[Teszt] Accel World vs. Sword Art Online

Accel World vs. Sword Art Online

ne5hVáradi Dániel2017.07.21. 10:00

Vegyél két, egymáshoz alaptémában közel álló sorozatot és keverd össze őket. Nagyjából ennyi áll a nem éppen rövid nevű Accel World vs. Sword Art Online mögött. A Namco valószínűleg különös fétist táplál a virtuális világokra építő játékokkal szemben, hiszen a Digimon után ezúttal is a kibertérbe szánt kalandoké a főszerep.

Adott a névadó két széria, melyben a jövő technológiájának köszönhetően az emberek már-már a virtuális világok rabjai lesznek, ide menekülnek a valóság minden búja és baja előle, ráadásul még előnyöket is kovácsolnak a nullák és egyesek között tett kiruccanásaikból. Na már most ezen alapkoncepciónak a játékhoz semmi köze, itt ugyanis a két világ karakterei kerülnek össze, hogy közösen számoljanak le a mindent fenyegető veszéllyel.

A történet váza nem éppen eredeti vagy meglepő, ez pedig sajnos a játék teljes egészére is könnyűszerrel ráhúzható. Mind a világ, a karakterek, mind a küldetések és a harcok is az átlagosság mocsarában gázolnak derékig. Bár a forrásul szolgáló műveket nem ismerem tüzetesebben, élek a gyanúperrel, hogy a játék szereplői nagyjából megfelelnek TV-s változataiknak. Ez azonban sajnos csak abban az esetben pozitívum, ha valaki valóban rendelkezik néminemű háttérrel az alapok kapcsán. Ennek hiányában a játék ugyanis meglehetősen nagy mértékben önt a nyakunkba száraz tényeket, legyen szó szereplőkről, helyszínekről, képességekről és egyéb, amúgy fontosnak mondható részletről.

De nézzük is, hogy mivel készül nekünk a játék. Alapvetően egy JRPG-t kapunk, tehát az időnk nagy részében statikus párbeszédet nézünk, miközben bábszínházra jellemző módon váltogatják egymást a képernyőn és kommunikálnak egymással. Ezzel még nincs is semmi probléma, ad egyfajta sajátosságot a játéknak. Jó JRPG-hez méltón kapunk egy igen terebélyes csapatot, akik persze annak rendje és módja szerint osztják el egymás között a különböző posztokat (támadó, gyógyító, fedező, távolsági harcos, stb, stb), a menedzselés során azonban két dolgot szem előtt kell tartanunk. Az első, hogy a két univerzum tagjai merőben eltérő módon harcolnak vagy akár közlekednek, a második pedig az, hogy bizonyos sztoriküldetések alatt/előtt/után a játék képes önhatalmúlag átvariálni az éppen aktuális leosztásunk, ezzel jól megzavarva minket. A néhány óra már egy tucatnál is nagyobbra duzzadó bandából ugyanis egyszerre csak hármat tudunk irányítani, a többiek kispadoznak, célszerű tehát a megfelelő kombinációkat szem előtt tartva összeállítani a triónkat. Nyilván a második pont a trükkös, hiszen elég nehéz előre látni, ki is lesz az, aki kikerül a leosztásunkból.

Mindezek vázaként kapunk egy több régióból álló térképet, ami további kisebb lokációkra tagolódik, valamint egy központi várost, ahol a csapatunk fejlesztése és pesztrálása mellett természetesen mellékes küldetéseket is vállalhatunk különböző jutalmak ellenében. Ezeken kívül a barangolásaink során időről-időre belefuthatunk időszakos eseményekbe, amik teljesítéséért további extra zsákmány üti a markunkat. A folyamatosan újratermelődő ellenfelek pedig jó szolgálatot tesznek, hogy folyamatosan fejleszthessük a csapattagjainkat. Azonban itt is felüti a fejét a középszerűség. Ennek egyik oka, hogy az egyébként merőben különböző karakterekkel való harcok során a legtöbb esetben kizárólag egy-egy támadás ritmikus ismételgetése fogja jelenteni a legtöbb időtöltésünket, a másik pedig az, hogy a bizonyos karaktereknél elérhető speciális támadások elővarázsolására nem ad egyértelmű leírást a játék, így az akció közepette rögtönzés helyett célszerűbb egy-két betanult csapást ismételgetni.

És ha már az előbb a fejlesztést érintettem. Azt még csak-csak követni tudjuk, hogy az egyes csapattagok milyen típusú fegyvereket tudnak használni, így viszonylag könnyen oszthatjuk közöttük a különböző szúró-vágó-kaszaboló eszközöket, azonban ember legyen a talpán, aki a harcok során özönlő XP-k következtében lezajló szintlépések után követni tudja, melyik karakter milyen aktív-passzív képességet nyitott meg, esetleg melyik támadása fejlődött. Jóval egyszerűbb lesz az eszköztárunk menedzselése, itt szerencsére a már betonbiztosnak számító kiegészítő tárgyak, főzetek mellett a különböző fegyvereket fejleszthetjük és erősíthetjük. Emellett minden csapattagra aggathatunk különféle tárgyakat, amikkel még inkább kiaknázhatjuk a bennük lévő potenciált.

Ha éppen nem a történet előrelendítésével foglalatoskodunk, szerencsét próbálhatunk a multiplayerben is, a játék ugyanis ezzel is fel van szerelve. Itt választhatunk, hogy másokkal karöltve akarunk boss-vadászatra indulni, esetleg az erőnket mérnénk össze más játékosokkal. Előbbi esetében egy 4 fős csapat tagja leszünk, és attól sem feltétlen kell tartanunk, hogy mekkora szintkülönbség van köztünk és a társaink között, hiszen a megfelelő karaktert választva akkor is tudunk segíteni, ha magát a boss-t nem is tudjuk aktívan támadni. Némiképp problémásabb a kompetitív része a játéknak, ez pedig a harcrendszer sajátosságából és néhol kaotikusságából fakad, valamint itt már jóval nagyobb jelentősége van a szintek közti eltéréseknek.

Szintén nehéz elismerően beszélni a játék vizuális oldaláról, a játék inkább tűnik előző generációs képviselőnek, semmit a kurrens gen oszlopos tagjának. Ennél azonban jóval fájóbb az audio szekció, ahol ugyan a szinkronszínészek hozzák a kötelezőt, a zenei betétek nem különösebben kiemelkedők, valamint az sem éppen piros pontot érdemlő megoldás, hogy a harcok és átvezetők során rendre nélkülöznünk kell a hangeffekteket.

Mindezeket egybevéve jól látszik, hogy az Accel World vs. Sword Art Online a rajongókon kívül nehezen tud megszólítani bárkit is. Aki nem ismeri az ihletül szolgáló műveket, az nem csak a középszerű megoldások miatt, de a rengeteg ismeretlen fogalom és részlet miatt is elveszhet a játékban, ha csak a multiplayernek hála nem segít rajta egy tapasztaltabb játékos.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==