[Teszt] Dragon Quest Heroes II

Dragon Quest Heroes II

GhzSzabó Ákos2017.05.23. 09:40

Rögtön egy vallomással kell kezdenem: nem ismertem ezelőtt a Dragon Quest sorozatot. Illetve, hallani hallottam róla, de szerencsém még egyik részéhez sem volt sajnos. Így előre elnézést kell kérnem azoktól a hardcore rajongóktól, akik egy mély, kikacsintásokkal teli DQ-mellékág elemzésre számítanak. Nekik annyit üzennék, hogy olvasás helyett szépen vegyék meg a játékot - tuti, hogy nem fogják megbánni.

Aki pontosan úgy volt ezzel a Heroes-folytatással mint én, hogy hirtelenjében azt sem tudta, hogy eszik-e vagy isszák, azoknak röviden összefoglalnám, hogy miről is van szó. Mész és ütsz. Sokat és rengeteg ellenfél ellen, mint a 100 éves Dynasty Warriors sorozatban, aminek ugye már rengeteg inkarnációját megéltük a különböző franchise-oknak köszönhetően. Az alapvető csavar itt magából az eredeti DQ sorozat stílusából következik, ugyanis a fejlesztők megpróbálták az egészet egy kicsit JRPG keretek közé terelni. Azaz, vannak jó arc hős-karakterek és az egész musou darabolást egy érdekes történet vezeti fel. A koncepció az esetek nagy részében működik, a probléma azzal van, hogy ennek a furcsa fúziónak köszönhetően, azok sem kapják meg amit szeretnének akik egy vérbeli rpg-re áhítoznak és azokat is zavarni fogja a harcot meg-meg törő, mászkálós „töltelék” küldetések, akik mennének már vissza a rétre gyakni. De ettől függetlenül van az egésznek egy magával ragadó bája ami hamar behúzza az embert. Aki ettől bővebben szeretne tájékozódni a játék alapjairól, az olvassa el mackó kollégám tesztjét az első epizódról, abban elég sok minden el lett magyarázva, ami a folytatásra is igaz.

Apropó gyakás. Ebből a szempontból sem fogok tudni újat mondani azoknak, akik ismerték a sorozat bármelyik elődjét. Tudunk ütni, kicsit és nagyot, ezeket lehet atom brutál kombókba fűzni és ha egy adott csatában ez már kevés lenne, akkor el lőhetjük a különböző speciális képességeinket, illetve adott esetben varázslatainkat. Ugyanúgy, mint minden hasonló játékban itt is különböző kasztokba tartoznak a szereplők, akik az adott képességeikhez tartozó szerepet töltik majd be a csapatunkban. Harc közben amúgy szabadon lehet ugrálni közöttük, így nem kell ragaszkodni a két főhőshöz. Akik ugyan alapból a harcosok rendjébe tartoznak de később a történet folyamán elsajátítják majd a kaszt váltás képességét és onnantól lesz igazán változatos a harc velük. Szabadon tudunk majd váltogatni a lehetőségek között és ennek köszönhetően más harcstílusokat és fegyvereket is ki tudunk majd próbálni. Az inventory amúgy teljesen olyan, mint egy japán szerepjátékban, rendesen kapjuk/vesszük a különböző fegyvereket, páncélokat, felszereléseket, amiket szabadon aggathatunk a karaktereinkre, attól függően, hogy milyen irányba szeretnénk őket fejleszteni.

Az egyik legérdekesebb és legviccesebb „képességünk” a levert ellenfelekből kipotyogó medálok felszedegetése, amik igazából arra jók, hogy az elhullott szörnyet vagy egy csapás erejéig, vagy hosszabb időre megidézzük harc közben. Illetve ott a harmadik verzió, ami igazából a legjobb, amikor mi magunk tudunk egy rövidebb időre átváltozni az adott lénnyé és annak minden képességével rendet vágni a csatamezőn. Stratégiai szempontból is számít, hogy mikor mit veszünk fel és használnunk el, mert a keményebb „nevesített” boss-ok ellen minden segítségre szükségünk lesz. A folytatás amúgy próbál a küldetésrendszeren is rétegelni egy picit, valamint nyitottabb tereket kínál.

Muszáj még megemlítenem a látványt is, ami egészen fantasztikus. A nagy terepekhez és a rengeteg ellenfélhez képest is csak igen ritkán találkoztam számottevő framerate leeséssel és mind a vizuális stílus, mind pedig a megvalósítás igazán pazar lett! Engem főleg az új Zeldára emlékeztetett, a hatalmas világgal, a kicsit mesés, rajzfilmes megvalósítással és az élénk színekkel. Teljesen élvezetes csak simán bóklászni a nagy területeken, igaz ugyan, hogy sok mindennel nem fogunk összeakadni. És pontosan ez az, amivel a fejlesztők ügyesen csaltak. Konkrétan, hogy bizony néhány helyszín eléggé üresnek hat. A finomságok mellett sajnos néhány a játék zsáneréből adódó problémán is túl kell magát tennie az embernek; a kamera rengeteg ellenfél között néha hajlamos figyelmen kívül hagyni az igényeinket, valamint a folyamatos gombpürésítő nyomkodást sem mindenkinek veszi be a gyomra.

Az egyszemélyes élmény értékei mellett a második rész nagy újdonsága az online multiplayer, azaz immáron 3 másik dudával is belevághatunk a gyilokba. Lehetőségünk van a story küldetéseket, vagy speciális labirintusokat tolni, ahol alapanyagokat tudunk szerezni. Üdvözlendő újdonság ez a co-op játékmód (a kissé béna lobbiszervezés ellenére is), biztos vagyok benne, hogy sok rajongó örül annak, hogy végre lehet együtt, vállvetve harcolni.

Az biztos, hogy a sorozat rajongóinak nem lesz okuk a panaszra, ha el tudnak vonatkoztatni attól, hogy nem egy lassú folyású JRPG-t kapnak, hanem egy sokkal gyorsabb reflexekre építő akció-kaland vár rájuk. /Természetesen az első "Heroes" epizód rajongói itt is előnyt élveznek./ A laikus kollégáknak és a Warriors sorozat rajongóinak is csak ajánlani tudom a Sárkány Kaland Hősei Kettőt: az első csoportnak ez egy tökéletes stílus-ismerkedős játék, az utóbbi csoportnak meg azért, mert ha eddig nem unták meg az agyatlan csépelést, akkor most sem fogják. A végére egy slusszpoén: a játék PS Vitától kezdve Switchen át PC-re is megjelenik, így csak az XO tulajok maradnak ki a hősies hentelésből.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

1 órája

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==