A PSVR első nagy lendülete meglehetősen alábbhagyott. Leginkább gyorskaja-szerű indie apróságok, és csak néhány ritka finomság bukkant fel az elmúlt hónapokban a Store virtuális kínálatában. A Farpoint most ezt a csendes állapotot szeretné egy kicsit felrázni - jelesül itt az FPS, ami a Sony támogatásával, egy új perifériával és a VR csodálatos lehetőségeivel próbál blockbuster-szerű szórakozást hozni a sisak tulajdonosai számára. Van egy jó hírünk: a Farpoint működik, és a PSVR komolyabb kínálatának egyik oszlopos tagjává avanzsált. A rossz hír viszont az, hogy így sem beszélhetünk túl erős játékmenetről, vagy úgy általában, maradandó FPS játékélményről.
Elsőre kifejezetten izgalmas és érdekes lesz a VR élmény, a konzolos közönség pedig tutira nem célzott még így videojátékban. A Farpointban szó szerint szemünkhöz kell emelni az irányítót, hogy a célkeresztbe nézzünk; sőt, a kézben forgatott puska, valamint a Wii/Move (ld. Killzone 3) legszebb napjait idéző célzási metódus is poénos lehetőség, pláne a VR térben átélve. Lehetünk óvatos haladók, vagy csípőből tüzelő rambók, a játék minderre lehetőséget ad. Az élményt csak fokozza az új Aim kontroller, ami egy direkt erre a célra készített játékpuska-periféria. Sajnos nem volt lehetőségünk kipróbálni a fehér szépséget (Tényleg jól néz ki a kütyü!), ám sima Dual Shock 4-el is egész korrekt az irányítás - a netes visszhanghoz képest véleményünk szerint messze nem reménytelen a gamepaddal történő effektív akciózás. A Move érthetetlen módon viszont kimaradt a támogatott repertoárból. Ez pedig furcsa döntés, hiszen volt már a Sonynak egy Sharp Shooter markolata, ami nyilván konkurencia az Aimnek, de mégis adta volna magát a célra történő felhasználása.
Ráadásul a program kifejezetten fárasztó is, már ami a VR-aspektust illeti. A menüben (mégiscsak) bekapcsolható forgás sem ront sokat a testet-lelket kívánó fizikai kihíváson, amit a mátrixban töltött harcok során megélünk majd. A pályák a kelleténél hosszabbak, az érkező nyári meleg pedig szintén nem segíti a sisakban izzadozó PSVR harcost. Az émelyítő hatást tetézi a PSVR alacsony felbontása, amely a Farpointban meglehetősen recés összképet eredményez. És az sem segít, hogy a motor küzdelemben áll a látvány konzisztens megvalósításával. A képfrissítés valószínűleg hozza a VR-hoz elvárt szintet, de a textúra streamelés, az egyszerű geometriák és prevgen grafikai megoldások tovább lombozzák az ember lelkesedését. A Robinson jelentősen jobban csinálta a hardver megizzasztását - pláne, ha azt is számba vesszük, hogy Pro gépen teszteltük a Farpointot is.
Teljesen érthető, hogy a relatív kicsi felhasználóbázissal rendelkező PSVR platformra nem fejleszthetnek minden szempontból korszerű FPS-t, mert egyszerűen nem érné meg a befektetés. A Farpoint viszont a kezdeti lelkesedés után alaposan hullámzó, középszerű élményt nyújt. Emellett kínál néhány kiemelkedő pillanatot, néhány váratlan lehetőséget (pl. koop mód), pár emlékezetes csatát, de egyszerű mivolta visszafogja a benne rejlő potenciált. Ha vettél már PSVR készletet, akkor ne hagyd ki a bulit, mert nem sok alternatívát találhatsz a platformon. Az Impulse Gear játéka miatt viszont még nem érdemes belevetni magad a teljes beruházásba. A Farpoint egész egyszerűen messze van attól, hogy zászlóshajóként tekintsünk rá. Az egyetlen kérdésünk már csak az, vajon meddig érdemes várnunk a mindent felforgató VR-forradalomra? Mert hogy a jelenlegi példánk is mutatja, attól még nagyon messze vagyunk…