[Teszt] Malicious Fallen

Malicious Fallen

dragCsető Zsolt2017.03.04. 09:00

Sokan talán nem is hallottak még a Malicious szériáról, pedig az elmúlt években leginkább a PlatinumGames "szárnysegédjeként" ténykedő Alvion hack and slash-szériája már hét éves múltra tekint vissza, ami alatt ki is alakította aprócska rajongótáborát. A történet PS3-on kezdődött 2010-ben, melyet a Rebirth alcímű PS Vita-epizód követett két évre rá. Az aktuális alany, a Malicious Fallen pedig immáron PS4-en igyekszik kiszolgálni a villámgyorsra hangolt akciójátékok szerelmeseit, méghozzá igencsak tartalmas formában, hiszen nem csupán a korábbi két epizódot tartalmazza, hanem egy teljesen új fejezetet is kapunk. Félig újrakiadásról, félig folytatásról beszélhetünk tehát.

A Malicious Fallen egyes fejezetei a bossharcokról szólnak. Mármint csak arról: a cél az, hogy sorra legyőzzük az összes főellenfelet, megnyitva ezzel az utat a végső összecsapás előtt. A felépítését és a jellegét tekintve nyugodt szívvel nevezhetjük árkádnak a játékot: az egyes szinteket bármilyen sorrendben teljesíthetjük, az alapszinten sem éppen alacsony kihívást pedig még tovább növeli, hogy a Malicious Fallen életekkel operál, ami alaposan szűkíti a csatákon belüli hibázási lehetőségeket. Ha legyőzünk egy főnököt, megkapjuk a képességét, ezáltal a harci repertoár folyamatosan bővül a játék során - ezzel párhuzamosan persze a bossok nehézségi szintje is emelkedik, így állandósítva a kihívás színvonalát.

Lényegében tehát egy boss-rush játékról beszélünk: mindegyik pálya egy hatalmas aréna, ahol az aktuális főnök mellett rengeteg apró, folyamatosan újratermelődő ellenfél állja utunkat. Szó szerint, ők ugyanis különösebb nehézséget nem okoznak - sokkal inkább csak azt a célt szolgálják, hogy farmolásukkal feltölthessük Auránkat, amely alapvetően két célt szolgál: erősíthetjük vele támadásainkat, illetve visszatölthetjük vele életerőnket. Egyszerű és letisztult rendszerről beszélünk tehát, ami jól illeszkedik a Malicious által képviselt nagyon gyors játékmenethez, hiszen általában könnyedén és rövid idő alatt összekaszabolhatjuk magunknak az éppen szükséges extra energiát, hogy aztán újból rávessük magunkat az aktuális főellenfélre.

A Malicious Fallen a körítés és a bossok terén is igen változatos: méreteiket, harcstílusukat és támadásaik jellegét tekintve is igen széles skálán mozognak a főnökök - egyetlen közös tulajdonságuk, hogy mindegyik nagyon stílusosra sikeredett, a vizuális dizájn tekintetében egészen megkapó alkotásról beszélhetünk. Nagy kár, hogy a gameplay oldaláról már nem feltétlenül sikerült reprodukálni ezt a fajta sokszínűséget. A játék elején rendkívül szűkös eszköztár miatt a csaták kezdetben borzasztóan repetitívek lesznek: nemcsak azért, mert a kevés mozdulat miatt ugyanazt az egy-két (és tényleg egy-két) kombót leszünk kénytelenek spamelni, hanem mert a harcok hosszúak. Mármint tényleg hosszúak: félórás időlimit van rajtuk, amit - legalábbis normal nehézségen - gyakran meg is fogunk közelíteni. Ahogy sorra győzzük le a bossokat, úgy kapjuk majd az újabbnál újabb képességeket, ami némileg javít a helyzeten, az én személyes tapasztalatom azonban az, hogy a későbbiekben is igen szűkös marad a valóban hasznos mozdulatok száma. Hiába tehát a négyféle fegyver és a támadások egyre bővülő listája, nem egyszer azon kaptam magam, hogy valójában pontosan ugyanazt csinálom már öt perce, miközben valahol teljesen máshol járok fejben. Mindezt csak tetézi, hogy ennek a folyamatnak a játék is sokszor megágyaz: sok esetben egyetlen gomb nyomvatartásával nullázni tudjuk az összes minket ért sebzést, így elég a "kivárás, ütés" folyamatot ismételgetni a végtelenségig.

Az Alvion alkotása nem elég, hogy unalomba tud fulladni, de technikai szempontból sem feltétlenül áll a helyzet magaslatán. Na ne a nyers teljesítményre tessék gondolni: a korábbi verziók fps-problémáit például gyönyörűen kijavították, még a robbanások és a több tucat ellenség látványától sem lassul be a játék egy pillanatra sem. A kameramozgás azonban - illetve annak olykor rendkívül körülményes kezelése - nem ritkán extra ellenfélként fogja nehezíteni a dolgunkat. Emellett pedig az irányításnak is vannak kényelmetlen megoldásai - a műfajbeli standardokkal teljesen szembemenő kikerülés mozdulatot például én többórányi játék után sem tudtam igazán megszokni és megszeretni, ami leginkább azért probléma, mert esszenciális eleme a harcrendszernek.

Ha a korábbi epizódok pénztárcabarát árszabásával érkezett volna, még így is viszonylag könnyű szívvel lehetne ajánlani a Malicious Fallent a hack and slash műfaj kedvelőinek. A 30 eurós árcédula azonban még a viszonylag tisztességes tartalom ellenére is elgondolkodtatóvá teszi a beszerzést - mindenképpen érdemes beiktatni egy előzetes próbát (legalább Twitch-en keresztül), a játék hibáival és hiányosságaival ugyanis alighanem nem mindenki lesz kompatibilis.

A villámgyors és tipikusan japán hack and slash-ek kedvelői egy aprócska kultcím eddigi legteljesebb verzióját kapják meg a Malicious Fallennel, amely nagyszabású és valóban változatos főellenfélharcok sorát nyújtja a stílus szerelmesei számára. A valóban motiváló szintre belőtt kihívást azonban könnyen alá tudják ásni a gyakran szó szerint primitívvé korcsuló összecsapások: hiába a folyamatosan bővülő és látszólag széles harci repertoár, a kiegyensúlyozottság mintha nem szerepelt volna az Alvion szótárában. A Malicious Fallen ennek megfelelően könnyen unalomba fullad, így inkább kis adagokban javallott - még szerencse, hogy az árkád felépítés minden lehetőséget megad erre.

***Malicious Fallen | Platform: PS4

Fejlesztő: Alvion | Kiadó: Sony Computer Entertainment***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 órája

Heti megjelenések

5 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

14 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==