[Béta] Code Vein

Code Vein

ne5hVáradi Dániel2019.06.04. 12:00

A Bandai Namco látszólag nem akar lemondani a népszerűvé vált soulslike formuláról, ha pedig a FromSoftware nem ér rá, mert holmi Sekirot készített az Activision égisze alatt, akkor találnak más megoldást. A Code Veinről már a bejelentés óta üvöltött, hogy mi volt az inspirációs alap, ez pedig a béta alatt sem került kétségbe.

Oké, technikailag Network Test volt a kipróbálható verzió hivatalos neve, de amikor még ennek a címébe is beillesztik a görög ábécé ide illő betűjét, akkor azért mégiscsak egy bétának tekinthetjük a próbakört. Már csak azért is, mert sok mindent ki tudtam próbálni korlátozott időszak alatt, kivéve egy dolgot: a játék multiplayer funkcióját. Ugyanis többszöri nekifutás ellenére sem sikerült olyan időben játszanom, amikor más is éppen a bétát nyúzta és/vagy kedve lett volna egy kis co-ophoz.

Rá is térek tehát a Code Vein azon részeire, melyeket volt alkalmam megtapasztalni a béta során. Az első és leginkább az arcunkba tolt lehetőség, a karakterünk megalkotása. Amennyiben valakinek ez jelenti az RPG-k egyik sarkalatos pontját, örömmel veheti tudomásul, hogy a Shift csapata nem érte be kevéssel, még a főszereplő pupillájának formáját is beállíthatjuk, sőt, azt is megszabhatjuk, milyen formában csillanjon szemén a Nap fénye. Részletesség tekintetében tehát nem lesz hiány.

Ennek némileg ellentéte a karakterfejlesztés, ahol a készítők meglehetősen leegyszerűsítették a dolgainkat. Bár az általunk terelgetett főhős természetesen rendelkezik különféle értékekkel, mint életerő, stamina és hasonlók, a fejlesztés során ezeket nem tudjuk célirányosan fejleszteni. Helyette mindössze karakterünk szintjét tudjuk növelni, ezek az emelkedések pedig automatikusan módosítják az adott szinthez rendelt tulajdonságainkat. Magyarul hiába szeretnénk mi kevés élettel, de nagy támadóerővel rendelkező karaktert alkotni, ha a fejlesztés során kötelezően emelkedik az életünk is.

A harcrendszer esetében a leginkább szembetűnőbb dolog a nagyjából folyamatosan velünk lévő társak lesznek. Bizonyos pontokon azért van lehetőségünk magányosan nekivágni a harcoknak, azonban a béta során kipróbálható dungeon volt az, ahol igazán világossá vált, hogy mind a területek kialakítása, mind az ellenfelek száma és elhelyezése arra akar sarkalni minket, hogy igenis csapódjon mellénk valaki. Ez főleg az ebben a módban elérhető két komolyabb boss-nál ütközött ki, ahol az ellenfelek gyorsasága és támadásai ellen meglehetősen hatásosnak és némileg szükségesnek is tűnt, hogy valaki időnként elvonja a figyelmüket.

Érdekesség, hogy a játék némileg szokatlanul kezeli a karakterünkre aggatható ruhákat. Ezek bizonyos tekintetben egy helyi covenant rendszernek tekinthetők, hiszen az egyes gúnyák jelentősen képesek befolyásolni a tulajdonságainkat. Ha pedig ennyi nem lenne elég, mindegyik preferál egy fegyvertípust (esetünkben támadási kategória szerint), módosítja a parry támadásunkat, illetve arra is figyelnünk kell, hogy nem mindegyik Blood Code-dal kompatibilisek. Apropó Code-ok. Ezek a játék kasztrendszeréért felelnek, érdekességük pedig, hogy a közöttük való váltás bármikor lehetséges, tehát ha a frontális támadásra koncentráló Berserker esetleg hatástalan lenne, pillanatok alatt lényegülhetünk át távolsági "varázslatokat" szóró Casterré. Szokatlan elgondolás, mindenesetre kicsit ellensúlyozza a karakterfejlesztés egyszerűségét.

Az első órákban tapasztalt kicsit sutácska érzés folyamatosan hagyott alább, amíg rá nem éreztem a Code Vein rejtelmeire. Attól senkinek sem kell tartania, hogy letaszítja a trónról a műfaj legjobbjait, némileg más megközelítése és több hasznos kisegítő funkciója miatt azonban azok számára is megnyithatja a zsáner kapuit, akik korábban kerülték azt.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==