[Teszt] Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ

GhzSzabó Ákos2018.02.07. 06:59

Jaj de nagyon imádtam a Dragon Ball-t 100 ezer éve, amikor még a legnagyobb problémám az volt, hogy, hogyan lógjak meg a suliból a lehető leggyorsabban. Úgy persze, hogy elkapjam még az aktuális DB rész elejét az RTL-en. Annyira más volt, mint eddig bármi amit láthattunk, hogy konkrétan (legalábbis nálam biztosan) kinyitott egy világot, amiről addig csak hírből halottam. Azok a régi szép internetmentes, békebeli idők, amikor az extra információkat még a Japán fanatikus osztálytársam szolgáltatta és sosem tudtuk, hogy mi a valóság és mit álmodott hozzá.

Sajnos, hogy teljesen őszinte legyek, azóta eléggé elvesztettem a fonalat az univerzummal kapcsolatban. Nyilván az sem segített, hogy elég sok fő és mellék szálon fut a sorozat. A videojátékos DB rajongók viszont nem panaszkodhattak, nagyjából 1-2 évente kaptak a témában egy játékot, amiknek bár néha eléggé hullámzó volt a minősége, azért még is csak több volt mint a semmi. Amikor tavaly bejelentették, hogy a Guilty Gear-t és a BlazBlue-t (is) fejlesztő Arc System Works készíti a következő részt, és kiderült, hogy ráadásul jó kis old school, 2D-s, csapat alapú hírig lesz, még azok is felkapták rá a fejüket, akik eddig inkább voltak verekedős játék fanok, mint sem DB rajongók.

Ennek a kettősségnek köszönhetően (mármint, hogy egyszerre kell kiszolgálni a fentebb említett két tábort), a legnagyobb kérdés az volt, hogy lehet-e egy bunyós játék eléggé komplex a kemény vonalas rétegnek, miközben megfelelően casual azoknak, akik csak a fő történetre kíváncsiak, és soha nem szeretnének megmérettetni az online arénákban.

A válasz röviden annyi, hogy igen, lehet.

A harcrendszerre azt a magyarul kicsit bután hangzó, de amúgy teljesen idevágó jelzőt tudnám használni, hogy könnyű elsajátítani viszont annál nehezebb a mesterévé válni. Az alapok nagyon egyszerűek, elég a kis, közepes vagy nagy ütés/rúgás gombot „mashelni” és máris borzasztó látványos kombinációkat csalhatunk elő a karakterekből, amik ráadásul még sokat is sebeznek. Aki valaha játszott más verekedős játékokkal, azoknak furcsa lesz elsőre, hogy nagyon kevés irány+gomb kombinációval találkozhatunk, főleg a különböző gombok és támadások ritmikus nyomkodásával érhetünk el sikereket. Valamint nagy hangsúly van a maximum három karakterünk jól időzített cserélgetésén. A lenti "szuper" csíkunk elég gyorsan töltődik, de lehetőségünk van ezt a folyamatot felgyorsítani egy kis koncentrációval, ami nyilván jár annyi veszéllyel, hogy közben sokkal könnyebben lerohanhatnak. A tutorial és a karakterekhez tartozó kihívások megfelelően mélyek ahhoz, hogy mindenki elsajátíthassa az alapokat, már az elejétől fogja a kezünket a játék, így a teljesen kezdők sem fogják elveszve érezni magukat.

A játék menüje sem a tradicionális megvalósítást követi, piciny avatarunkkal, ami egyébként hasonlóan szinte a játék minden részéhez, elég rendesen cicomázható, mászkálhatunk egy kis faluban, ami igazából maga a lobby is. Itt léphetünk interakcióba a többi játékossal is, és a különböző trainekereket/eladókat felkeresve el tudjuk indítani az általunk preferált módot.

A Story vitathatatlanul a fő attrakció, mivel kis túlzással olyan mintha egy egész estét filmet néznénk. Spoiler mentesen annyit érdemes tudni, hogy valamiért ellepték a bolygót a világ legjobb harcosainak a klónjai és annak érdekében, hogy meg tudjuk állítani a számunkra egyelőre ismeretlen gonoszt, össze kell verbuválni a föld minden pontján szétszóródott harcosokat/barátokat és együttes erővel csihi-puhizni orrvérzésig.

A meglepően hosszú, (15-20 órás) kampány egész érdekesen indul és bár nem váltja meg a világot, érdemes átszenvedni magunkat az elég monotonná váló harcokon, már csak azért is, hogy a karaktereink fejlődni tudjanak. DB rajongók imádni fogják, mert szinte egy teljes rajzfilmet kapunk az átvezetőknek köszönhetően. Érdemes még kiemelni a remek „fanszervizt”, mivel a készítők még arra is figyeltek, hogy ha egymást jól ismerő vagy régóta kapcsolatban levő harcosokat választunk ki, akkor azok a harcok előtt gyakran beszélgetnek egy kicsit. Ezek az intermezzók lehetnek viccesek, vagy a sorozat kedvelőinek akár érdekesek is.

Az Arcade mód is szépen ötvözi a már jól ismert tradicionális, nehézségben különböző megközelítést egy újnak mondható, értékelésen alapuló rendszerrel. Az történik ugyanis, hogy minden megnyert meccsünket értékeli a rendszer, és ennek függvényében visz tovább az „úton” ami három felé ágazik, attól függően, hogy gyenge, jó vagy kiváló értékelést kaptunk-e a végén.

Nyilván itt a magas szinten maradás és ez által az extra jutalmakat tartalmazó legnehezebb „megnyerés” elérése illetve fenntartása lesz a legnehezebb.

Karakterekből amúgy 24 áll rendelkezésünkre, ami a sorozat előző részeit jól ismerőknek elég kevés lehet, viszont én személy szerint nem szeretem a túltolt bőség zavarát, egész egyszerűen a kevesebb harcos megismerése, és esetleg a nekünk jobban fekvő stílus megtalálása így sokkal könnyebb.

Az online rész sajnos már a beta alatt sem működött tökéletesen és így érthető módon a végleges játékban is akadnak vele aprócska gondok. A jó hír az, hogy maga a netkód atom stabil, azaz amikor már harcolunk, akkor a legritkább esetben van/lesz lag, viszont a matchmaking az enyhén szólva is döcögős. Lassan talál ellenfelet és volt párszor, hogy 5-10 perc után adtam fel a várakozást. Viszont amikor megy, akkor nincsen rá panasz.

A játék egyik húzóereje egyértelműen maga a látvány. Megszokhattuk már, hogy az Arc System Works nem csoki dragon ball-okkal gurít, viszont az valami félelmetes, hogy ezt mennyire összetették. Egész egyszerűn a karakterek lemásznak a képernyőről, tényleg olyan az egész mintha egy anime-t néznénk, csak közben azon vesszük észre magunkat, hogy mi irányítjuk a karaktereket. Minden él és mozog, tökéletesek az animációk, és úgy egészében a látvány lenyűgöző. Teljesen átjön a rajzfilmes hangulat, és a sok szuper-mega-giga támadás láttán, amik szó szerint betakarják az egész képernyőt, sem szem, sem pedig zsebkendő nem marad szárazon….

Mindenkinek csak ajánlani tudom a Dragon Ball FighterZ-t, akkor is, ha nagy rajongó vagy (akkor pláne) és akkor is, ha most hallottál először a sorozatról (azaz egy barlangban éltél). A verekedős játék rajongóknak pedig szinte kötelező, mert már most teljesen rákattant a community és jönnek a durvábbnál, durvább kombó videók igazi pro játékosoktól. Viszont ehhez kapcsolódik az is, hogy aki kezdőként beleugrik, az legyen tisztában vele, hogy nem 1-2 nap után fog sikereket elérni online, mivel a harc rendszer magasabb szinten eléggé tanulásigényes. De ha valami, akkor ez a játék simán megéri a belefektetett időt!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==