[Teszt] Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

VegaNagy-Sz. Ferenc2017.11.09. 08:00

2015-ben nem volt különösebben meglepő, hogy a készülő Battle Chasers: Nightwar majd egymillió dollárt kalapozott össze a Kickstarter-kampányban. A siker okai korántsem az ezredfordulós képregényes előzményben, de még csak nem is a készítők előéletében keresendők (mint sok más hasonló esetben), sokkal inkább abban, hogy a játék valami elképesztően vonzó és letisztult képi világgal rendelkezett már akkor is, ráadásul mindent, de tényleg mindent bele szándékoztak tenni, ami valaha szerepjátékokban működött, erre pedig a szó szoros értelmében vevő volt a megszólított réteg. Azóta eltelt két év, a játék - immár a THQ Nordic asszisztálásával - párhuzamosan több platformra is megjelent és tényleg érdemelne egy teljes fejezetet a szerepjátékok nagykönyvében.

Na nem azért, mintha ez lenne az év rpg-je, sokkal inkább azért, mert a készítők sorra vették az elmúlt évtized szerepjátékos mechanikáit és felhasználtak mindent, amit csak találtak. Teljesen mindegy, hogy japán vagy nyugati, egyjátékos vagy mmo szerepjátékról van szó, akció vagy körökre osztott rpg-ről, metroidvaniáról vagy mobilos free-to-play címről, ami felhasználható volt, az mérnöki precizitással került bele a végső termékbe. Bár a körökre osztott csaták a japán iskolát idézik, van itt craftolás, pecázás, kisebb túlzással procedurálisan generált és több nehézségen is újrajátszható labirintusok, skillek, ability-k és perkök, vadászatok, upgrade-ek és még rengeteg olyan elem, aminek a megnyílása pontosan úgy és olyan ütemben van adagolva, ahogy azt tanítják.

De akárhonnan vizsgáljuk a Battle Chaserst, a fő behúzó erő mégiscsak a képi világa lesz. Habár a kezelőfelülete néha kuszának tűnik, alig van olyan terület, ahol ne világbajnok vizuális megoldásokkal találkoznánk. A festett, bejárható világtérkép pont annyira telitalálat, mint a rendkívül egyedi és hangulatos helyszínek, a szereplők és a stílusos ellenfelek, az ízléses effektek és az élettel teli színek. Hogy ez önmagában csak egy üres keret? Bizony az, de nem akármilyen, az első néhány órában ugyanis folyamatosan az állunkat fogjuk keresgélni és rácsodálkozunk arra, hogy a külcsín mellett mennyire profi az új játékelemek adagolása is.

Aztán idővel szépen lassan kezdenek kiütközni a hiányosságok. A körökre osztott harcrendszer bántóan repetitívvé válik, és ez azért gond, mert feladványok és valódi felfedezés helyett ez tölti ki a játék kilencven százalékát. Kipróbálunk több képességet, csapatösszeállítást, kombókat, de végül mégis találunk egy-két működő módszert, amit már csukott szemmel fogunk minden második ellenfélnek bevinni, mindig ugyanabban a sorrendben. Megjelenésekor az összképet erősen rontotta a rossz játékegyensúly is, nem az volt a probléma, hogy túl nehezek voltak a csaták, hanem az, hogy óriási tüskék rondítottak bele a nehézségbe. Ezek mostanra úgy-ahogy el lettek simítva, de a grindolás természetesen maradt és már középtávon is a kelleténél több monotonitást visz a játékba. Hiába jön még a sokadik órában is be egy-egy új elem, a harminc óra második fele már lejtmenet.

Érdekes, hogy még egy terület van, ahol a Battle Chasers a vártnál sokkal rosszabbul teljesít, ez pedig a történetmesélés. Maga a környezet és a karakterek természetesen már önmagukban "beszédesek", de itt meg is áll a dolog: néhány mondatos párbeszédekből és sok írott feljegyzésből áll össze az alapvetően közepes sztori. Óriási lehetőségek maradnak kiaknázatlanul a vizualitásban, amit nem tud a történet kellően támogatni és ezért hiába minden fantasztikusan kinéző helyszín vagy ellenfél, az egész nem áll össze és nincs, ami a repetitív csatákat kiegyensúlyozza.

via GIPHY

A fentiek ellenére tényleg tankönyvi játék a Battle Chasers, talán túlzottan is az, már-már hihetetlen profizmussal összerakva. Csak pont a spontaneitás hiányzik belőle egy kicsit, az, hogy merjen néha valami váratlant húzni és ne szintlépésről szintlépésre, helyszínről helyszínre éljünk benne, hanem legyen valami, ami bent is tart. Mert ritkán találkozni olyan címmel, ami ennyire könnyen beránt bárkit, aki találkozik vele, de az érdeklődés fenntartása már nem mindig sikerül. Ha az év egyik legdekoratívabb, legjobb zenéivel megáldott és legprecízebben összerakott szerepjátékával akarsz játszani, próbáld ki, érdemes. Viszont készülj fel, amikor el kellene kezdenie mélyülni, pont akkor válik egy kissé sekélyessé.

***Battle Chasers: Nightwar | Platform: PC (tesztelt), PS4, Xbox One

Kiadó: THQ Nordic | Fejlesztő: Airship Syndicate***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 órája

Heti megjelenések

10 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

19 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==