[Béta] Tom Clancy's The Division

Tom Clancy's The Division

ne5hVáradi Dániel2016.02.03. 08:33

Oszt van-é olyan jó mint a Destiny? Nyilván nem feltétlenül ezzel a kérdéssel kell kezdeni, azonban egy bizonyos ponton túl elkerülhetetlen, hogy az ember ne hasonlítsa a Ubisoft közelgő játékát a Bungie produktumához, hiszen egyazon ligában indulnak. A Division viszont kellő aspektusban tér el ahhoz, hogy ne vádoljuk azzal, hogy szolgaian majmolja az elődöt.

Kezdjük is mindjárt azzal, hogy történet szempontjából kulcsfontosságú bázisunk kizárólag a személyes főhadiszállásunk, másokkal itt nem tudunk kapcsolatba lépni. Ez már csak azért is fontos elem, mivel a tanyánkat saját ízlésünk és tempónk szerint tudjuk fejleszteni, ami szoros kölcsönhatásban áll majd ügynökünk egyre jobbá tételével. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a 3 részre osztott központ egyes állomásait a hozzájuk tartozó küldetésekkel tudjuk magasabb szintre húzni, majd a kapott pontokból új funkciókkal gazdagítani őket, aminek hála karakterünk új képességekkel gyarapodik.

Ezen a ponton rögtön ki is kell térnem a játék (számomra) egyik kihagyott zicceréhez. A fent említett 3 állomás mindegyikéhez tartozik egy-egy ág ügynökünk skillfájánál, az egyes ágakon pedig csak úgy tudunk új képességeket megnyitni, ha a hozzá tartozó állomás küldetéseit végrehajtjuk és a fejlesztéseket elvégezzük. Ez önmagában egy egészen remek elgondolás, hiszen így nem tudjuk pusztán erőből feltápolni magunkat, bizony el kell mélyednünk a tennivalókban. A probléma ott jön elő, hogy amolyan Mekk mesterhez hasonlóan bármilyen irányba fejlődhet karakterünk, illetve a már megszerzett képességek között bármikor válthatunk, vagy ezeket el is láthatjuk különféle módosítókkal. A Medical-Tech-Security szentháromság leginkább a már ismerősnek számító healer, support és tank kasztoknak feleltethető meg, azonban nem vagyunk kényszerítve, hogy ezek közül csak egyet preferáljunk. A bázis fejlesztésével egyidőben nyílnak meg újabb perkek, amikhez aztán modokat aktiválhatunk, amik pedig már elérhetőek, azok között tetszés szerint vagy az alkalomhoz megfelelően váltogathatunk, egyszerre kettőt használva. Ezt csak azért éreztem elnagyolt megoldásnak, mert így nincs szükség igazán komoly taktikára a csapatok összeállítása során, hiszen bárki a szituációhoz igazíthatja karakterét. Meg kell persze jegyezni, hogy bizonyos szempontból ez előnynek is tekinthető, a megítélés már egyéni preferencia kérdése.

A fenti megoldás egyébként könnyen magyarázható azzal, hogy a játék alapjának számító cover shooter rendszer inkább ezt a megengedőbb hozzáállást támogatja. Ez azért is lehetséges indok, mivel annak ellenére, hogy a fedezékek képezik a harcrendszer alapját, leguggolni nem tudunk, pusztán csak automatikusan fedezékbe húzódni. Ezt szintén nem tartom a legtökéletesebb megoldásnak, mivel bár az utcák bőven szolgáltatnak annyi tereptárgyat, hogy könnyen sunyulhassunk, a néha nehézkessé váló irányítás ezzel karöltve azért könnyen okozhat frusztráló perceket.

De hogy ne maradjon negatív szájíz, vannak olyan megvalósítású elemek is, amelyeket dicsérni lehet. A korábban már említett kettős fejlesztés fúziójára nem térnék ki újból, a tárgyrendszert viszont érdemes elemezni. Azon valószínűleg senki sem lepődik meg, hogy mind a fegyverek, mind a karakterünkre aggatható különféle ruhák és felszerelések színkóddal vannak ellátva, így könnyebben tudjuk belőni, mennyire is értékes az új holmi. A mordályok esetében a moddolás mindenképp örvendetes dolog, hiszen a különböző kiegészítőkkel tovább növelhetjük a hatékonyságukat. A ruháknál pedig az alap védelmi érték mellett oda kell figyelnünk, hogy a három tulajdonságunk (Firearms, Health, Electronics) melyikét erősíti. Ezek közül az első a sebzésünkért, a második az életerőnk, a harmadik pedig a képességeink erősítéséért felel.

Fél mondat erejéig említenem kell a craftolást is, ami ugyan a bétában nem volt elérhető, de gyaníthatóan ugyanúgy fog felépülni, mint ahogy már sokszor láthattuk, vagyis a már hasztalan tárgyak lebontásával, illetve bizonyos épületek átkutatásával szerezhetünk alapanyagokat, melyekből aztán mi magunk gyárthatunk le új eszközöket.

Mindenképp említést érdemel a Dark Zone is, ami egy különös kombinációja a PvE-nek és a PvP-nek. A Division (a bétában látottak alapján) nem rendelkezik hagyományos értelemben vett többjátékos móddal, inkább kombinálja azt a gépi ellenfelekkel való harcokkal. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a térkép bizonyos zónáiban nem csak az AI irányította erők jelentenek veszélyt ránk. Az itt megszerzett tárgyakat ugyanis nem tudjuk azonnal használni, meghatározott helyeken hívhatunk légi szállítást, ami aztán kimenekíti a cuccokat. A csavar a dologban, hogy míg a helikoptert várjuk, a környéken ólálkodó többi játékos könnyű szerrel betámadhat minket és ha levernek, akkor bizony elorozhatják a holminkat. Igen ám, viszont ha így tesznek, akkor körözött (rogue) személyekké válnak, akik levadászásáért jutalom üti a markunkat. Rogue-ként sem fenékig tejfel az élet, amellett, hogy a minimap folyamatosan mutatja helyzetünket, egy visszaszámláló óra is az ellenségünk. Amíg ez nem ketyeg le, státuszunk nem tűnik el, ráadásul ha harcba keveredünk, a számláló azonnal visszaugrik a kiinduló állapotra. Ha viszont sikeresen túléljük, hogy levadásszanak minket, a nagyobb nyeremény itt sem marad el.

Bár alapvetően izgalmas felvetés a Dark Zone, a béta tapasztalatai alapján még azért lehetne mit finomítani rajta, néhány szituációban elkerülhetetlen, hogy ne a vesztes oldalra kerüljünk, az ilyenkor elvesztett pénz, illetve rang pedig némiképp nagyobb, mint amit normál gyűjtögetéssel tudunk felhalmozni, vagyis könnyen mehet negatívba az egyenlegünk pár perc alatt.

A végére maradt a mindenki számára nyilvánvaló downgrade, ami mellett persze nem lehet szó nélkül elmenni, ha viszont azt nézzük, mennyi mindennel van teleszórva az összes utca, mennyi apró részletet helyeztek el a készítők, akkor ha nem is teljes boldogsággal, de el kell ismernünk, hogy talán megérte ez az áldozat. Hangulatában így is nagyon erős a Division, a hirtelen hóviharok közepette való tűzpárbajok elsőre elképesztő élményt nyújtanak.

Bár a béta alapján akad néhány érdekes és megkérdőjelezhető megoldás a Divisionben, az összkép mindenképp a pozitív irányba billenti a mérleget. Szerencsére akad még pár dolog, amit titkolnak előlünk a fejlesztők, ha azonban a kész alkotás legalább azt a szintet fenn tudja tartani hosszútávon, amit a béta elénk tárt, minden bizonnyal sokan fognak elveszni ebben a nem túl biztató jövőképben, hosszú órák sokaságára .

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere Entertainment képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

2 órája

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

15 órája
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

1 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

1 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

1 napja
39

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

1 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

1 napja
1

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

1 napja
2

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

2 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

2 napja
2

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

2 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

2 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

3 napja
20

Heti megjelenések

4 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. Elég lesz ez?

4 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

4 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

5 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

6 napja
25

Top Spin 2k25 - újra csavart a labda

Több, mint tíz esztendőt követően tér vissza a teniszjátékok legendája, hogy ismét köztudatba hozza a népszerű labdajátékot: terítéken a TopSpin 2k25!

6 napja
3

Capcom siker, Warner kudarc - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stray Gods: The Roleplaying Musical, Cotton Reboot! High Tension!, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Jurassic World.

7 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==