[Teszt] Jump Force

Jump Force

ne5hVáradi Dániel2019.02.26. 10:00

Komoly tudás és elszántság kell ahhoz, hogy egy alapvetően jól hangzó koncepcióból majdhogynem pocsék végterméket hozzunk össze. Azt hihetnénk, hogy az elsőre közel tökéletes fanservice-nek hangzó, népszerű mangahősök egy játékba zsúfolása minden kicsit is fogékony számára azonnali aduászészként vezeti fel a Jump Force-ot. Talán így is van, a végeredmény azonban a legtöbb elemében csalódást keltő produktum lett.

Egy verekedős játékban a történet majdnem teljes egészében zárójelbe tehető, hiszen funkciója nem több, mint hogy valami ürügyet adjon rá, hogy miért is kell nekünk bizonyos karakterekkel oda-vissza püfölni egymást. Nincs ez másként a Jump Force esetében sem, itt azonban annyira blőd már az egész felütés is, hogy a készítők el is szégyellhetnék magukat. Történik ugyanis, hogy a világunk akkora veszélybe kerül, hogy a másik univerzumban létező mangafigurák átugranak hozzánk, hogy rendet tegyenek, mi több, az általunk irányított karakter lesz az események központi szereplője és természetesen minden rossz megszüntetője. A felütés egyik felét még meg is érteném, hiszen kellett valamilyen indok, amivel például egy légtérbe engedhetik Gokut és Narutot. Azt viszont elképesztően nehezemre esett megemészteni, hogy ehhez minek kellett kiegészítésként a való világot is bevonni (még akkor is, ha bizonyos mangák előszeretettel tesznek ilyet, elég csak a Bleach-re gondolni a népszerűbbek közül), hovatovább egy, az eseményekhez teljesen nélkülözhető kitalált karaktert is hozzácsapni (ugye ezek lennénk mi). Az egész megvalósítás annyira erőltetettnek hat, hogy pillanatok alatt képes hazavágni az egész hangulatot.

Ami megmenti ezt az egész ötletet, az a karaktergenerálásban rejlő lehetőségek, aminek segítségével a felhasznált mangák rosterben szereplő karakterei mellett a kimaradt kedvenceinket is megalkothatjuk. Így ha például Urahara Kisukével vagy Hyuuga Hinatával szeretnénk elkenni például Frieza vagy Toguro száját, nos, erre minden lehetőségünk meglesz. Vagy akár kombinálhatjuk is kedvenc mangáink karaktervonásait és igazi hibrid harcost hozhatunk létre. Ez egyébként a játék harcrendszeréhez is kifejezetten tud passzolni, így talán ezzel a megoldással járunk a legjobban. Leendő világmentőnk megformálásánál nem csak a kinézetét szabhatjuk meg, de egyúttal az általa preferált harcmódot is megadhatjuk. Bevallom, ennek jelentőségét nem igazán sikerült megértenem, mivel az igazi figyelmet az ismert támadások lemásolásával hívja fel magára. Külsőnk megalkotása után a tutorial teljesítése után 3 kezdőcsapatból kell belépnünk egybe, ennek pedig a kezdőtámadásaink miatt lesz haszna. Mindhárom csapat a reklámkampány során is mutogatott 3 nagy manga (Dragon Ball, One Piece és Naruto) karaktereiből áll és a belépésünk után a csapat tagjainak egy-egy ismerős mozdulatát sajátítjuk el... mert, csak.

A történet harcainak egymás utáni teljesítései során sem jöttem rá, ennek mennyi értelme is volt. Már csak azért, mert míg például egy Kamehameha elsütése teljesen hihetően mutat, Zoro Senhachiju Pound Hou-ja már egy fokkal nevetségesebb, mivel karakterünk a puszta kezén kívül más fegyvert nem használ. Azonban ez még nem is lenne annyira orbitális probléma, ha a harcrendszer nem szenvedne más, sokkal nagyobb hiányosságokkal és hátrányokkal. Az első és leginkább szembetűnő, hogy a Spike Chunsoft valahogy elfelejtette, mi is a tag team összecsapások lényege és alappillére. A Jump Force-ban ugyanis a három fős csapatunk tagjai közös életerőn osztoznak, így ha az induló karakterünket elpáholják, esélyünk sincs, hogy a maradék kettővel esetleg megfordítsuk a meccset. Ez pedig bizonyos értelemben a köztük való váltogatást is némileg feleslegessé teszi, hiszen a normális körülmények között a tagok életerejének fenntartására is szolgáló váltogatás ezzel a megoldással értelmét is veszti.

A küzdelmek kivitelezései meglepően sok hasonlóságot mutatnak a CyberConnect2-féle Naruto játékok megoldásaival, így itt is találunk az életerőnk alatt egy csíkot, mely a speciális támadások elsütéséért felel, illetve van egy Awakening méterünk, amit viszont különböző szinteken is aktiválhatunk. Ha 50%-os telítettségen hívjuk segítségül, akkor átmenetileg megnöveli a támadóerőnket. Ha viszont kivárjuk, amíg teljesen betelik, akkor az egyszeri erősítés mellett a társainkat is bevonhatjuk rövid időre a pofonosztásba, ilyenkor ők is erősebben csapnak oda. A látványos speciális támadások bevetésért felelős csíkot több szinten keresztül tudjuk tölteni, minél magasabb értékre tornázzuk (legfeljebb 5-ös lehet), annál erősebbek lesznek az általa meghívott mozdulatok. A rendszer papíron meglehetősen jól hangzik, nem túl bonyolult, ugyanakkor kínálna némi taktikázási lehetőséget, példuál az Awakening vagy a speciális támadások feltöltésével kapcsolatban. Már csak azért is, mert míg az Awakening passzívan töltődik, leginkább a bekapott ütések függvényében, addig a másik csíkot mi tudjuk tölteni, ilyenkor azonban mozgásképtelenek leszünk (az inspirációs források tagadhatatlanok). A gondok ott kezdődnek, hogy sok esetben a speciális csík töltése, illetve a különböző látványos mozdulatok bevetése olyan animációkkal jár, aminek következtében meglehetősen nehézkessé válik, hogy lássuk, ellenfelünk például mire készül. Így nem egyszer előfordulhat, hogy miközben mi éppen egy erőteljes támadásra fókuszáljuk erőnket, a velünk szemben álló gyorsan letámad minket vagy bevet egy gyorsabb támadást. Még ezeknél is érdekesebb azonban az a megoldás, hogy a védekezés hihetetlenül hatékony a játékban, még a legerősebb ultimate mozdulatokat is hárítani tudjuk minimális sérülés ellenében, ráadásul a blokkolás egyetlen ellenszere a dobások alkalmazása, ezek azonban elenyésző mértékű sebzéssel járnak.

Amikor éppen nem a harccal leszünk elfoglalva, akkor egy központi lobby-ban rohangálhatunk fel-alá, ahol a küldetések után kapott pénzből és egyéb nyersanyagokból vehetünk új ruhákat a karakterünknek vagy fejleszthetjük a tulajdonságait, esetleg vásárolhatunk neki új támadásokat. Ezek egyébként egytől-egyig a felhalmozott mangák és animék tökéletes megfelelői, ahogy a karakterek is mintha a sorozatok képkockáiról léptek volna ki. Az autentikussághoz szintén jó szolgálatot tesz, hogy a karakterek az ismerős, megszokott szinkronhangokon szólalnak meg. Már amikor megteszik, ugyanis az átvezetők jelentős részében csak a háttérzenét kapjuk meg, a karakterek pedig csak mutogatással kommunikálnak. Ha pedig már az átvezetőket szóba hoztam, ezekhez kapcsolódik a játék következő negatívuma, nevezetesen a tempó. Az arány az átvezetők, összekötő tevékenységek és a harcok között túlságosan egyoldalú. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy nagyjából 3-4 percig nézünk párbeszédet a harcok előtt, majd kapunk egy töltőképernyőt, jöhet a harc, ami a fentebb már részletezett dolgok miatt döntő többségben 1 perc alatt véget ér, majd jöhet egy újabb töltőképernyő, amit megint néhány perces átvezető követ. A dolgot néha megbolondítja, amikor a központba kell ide-oda császkálni, hogy a legújabb küldetést megkapjuk, de egész egyszerűen nincs egyensúly a két oldal között. A dolog pedig még inkább frusztráló, amikor rájövünk, hogy a játék első felében a harcok mindössze arra valók, hogy a roster minden tagját begyűjtsük a táborunkba. Ha pedig megunjuk a brigádunk bővítését, megpróbálhatjuk teljesíteni a különböző mellékes megbízásokat, ahol adott triókat kell különböző körülmények és elvárások mellett legyűrni vagy szerencsét próbálhatunk az online összecsapásokban is. Utóbbi szerencséje, hogy a netkód meglehetősen stabil, amennyiben sikeresen összesorsol minket valakivel a program, nem kell tartanunk attól, hogy esetleg a meccs során megszakad az összeköttetés a szerverekkel, illetve laggal sem találkoztam.

Technikai viszonylatban szerencsére nincs különösebb oka panaszra a Jump Force-nak, a látvány a harcok során mindenképpen parádés, ráadásul az Unreal Engine-nek köszönhetően talán az eddigi legrealisztikusabb megjelenítésben tűnnek fel a kedvenc karakterek, ami még nagyobb pozitívum az olyan régi motorosoknak, mint Yusuke, aki jóval megelőzte a HD korszakot. Zenék terén viszont nem kimondottan világmegváltó a játék, illetve még ha találunk is egy-két jól megkomponált művet, azok is könnyen elvesznek az egyéb hangeffektek mellett, amikor például a világot robbantjuk fel.

Újabb remek példája, amikor egy papíron jónak tűnő ötletből távolról sem képesek kihozni a maximumot. A Jump Force az utóbbi évek egyik legnagyobb potenciáljával rendelkezett, hogy a manga-rajongók számára egy igazi szerelmeslevélként egy helyre gyűjtse a legnépszerűbb és -ismertebb karaktereket. A végeredmény azonban sok tekintetben csalódást keltő, így aki kedvenceivel akar játszani, jobban jár, ha egyelőre a tematikus feldolgozások mellett marad.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

40 perce

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==