[Teszt] Mario Tennis: Ultra Smash

Mario Tennis: Ultra Smash

mcmackoGéczy Attila2015.11.23. 11:15

Mikor Liquid atyánk bedobta a közösbe a kérdést: „Na, ki vinné szívesen a következő Mario Tennist?”, óvatatlanul rávetettem magam a cuccra. Az év végi darálóban kifejezetten üdén veszi ki magát egy-egy könnyedebb sportjáték, pláne ha a bizalmunkat már rég elnyerő Camelot csapat áll a projekt mögött, és éppenséggel még a Mario-univerzumban is játszódik a buli. A Csiperke Királyságban lezavart tenisz- és golf bajnokságokról mindig a könnyed mechanika, és a poénos power-upokkal megtűzdelt játékmenet jut az ember eszébe. Ez a kombináció (megfelelően tálalva) az önfeledt, feszkótól mentes szórakozás netovábbja tud lenni. Pláne, ha az ember eleve le van terhelve így év vége tájékán a mindennapok sűrűn érkező feladataival.

Pont az ilyen időszakban esik extrán rosszul az egyszeri tesztelőnek, mikor a fejlesztők hülyének nézik. Na jó, azért ennyire nem egyértelmű a dolog, mert a Mario Tennis: Ultra Smash alapvetően nem egy végletesen rossz játék. A teniszmechanikák húzása nagyon ismerős lehet már a sorozat korábbi epizódjaiból. Itt van mindenki a karakterválasztó táblázatban, aki valaha is számított a Mario-univerzumban, sőt power-upoknak sincs híján a játékmenet. Elkezdődik az adogatás, az alap mozdulatokat játékosbarát módon rántjuk elő az ingujjunkból. Néha sírunk, hogy miért is néztük be az egyértelmű szituációt, máskor pedig nevetünk, mikor a pályán felbukkanó Ultra Smash támadások elsütésével porig alázzuk az ellenfelet. Ez a dolog különösen jól működik, mikor online játszunk. Az AI leginkább az eseti játékosok szintjéhez van igazítva, ennek tükrében mélyebb taktikákat ne is nagyon várjunk a gépi ellenfelektől, viszont a hálózati csatatéren lehet találkozni egy-két trükkösebb játékossal. A matchmaking egyelőre (a megjelenés utáni napokban) korrekt módon működik, mindig akad ellenfél - de félő, hogy ez a tendencia hamarosan változni fog.

Hogy miért is? Mert az emberek hamar ráunnak majd a programra. Az Ultra Smash pofátlanul kevés tartalommal van felszerelve. Nem csak arra gondolunk, hogy bajnokság, vagy bármilyen sztorimód híján a főmenüből gyakorlatilag pusztán skirmish-jellegű játékmódok érhetők el. Hanem arra is, hogy a bónuszok, poénos Mario-gegek, kikacsintások, power upok sem érik el a klasszikus epizódok szintjét. Minőségi és mennyiségi értelemben sem! Oké, itt a pálya széléről bedobált Mega-Mushroom, aminek segítségével nagyra nőhetünk. De hogy-hogy nem, mire bezsákoljuk a bolondgombát, addigra az ellenfél is megnő, mert a másik oldalra is küldenek a piros pöttyös hallucinogénből. A két nagy figura aztán betölti az egész pályát - a stratégiai lehetőségeink száma ilyenkor rettenetesen lecsökken, az adogatást pedig jellemzően az bukja be, aki először zsugorodik vissza… A menüben van persze olyan játékmód is, ahol ezek az extrák kikapcsolhatók, de így meg pontosan az az érdekesség veszik el a programból, ami miatt egy Mario Tennis-re kíváncsiak vagyunk. A menüben található ezen felül még egy egyre nehezedő ellenfeleket felsoroltató, rettentő száraz knockout mód, trenírozhatjuk a játékba küldött Amiibo figuránkat, és külön imádtuk (nem!) a Mega Ball Rally módot, ahol minél tovább adogatjuk a lasztit, annál több érme üti a markunkat. Egy harmincütéses kör simán megér egy aranyérem-értékelést és harminc aranytallért, amit körülbelül fel is dugdoshatunk Donkey méretes, virtuális orrlyukába - a boltban ugyanis háromezerért mérnek mindent. Ugye érezzük a dolog súlytalanságát? A megvásárolható extra karakterek és pályaborítások (új stadion nincs, csak a játékfelületet cserélgethetjük) amúgy achievement-jelleggel is megnyílnak, ha az ember sokat játszogat és teljesíti a kihívásokat.

A látvánnyal amúgy nem lenne bajunk, mert a képfrissítés tükörsima (gyanúnk szerint 60 FPS körül ketyeghet a mutató), a karakterek jól néznek ki, de még ezzel együtt is baromi kevés a vizuális inger, amit a játéktól kapunk. Egyrészt a Nintendoland óta százszor elsütött motor hajtja a cuccot, így a bevilágítás, a textúrák, a teljes összkép nagyon ismerős lehet már korábbról. Másrészről pedig a tartalmi soványság a látvány változatosságát is jelentősen visszafogja. (Nem is véletlen, hogy összesen kb. 800 megát nyom ez a dobozos címként is árult csodacsomag.) A zenék felhangszerelt midi-színvonalúak, de megmondjuk őszintén, ettől már nem is vártunk többet.

Szerencsére az online funkció jól működik, de itt is belebotlunk egy évtizedes lemaradásba: csak véletlenszerűen válogatott ellenfelek ellen nyomulhatunk, így ha valaki haverokkal szeretne Gomba-kupát rendezni, azok kénytelenek lesznek összeülni a szobában egy televízió előtt, mert erre direkt lehetőség nincs, és feltételezhetően nem is lesz.

  • Szomorúak vagyunk, mert az új Mario Tennis szinte minden téren alulteljesít. Ami jó benne, az majdnem hogy tizenöt éve is jó volt, aminek pedig fejlődnie kellett volna, az (a grafikát leszámítva) inkább visszafelé töpörödött. A játékmenetben található súlyozatlanságok és hangsúly-eltolódások Mario sportjátékoktól szokatlan trehányságról tesznek tanúbizonyságot, a tartalmi és online-játékkal kapcsolatos kérdőjelek pedig tovább fényezik az évek óta Mario feje felett lebegő damoklészi kardot. Lehet, hogy lassan tényleg itt lenne az ideje annak, hogy a számolatlan oldalági hajtást mellőzzék, a letölthető játékok kategóriájába menekítsék, netalán totálisan újraformálják? Erre egzakt választ most nem óhajtunk nyújtani, de mivel (hogy a korábbi felvetésünkre reagáljunk) hülyék azért nem vagyunk, egy picit keményebben fog a tollunk a végső pontozásnál.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

9 órája

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

16 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

3 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

4 napja
13

Heti megjelenések

5 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

7 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

8 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

9 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==