[Próbakör] Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War

ne5hVáradi Dániel2017.08.31. 21:25

Mielőtt belekezdek a Shadow of War részletesebb elemzésébe, tartozom egy vallomással. Azok közé tartozom, akik minimálisan foglalkoztak az elődjével. A Shadow of Mordort egy rendes iparosmunkának tartom, ami ugyan sok helyről merített, mégis önálló, egyedi alkotás volt, amit egy ponton a saját maga által teremtett open world tevékenységei és szabadsága fojtott meg, kéz a kézben a Nemesis rendszerrel. Ilyen múlttal a hátam mögött masíroztam be a Warnerhez, hogy meggyőzzenek, hogy a folytatás valóban méltó a figyelemre.

A fél órás prezentáció a lehető legnyilvánvalóbb dologgal kezdett. A játék jól néz ki. Sehol sincsenek az E3-as bemutatók után emlékünkbe égett mosott színek, kopottas textúrák és faragott karakterek. Nem tudtam (és nem is akartam) eldönteni, hogy vagy a korábbi demók voltak annyira rossz minőségűek vagy a Monolith volt képes alig két hónap alatt egy erős kategóriával jobb látványt prezentálni. A szabad szemmel is jól látható vizuális fejlődés mellett a csapat nem győzte részletezni a játék védjegyének számító Nemesis rendszer új szintre emelését. Ennek értelmében az ellenfelek már nem csak a velünk való összetűzésekre reagálnak, hanem mindenre, ami körülöttük történik. Ennek értelmében megannyi lehetséges forgatókönyvvel készültek a fejlesztők, nem voltak restek tucatnyi párbeszédet implementálni a játékba, amik csak bizonyos események után kerülnek elő.

Hasonlóan komoly bővítésen esett át a játék harcrendszere is. Nem pusztán a bemutatóban, hanem az utána esedékes próbakör alatt tudatosult bennem, hogy itt bizony igen erős előrelépés történt. Talion mozgástára a tünde szellemnek hála még gazdagabb lett, ráadásul az olyan egyszerű támadások, mint az íjjal lövöldözés is merőben átalakult. Ennek eredményeként képesek leszünk ellenfeleinket magunkhoz idézni vagy magunkat a hátukba teleportálni pusztán az íjunk segítségével. Közelharci lehetőségeink is erősen kibővültek és itt most nem pusztán a brutálisabbnál brutálisabb kivégzésekre kell gondolni. Talion minden megnyitható képessége rögtön három módósításal fog rendelkezni, melyek közül egyszerre csak egy lehet aktív, de így is merőben új felhasználási módokat tesznek lehetővé.

Mindezek mellett lehetőségem adódott Matt Allen lead software engineerrel egy rövid beszélgetést folytatni. Ennek során megtudtam, hogy a Nemesis rendszer fejlesztése mögött az az elképzelés állt, hogy minden egyes találkozás egy-egy saját kis történet legyen, ne pusztán úgy tekintsenek rá a játékosok, mint egy kötelező tevékenység, amit meg kell tenni. Elárulta, hogy olyan mélységekbe merészkedtek, amikor a belső tesztelők hosszas közös csatározások során (mert hogy a seregünk tagjait ezúttal már a harcok során is behívhatjuk, hogy fedezzenek minket) teljesen megkedvelték, majd a hű barát a legváratlanabb pillanatban elárulta őket. Ilyen és ehhez hasonló szituációk lebegtek a csapat szeme előtt.

Többek között az ilyen események miatt is jelentett nagy kihívást a csapat számára a képességek és az egész Nemesis rendszer balanszolása is, hiszen ezúttal jóval több változó szerepelhet az egyenletben, amit csak tovább tetőz, hogy az elődhöz hasonlóan ezúttal is a legváratlanabb pillanatokban futhatunk bele egy újabb ellenfélbe vagy támadhatnak hátba minket.


FORTHOG EMLÉKE

Mike Fogey, a játék executive producere sajnos tragikus körülmények között elhunyt a fejlesztés során - egy betegség gyűrte le a fejlesztőcsapat munkatársát. A készítők egy DLC-t adnak ki a Mike emlékére, ráadásul 2019 év végéig minden vásárlással a családot is támogatja a kiadó!

Végezetül pedig a történetre is volt alkalmunk kitérni. Ezzel kapcsolatban elárulta, hogy nem elsősorban egy sötétebb és komorabb forgatókönyv volt az elsődleges cél, még ha az eddigi trailerek alapján ez látszik. Sokkal inkább egy magával ragadóbb történet, ennek érdekében pedig egy teljes írói gárdát szerződtettek. Ennek köszönhetően a cselekmény nem egyszerűen sötét, hanem teljesebb, sokkal több karakter és nagyobb mélység kapott helyet benne.

Kíváncsian várjuk, hogy a Shadow of War beváltja a hozzá fűzött reményeket és ígéreteket, mert bár a bemutató és a próbakör is meggyőző volt, ahogy fentebb is írtuk, azért maradtak fenntartásaink a játékkal kapcsolatban.

***Middle-earth: Shadow of War | PC, PS4, One

Fejlesztő: Monolith | Megjelenés: október 10.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

6 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

7 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

9 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==