[Teszt] Lucky's Tale

Lucky's Tale

WarhawkLusztig Zsolt2016.05.26. 09:00

Launch címnek lenni nem egyszerű, ezeknél a játékoknál ütközik a fejlesztők, kiadók, platformtulajdonosok azon igénye, hogy minél jobban megmutassák, mit tud az adott platform, illetve a vásárlók azon egyszerű igénye, hogy jó játékot kapjanak. Nagyon ritka az olyan, mikor mindkettőt sikerül behúzni, az Oculus Rift mellé csomagolt Lucky's Tale esetében pedig komoly kétségek voltak, hogy egyáltalán valamelyiket sikerül-e. Nem látszott, hogy a platformer stílus hogyan tud együttműködni a virtuális valósággal, hiszen ez azon műfajok egyike, ahol mindennél fontosabb a pontos kamerakezelés, a pontos ugrások egyik elengedhetetlen kelléke. Bevallom, én is szkeptikus voltam - legalábbis nagyjából az első néhány pálya végéig, onnantól pedig úgy döntöttem, én így akarok minden 3D platformert játszani.

Pedig így utólag visszagondolva egészen könnyű belátni, hogy ez a megoldás egyfajta picike evolúciós lépésként is felfogható stíluson belül, legalábbis ha ahhoz hasonlóan, okosan oldják meg, ahogy azt a Playful tette. A dolog úgy néz ki, hogy a klasszikus „bal kar a karaktert, jobb kar a kamerát irányítja” receptnek csak az első felét hagyták meg és a virtuális operatőr, bár hasonlóan hűségesen követi hősünket mint a többi játékban (talán egy kicsit közelebbről), nem a jobb karra, hanem fejünk mozgására reagál. Őrülten hangzik? Talán igen, de ha belegondoltok, sokkal természetesebb, hogy ha jobbra akarok nézni, akkor tényleg jobbra nézek és nem egy kart tekergetek - még ha hosszú évek alatt ez is volt a megszokott. És éppen ezért nagyon egyszerű átszokni erre az irányítási, pontosabban nézelődési metódusra, mert tanulás helyett a természetes ösztöneinket kell használnunk.

És persze ennek köszönhetően mutat kapunk néhány finom trükköt is: bármennyire is ülő helyzetre tervezett a játék (ez ugye a VR világban nem mindig magától értetődő), azért vannak olyan pontok, ahol kicsit mozognunk kell, forgatnunk a fejünket. Szerencsére nincs túltolva a dolog, nem próbálnak erőszakosan kilökni a komfortzónánkból, ha nagyon akartam volna, akkor valószínűleg a játék 99%-ban ülhettem volna egyenes, kihúzott háttal, mereven előre bámulva. No de éppen ez a poén, hogy ha akarom, akkor teljesen szokatlan pozícióból nézhetem meg az eseményeket, hogy az egyik pályán például az én fejemen van a lámpa, amivel Lucky-nak mutathatom az utat, hogy egy másik helyen be tudok nézni a palánkok mögé azzal, hogy előredőlök! Ettől, illetve az egész VR és 3D dologtól a játék pixelekből és textúrákból pillanatok alatt átmegy egy aranyos, látványos diorámába, ahol te irányítod az akciót. Az olyan apróságok, mint a rejtett érmék megkeresése is egészen új értelmet nyer azzal, hogy a méretes pálya végén hátat fordíthatsz a "képernyőnek" és mondjuk kicsit kiemelkedve a székből alaposan körbenézhetsz.

Persze az egész nem ér egy hajnali kurjantást sem, ha maga a játék játékként nem működik - szerencsére itt nincs ilyen gond. Oké, a fejlesztő Playfult tuti nem vádolja meg senki indokolatlan eredetiséggel, a Lucky's Tale szinte minden egyes mozzanatát láthattuk már valamilyen formában máshol, de egyrészt jótól lopni nem akkora bűn, másrészt inkább használják a bevált recepteket, mint hogy valami őrült újdonság miatt dőljön dugába az egész. Kapunk egy egyszerű történetet (értsd: elrabolták a malackádat, uzsgyi utána!), négy fejezetnyi, fejezetenként három-három pályát, néhány elrejtett tárgyat, felszedhető érmét (meglepetés: száz érménként egy életet kapunk!) meg egy csúf, gonosz főellenséget. Nem az innováció mintapéldája a játék, cserébe viszont ami benne van az jól működik: a kis róka pontosan irányítható, a dupla ugrás néhány egészen kellemes lehetőséget csempész a játékmenetbe (főleg, hogy ellenfélre ugorva resetelődik, ezzel finom kombókat tolhatunk), a pályák változatosak, színesek, jól játszhatók.

Mármint jól játszhatók újra és újra, ugyanis a Playfulnál azt találták ki, hogy jól el lehet húzni a játékidőt azzal, ha egyes fejezeteket addig lezárnak, míg nem gyűjtünk össze megfelelő mennyiségű „mancsot”, melyekből természetesen normális játékkal nem fog elegendő összejönni. Minden pályát lehetőségünk van a sztori módon kívül két másik változatban is végigjátszani, időre menő, illetve huszonöt vörös érmét összegyűjtő módban, ezen módozatokban kell legalább még egy-két pályát újrajátszanunk ahhoz, hogy tovább haladhassunk. Oké, nem a világvége, meg mondjuk kis gyakorlattal viszonylag gyorsan le lehet tudni ezeket, de az ilyen opcionális kihívások kötelezővé tétele azért eléggé olcsó húzás.

Ezt, illetve a relatíve rövidséget leszámítva azonban nem tudok sehol belekötni a játékba. A Lucky's Tale launch címként kitűnően teszi a dolgát: megmutatja, hogy egy olyan stílusnál is működhet a VR technológia, ahol azt talán kevésbé várnánk, mellette azonban, ha nem is mérföldkő, de egy igazán élvezhető játékot is kapunk, olyat, melyből szívesen látnék majd egy(, lehetőleg most már kicsit tartalmasabb) folytatást.

***Lucky's Tale | PC (Oculus Rift exkluzív)

Kiadó: Oculus | Fejlesztő: Playful***

Megjegyzés: bár ahol lehet, ott szeretünk saját készítésű, a játékban lőtt képeket használni, VR játékok esetében ez fokozottan nehéz feladat. Éppen ezért ezen játékoknál kénytelenek vagyunk a promóciós képekre hagyatkozni, azonban ahol nagyobb eltérést tapasztalunk azok és a valóság között ott azt jelezni fogjuk!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
1

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

3 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

6 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

7 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

9 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

9 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==