldáshoz újra és újra találgatnunk kell, de ha kell egy olyan hack'n'slash, ami jól működik társaságban és nem kell hozzá mondjuk Diablo szintű elhivatottság, akkor a Magicka 2 lesz a legjobb választás.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

6 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

7 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

9 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

9 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==