[Teszt] Hidden Dragon Legend

Hidden Dragon Legend

ne5hVáradi Dániel2017.10.12. 15:00

Lehetett volna jó játék a Hidden Dragon Legend. Tényleg nem sok kellett volna hozzá, hiszen az alapok erősek voltak, a koncepció bizakodásra adott okot, a végeredmény azonban sok szempontból is fájóan középszerű alkotás, ami csak azért szomorú igazán, mert a potenciál végig ott van benne.

Manapság egyre divatosabb bármilyen olyan játékot, ami csak egy kicsit is több vagy bonyolultabb ellenfelet az ember elé állít már egyből a From Software munkáihoz hasonlítani. Nem volt ez másképp a MegaFun Games alkotásával sem, melyre már az első látnivalók után elkezdték ráaggatni a 2D-s Dark Souls jelzőt. Pedig a valóságban elég távol áll tőle, sokkal inkább emlékeztet a Striderre, a klasszikus, szintén kétdimenziós Prince of Persia-ra vagy a Ninja Gaidenre. Ezen hasonlítgatás alapján talán kitalálható, hogy a Hidden Dragon Legend egy side scroller akciójáték, ahol a platformer szekvenciák és a pergős harcok váltogatják egymást.

A fenti képlet papíron és sokak fejében elég erős elegyet alkot, a kivitelezés során azonban sikerült némileg melléfogni, így a várt hatás erősen elmaradt. És hogy minek köszönhető mindez? A játék majd' minden elemében ott lapul a hatalmas lehetőség, a fejlesztők azonban vagy nem éltek vele, vagy sikeresen olyan módon implementálták, ami egyúttal a visszájára is elsül. Kezdjük mindjárt a történettel. Azzal a történettel, ami valami elképesztő módon fapados, klisés és együgyű. Én általában nem szoktam fennakadni, ha egy játék nem Oscar-jelölt forgatókönyvből dolgozik, a Hidden Dragon Legend azonban sikeresen süti el az összes olyan unalomig ismert helyzeteket, amiket nagyjából kismilliószor láttunk az elmúlt 30-40 év filmjeiben, különös tekintettel a harcművészeti stílusra fókuszálóakban. Van itt minden a gonosz, természetfeletti erőtől, a titokzatos társaságon, a mester ellen forduló tanítványon, a jó testvér-rossz testvér felálláson át az ellenségből szövetségessé váláson keresztül minden. Komolyan, egy ponton túl azt vártam, hogy a játék önmaga karikatúrájába fordul át és legalább megpróbálja kicsit kifigurázni ezeket az ezeréves építőkockákat, ez azonban (sajnos) nem történt meg.

Mindezeket csak megfejeli a lélektelen és nemes egyszerűséggel pocsék szinkron is. Nem emlékszem, az elmúlt években találkoztam-e ennél rosszabb színészi alakítással videojátékban, az itteni szereplőgárda viszont könnyű szerrel pályázhatna erre a címre. Az előadott párbeszédek és monológok nagyjából a rendszerváltás előtti alámondásos filmek színvonalát idézik, rég halottam ennyire erőtlen és minden beleélést mellőző szinkront. Ennek köszönhetően csak még jobban reménykedtem a fentebb említett paródiában, végül azonban csak a csalódottságomat sikerült fokozni.

Ott van aztán a harcrendszer, ami vázlatszinten teljesen jól működik, a megvalósítás során azonban sikerült eltaknyolni néhány képzeletbeli banánhéjon, aminek köszönhetően a végeredmény sok esetben frusztráló lesz. Ennek pedig egyszerű okai vannak. Az első a 2D-s megjelenítésnek köszönhető, emiatt a harcok során kisebb, láthatatlan falakkal határolt arénákba kényszerülünk, ahol aztán a két sarok között ingázva próbálhatjuk úgy terelni az ellenfeleket, hogy a lehető legkönnyebb dolgunk legyen. Ehhez két segítségünk is lesz, az első a kombók során előcsalható lecsapás, mellyel a velünk szemben állókat néhány másodpercig a padlóhoz szögezhetjük. A másik pedig a dash, aminek köszönhetően villámgyorsan cikázhatunk az ellenfelek között. Ez így leírva jól hangzik, gyakorlatban azonban becsúszik néhány gikszer. Az első, hogy a gyakran futószalagon érkező ellenfelek sok esetben a ringen kívülről ugranak a nyakunkba, így megnehezítve az ellenük való védekezést. A második pedig, hogy a dash időzítésénél csak addig vagyunk partiban, amíg a támadások el nem érnek minket, ha már betalálnak, onnantól csak várhatjuk, hogy az animációnak vége legyen, esetleg menet közben gyógyíthatjuk magunkat, ilyenkor kitérni azonban már nem tudunk.

Semmi baj, gondolhatnánk, hiszen csak jó reflexekre van szükség és minden rendben lesz. Igen ám, a helyzet azonban nem ilyen egyszerű, ezt pedig már a különböző támadássorozatok betanulására szolgáló oktatópályán is észre fogjuk venni. A játék ugyanis valami hihetetlen nagy input laggal rendelkezik, sok esetben már a tutorial során is hosszas próbálkozások után fogjuk tudni előcsalni azt a kombót, amit a játék vár tőlünk, és ez csak rosszabb lesz a végigjátszás során. Természetesen ez a késés a dash-re is hatással van, így könnyen kitalálható, hogy ezzel is meg fog gyűlni a bajunk. Ez pedig csak azért igazán fájó pont, mert ez az egyetlen védekezésünk a támadásokkal szemben (ha nem számoljuk az eszetlen és össze-vissza ugra-bugrálást), blokkolni ugyanis nem tudjuk a csapásokat.

Persze lesznek nekünk különböző közelharci és távolsági fegyvereink, amik nyilván eltérő értékekkel és tulajdonságokkal rendelkeznek, és egyértelműen nem hiányozhatnak a speciális támadások és különféle fejlesztések sem. Ezek azonban nem tudják ellensúlyozni a fentebb említett negatívumokat, ráadásul ezek gyűjtéséhez legtöbbször a különböző platfomer szakaszok során lesz alkalmunk, azonban a már említett lag itt is ellenünk fog dolgozni.

A Hidden Dragon Legend bár rendelkezik néhány jó ötlettel és ügyes megoldással, sajnos minden elemében ott lapul a kard másik éle is, ami rövid úton éri el, hogy inkább a rossz megvalósításokra emlékezzünk. Dacára az első ránézésre bizalomgerjesztő alapötlenek, a MegaFun játéka saját maga ássa meg a sírt, amibe aztán dőlni fog és ironikus módon se nem hatalmas, se nem mókás a produktum.

***Hidden Dragon Legend | Platform: PC, PS4 (tesztelt)

Kiadó: Oasis Games | Fejlesztő: MegaFun Games***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 órája
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

13 órája

Heti megjelenések

15 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

1 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

3 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

4 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

6 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

7 napja
13

Heti megjelenések

8 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==