[M365] Assassin's Creed

Assassin's Creed

dragCsető Zsolt2017.01.01. 10:00

A videojátékok és a filmek kapcsolata immáron évtizedekre nyúlik vissza, ha pedig a nagy számok törvényéből indulunk ki, akkor ennyi idő alatt már bőven születhetett volna egy olyan adaptáció, amely széles körben elismert, valóban kiemelkedő alkotásként épült be a köztudatba. Ilyen példát azonban sajnos a mai napig nem tudunk mondani, így joggal esik gondolkodóba az ember: nem lehet, hogy valójában nem is a rendezőkkel, a színészekkel vagy éppen a forgatókönyvírókkal van a baj, hanem magával a "játékból film" elgondolással?

Az Assassin's Creed sajnos tovább erősít ezen az elméleten, hiszen hiába a nagy bizakodás, dilemmázni most is csak azon lehet legfeljebb, hogy önálló filmalkotásként vagy éppen videojáték-feldolgozásként lett-e vajon gyengébb Justin Kurzel rendezése.

Az Assassin's Creed utóbbiként igazából meg sem adja az esélyt saját magának, ha ugyanis videojátékos szemüvegen keresztül szemléljük, akkor már koncepcionális szinten elbukik. Jól tudjuk, hogy az Assassin's Creed sava-borsát - és egyben legfőbb vonzerejét - valójában a múltbéli történések és az ottani játékmenet adják, az Abstergo-szál nem több kontextusnál, ami közrefogja az egyes részeket. A film ezzel szemben játékideje kétharmadát a jelenben tölti, amivel egyben a menekülőúttól - vagyis a látványos popcornmozi státusztól - is elvágja magát.

A film főhőse Callum Lynch, a halálra ítélt gyilkos, aki a játékokból ismert vállalatnál kezdhet új életet, méghozzá asszaszin felmenője, Aguilar bőrébe bújva, a genetikus emlékeken és az Animus névre hallgató masinán keresztül. A háttérsztori alapja változatlan: a templomosok és az asszaszinok évezredes harcának modern kori kivetüléséről van szó, ahol mindennek a kulcsa az óriási hatalommal bíró ősi ereklye, az Éden Almája - pontosabban ennek elrejtése, illetve megtalálása, attól függően, hogy melyik oldalról szemléljük. Ami olyan szempontból teljesen jó, hogy három-négy játékot bőségesen ellátott munícióval, a Ubisoft ugyanis ügyesen használta fel ezeket a "mini-epizódokat" arra, hogy kicsit kiszellőztesse a játékosok fejét a sok-sok múltbéli ugrabugrálás és gyilkolászás közepette. Itt azonban fordított a helyzet, az Assassin's Creed pedig nem is nagyon tudja mivel megtölteni a jelenkori cselekményt: a dráma kimerül annyiban, hogy a Jeremy Irons és Marion Cotillard karakterei által vezényelt tudóscsoport igyekszik rávenni a Michael Fassbender által alakított főhőst az együttműködésre. Mindezt ugyan igyekszik feldobni a film némi morális, illetve érzelmi töltettel, ám ezen próbálkozásai valójában papírvékonyak - ahogy maguk a karakterek is, így hiába a gaming-mércével nézve kiemelkedő szereplőgárda, Fassbender és Cotillard alakításán is érződik, hogy igazából ők sem találják a valódi karaktert a szerepük mögött, akire támaszkodni lehetne. Vagy egyszerűbben fogalmazva: a homályos motivációk miatt nem elég hihetőek.

A múltbéli akciójelenetek még valamelyest megmenthetnék a filmet, ám ahogy említettem, ezekből egyrészt nincs túl sok, másrészt azok is többnyire egy kaptafára készültek. Egy-két parkour jelenet, néhány sokszereplős összecsapás - igazából semmi olyat nem tartogat az Assassin's Creed, amit máshol ne láthattunk volna. Arról nem is beszélve, hogy a vágás és a fényképezés óriási csalódás - inkább nem is kezdjük el sorolni azokat a filmeket, amikből tanulhatott volna az Assassin's Creed a látványos közelharci jelenetek prezentálását tekintve. Néhány pofás CG-látképet azért sikerült összehozni, összességében azonban fájóan felejthető az egész spanyol inkvizíció: ha a Szentföld, Velence, Róma vagy éppen Konstantinápoly ilyen egyszínű (szó szerint!) és unalmas lett volna a játékban, biztosan nem lenne ekkora rajongótábora a szériának.

Egy szó mint száz, az Assassin's Creed sajnos nem több újabb bizonyítéknál arra, hogy ami játékként remekül működik, az nem biztos, hogy a mozivásznon is hasonló hatást tud elérni. Ennek legfőbb oka pedig az alapanyag meg nem értése, az Assassin's Creed ugyanis lényegében mindent elrontott, amit csak lehetett.

  1. A jelenkori történéseket helyezte előtérbe a múltbéli akcióval szemben, érdemi tartalommal, drámával és karakterekkel azonban képtelen megtölteni azt, így mind a "beavatottak", mint az átlagnéző számára hamar unalomba fullad.

  2. A spanyol inkvizíció se nem izgalmas, se nem látványos, így az akciójelenetek sem tudják annyira feldobni a filmet, mint amennyire kellene.

  3. És talán a legnagyobb hiba: a múlt és a jelen egyetlen jelenetet leszámítva nem kapcsolódik igazán. Az Assassin's Creed franchise szinten pont azért volt izgalmas és működőképes, mert kiváló érzékkel használta fel a történelmi múlt szereplőit, eseményeit, építészetét és egyéb elemeit egy modern kori összeesküvés-elmélet megalapozására - és fordítva. Itt azonban ennek szinte semmi nyoma.

Gyenge játékfeldolgozásokkal már tele a padlás, az Assassin's Creed azonban ezen felül óriási csalódás is. Maga az alapanyag ugyanis túlzás nélkül a lehetőségek végtelen tárháza, amiből lényegében semmi olyat nem sikerült kihozni, ami miatt azt mondhatjuk, hogy megérte megfilmesíteni ezt a franchise-t - pedig a produkciós érték és a színészek miatt ha valamikor, hát most joggal bizakodhattunk. Ehelyett kaptunk egy gyengén vágott, barnás CG-masszát, valamint egy filmes szinten sajnos inkább bugyutába hajló, mintsem érdekes háttérsztorit mélység nélküli karakterekkel és színészi alakításokkal. Sajnos a rajongóknak sem tudunk olyan okot mondani, ami miatt megérné a mozijegy árát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==