[Teszt] Hob

Hob

siklaraSimon Klára2017.10.13. 12:00

A Runic Games jóvoltából újabb meseszép akció-kalanddal gazdagodtunk, ráadásul a különös lényeket és gépezeteket felvonultató világú és szavak nélkül mesélő Hob a Legend of Zeldán túl sok más régebbi kedvenc hangulatát is felidézi, ennél sokkal tovább azonban nem merészkedik.

A Torchlight mögött álló Runic Games legújabb játéka egy Legend of Zelda beütésű akció-kaland, amelyben némi könnyed platforminggal egyetemben felfedezhetünk a művészi irányt képviselő Journey, a RiME vagy az Ico jellegzetességei közül is párat. A Hob egy gyönyörű és roppant különös világban játszódik, ahol a természet és a gépek teljes harmóniában léteznek egymás mellett, ám a vidéket mintha valami furcsa lila kór támadta volna meg. Piros hacukájú furcsa kis figuránk dolga feltehetőleg a gépezetek megjavítása, illetve aktiválása, és végső soron a világa megmentése, ezt azonban inkább csak sejtjük, semmint tudjuk, történet vagy bármiféle bevezetés ugyanis nem igazán van. A fejlesztők alighanem a szavak nélkül mesélést kísérelték meg a Journey mintájára, ám ez csak részben működik. Kifejezetten jópofa, hogy a menük és a térkép is főleg szimbólumokkal kommunikálnak a játékossal, kis hősünk és az őt segítő robot pedig gesztikulálás útján értik meg egymást, ugyanakkor többnyire fogalmunk sincs, mit miért csinálunk, és miért oda kell eljutnunk, ahová.

A céltalanságot leszámítva nagyon élvezetes a Hob fokozatosan megnyíló világának bejárása, mert tényleg lélegzetelállítóan szép és elképesztően hangulatos területeket járhatunk be, miközben ugyanazt a pár ellenféltípust pofozzuk le és mindenféle power-upokat gyűjtögetünk, hogy több életünk és nagyobb ütésünk legyen. Legfontosabb eszközünk a robotkar, amelyre a kaland legelején teszünk szert, amikor kékszemű kis lényünk rosszkor van rossz helyen, és a világot megtámadott fertőzés a karjára is átterjed, amelyet így méretes robottársa azonnal amputálni kényszerül, ám rögtön utána önzetlenül a helyére illeszti a sajátját. A méretes robotkarral gépezeteket aktiváló kapcsolókat nyomkodatunk, falakat üthetünk át, rövidítéseket nyithatunk meg, és egyre több továbbjutáshoz szükséges dolgot művelhetünk, ráadásul a harci repertoárba is jól beépíthető, és nem csak pajzsként. Ép karunkban egy kardot markolászunk, amelyet robotkarunkhoz hasonlóan fejleszthetünk, valamint új kombókat vásárolhatunk hozzá, tervrajzok gyűjtésével pedig egyéb megvásárolható képességeket is megnyithatunk.

Barangolásunk során gyakran ügyességi részeket is le kell küzdenünk, ezeket azonban olykor megkeseriti az egyébként irtó látványos kötött kamera. Nem vészes a helyzet, de a legtöbbször nem a bűbájos világhoz mérten meglepően véres összecsapások során haláloztam el, hanem amikor rejtett kincs reményében a szakadékba zuhantam, csak mert nem láttam, hová ugrom (de legalább sok a checkpoint). A fix kamera a tájékozódást is alaposan megneheziti, és többször előfordult velem, hogy egy korábban már bejárt útvonalra alig sikerült visszatalálnom, csak mert az teljesen kiesett a képből, és a térképen sem egyértelmű, merre tudunk akadálytalanul haladni. Párszor kis időre elakadtam, máskor meg úgy haladtam, mint kés a vajban, és bár józan paraszti ésszel azért lehet boldogulni, a környezet nem mindig jelzi egyértelműen, hogy mi a teendő, pedig a „fejtörők” egyébként faék egyszerűségűek. Mégis, amikor ügyködésünk nyomán a táj a szemünk láttára alakul át, az már csak vizuálisan is van annyira lenyűgöző, hogy egyből továbbsuhanjunk az újonnan megnyílt úton.

A túl semmitmondóra sikerült szótlan történetvezetés és a fix kameranézet okozta bosszúságok ellenére is kellemes és határozottan meditatív élmény elveszni (a szó minden értelmében) a Hob gyönyörű és furcsa lényekkel teli egzotikus világában arra a nyolc-tíz órára, amely a végigjátszásához szükséges. Nem reformálja meg a műfajt, de atmoszférikus világa, egyszerű feladványai, harcai és ügyességi részei bőven nyújtanak annyi szórakozást, hogy a kissé önismétlő játékmenet ellenére is látni akarjuk a kis piros kapucnis alak veszélyekkel teli kalandos útjának végét.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

22 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19