[Teszt] Brawlout

Brawlout

kevinyCsángó Kornél2018.09.13. 04:29

Nem újkeletű, hogy a Super Smash Bros. körüli felhajtást, kritikai és legfőképp anyagi sikert többen megirigyelték már. Nagypályán Sonyék tettek fel egy karácsonyi szezont úgy jó hat éve a Playstation All-Stars Battle Royale-ra, amely nem igazán úgy sült el, ahogy tervezték. Ám ez nem rettentette el az Angry Mob Games (magyarokkal szép számban megtűzdelt) csapatát, hogy kispályán elkészítsék az indie-smash-t, vagy legalábbis tegyenek egy próbát ebben az erősen mellőzött műfajban.

Mert hogy a Smash Bros valami olyasmit képvisel a videojáték világban, mint amit a zeneiparban a Queen. Egyedi, zseniális és baromi népszerű, de valahogy mégse nagyon vannak követői, akik szolgai módon próbálnák lemásolni a sikerreceptet. Hiába, a Smash Bros egyik óriási vonzereje, hogy a videojáték világ legnagyobb ikonjaival dolgozhat - ezt pedig viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak. Valamint ezek a hadra fogható ikonok rendkívül gazdag és jól balanszolt mozgásrepertoárral rendelkeznek és emellett az egész játék csordultig van tömve tartalommal, mindezek a végletekig polírozva.

És ezek azok, amik a Brawlout esetében sorra nem teljesülnek.

Kezdjük a karakter felhozatallal: a Brawlout összesen hat darab originális karakterrel és három darab vendég szereplővel indít - ez már némi szájhúzásra adhat okot, de sebaj, ott van a rakás kioldható plusz karakter, gondolnád. Ám ezek a karakterek mind az alap hat választható harcos kissé átskinezett, alternatív inkarnációi, szóval maradjunk annyiban, hogy összesen 9 darab választható forma, ami nem túl sok. Ha ez még nem lenne elég: a karakterek sajnos eléggé egy kaptafára lettek legyártva - és itt most nem a külcsínre gondolok elsősorban, az a maga generikus, stílustalan módján úgy ahogy rendben van - sokkal inkább a támadásokra, dinamikára, speciális mozgásokra.

Talán a vendég szereplők a legizgalmasabb elemei a játéknak, és gyanítom, hogy a Brawlout sokkal vonzóbb csomag lenne, ha kizárólag híresebb indie játékok hőseit tömörítené a karakter választó képernyőre, de a játékmenet sekélységét ez is csak rövid ideig lenne képes palástolni. Karaktereik mozgáskultúráinak kidolgozása közben az alkotók sajnos nem igazán ültek le az inspirációs forrás elé, picit elmorfondírozni, hogy hogyan is kéne ezt: miután az alapok baltával lettek kifaragva, nem igazán segít már rajtuk a polír meg a púder.

Hamar kiderül például, hogy elég az ellenfelet egyszer kicsit kibillenteni a pálya széléről és onnan már képtelenség visszajönni - ilyenkor a játék egyfajta élőszereplős flipperezésbe csap át, ahogy szerencsétlen kipöccintett fél próbál visszatérni a kűzdőtérre, majd megérkezvén a következő füles becsapódását követően kezdheti előlről - míg a halál el nem választ.

Ez egyébként egy rövid ideig mókásnak hat, aztán belénk hasít a felismerés, hogy ezt a srácok komolyan gondolták (mi pedig komolyan fizettünk érte) és onnantól marad a kínos pislogás és fejcsóválás. Ha van hadra fogható játszótárs, az mondjuk javít valamennyit az élményen, de a gépi ellenfél iszonyú buta, nincsenek nehézségi szintjei, maximum többedmagával képes némi kihívást csempészni a játékba. Technikailag egyébként rendben van, fut szépen, egyedül a harcok közti uszkve fél perces töltési idők borzolhatják (tovább) a kedélyeinket.

Ez így a Smash Bros Ultimate megjelenése előtt pár hónappal nem túl szerencsés - és nem azért, mert túl nagy a kontraszt a két játék között. Nyilván nem egy kis indie produktumtól várjuk, hogy az idei év legnagyobb Nintendo megjelenésének az ellenfele legyen. A gond az, hogy az első Smash Bros (1999. Nintendo 64) a stílus úttörőjeként többet kínált, mint a Brawlout rá közel húsz évre, és azt hiszem ez mindent elárul...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 órája
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

12 órája

Heti megjelenések

14 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

23 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

3 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

4 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

6 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

7 napja
13

Heti megjelenések

8 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==