[Teszt] Monster Jam: Steel Titans

Monster Jam: Steel Titans

Gamer3652019.07.07. 11:45

Volt idő, amikor a nyulas reggelizőpelyhek mellé olyan ajándékokat kaptunk, mint a Crazy Taxi, vagy a Ford Racing 2. Na, ez utóbbi volt számomra a tökéletes B-kategóriás autóverseny. A játék nem tudott semmi extrát (meg hát érted, eleve a csokis gabonapehellyel érkezett), mégis élvezettel játszotta végig az ember két komolyabb NFSU meccs között. Az élvezetes B-kategória azonban nagyon kikopott mostanság - maradtak viszont a Milestone és Rainbow-féle erőlködések, fél úton a „már majdnem jó”, és a „még mindig kicsit korszerűtlen” között. A THQ és a Rainbow párosa is lelkesen próbálja az autós extrémsportokat közérthetően a játékosok elé varázsolni, a végeredmény azonban általában nem mutat túl a jó öreg középszer szintjén. Lehetnek az MX vs ATV játékok érdekesen tálalva, lehet jópofa szörnyautókkal buckákon huppogtatni. Ám, ha ezek a részek nem állnak össze korszerű, vagy csak szimplán élvezetes gameplay mechanikákat összegző egésszé, akkor a maradékkal legfeljebb csak ideig-óráig szórakozhatunk, azt is csak bizonyos korlátok között. Kitaláltátok? A Monster Jam: Steel Titans is körülbelül így összegezhető.

Már a kezdés sem ragadtatja el a játékost: egy meglehetősen lapos és unalmas tutorial (Monster Jam University) tanít be minket a monszták irányítására, majd elkezdünk szétnézni a nyitott terepen, merthogy a pályákat gyakorlatilag egy nagy nyílt homokozóban helyezték el a fejlesztők. A gyűjtögetnivaló medálokat is tartalmazó homokozó azonban hub-világként meglehetősen zárt, a kapuk kinyításához haladnunk kell a kocsik fejlesztésével, és ehhez a kampánnyal. A kampányt a főmenüből indíthatjuk (Költői kérdés: erre nem volt valami elegánsabb UX megoldás?), és sajnos itt jönnek a nagy gondok. Bár a járgányok irányíthatósága szokható, és feelinges tud lenni, a versenyek szervezése borzasztó unalmas. Az ostobenkó AI járgányok nehézségi szintjét pedig azzal tudjuk befogni, hogy a lépten nyomon megszerzett háromszög-plecsni valutát ráköltjük az amúgy valós sztár-monsztereket ábrázoló járgányok fejlesztésére. Az unalmat jellemzi, hogy van olyan versenysorozat, ahol egymás után ugyanazt a szakaszt kell megtennünk, csak egyre hosszabb nyomsávon; de mikor eljutunk a stadionos eventekig, akkor sem járunk jobban, hiszen ott is minden statikus és rideg. Csak üresnek ható díszletek között forgolódunk a benga járgányokkal.

Külcsín tekintetében annyira nem is problémás a játék. Az Unreal motor hozza, amit általában szokott, a kocsik jól néznek ki és van egy csomó kameranézet is, amivel vígan elnézelődik az ember, miközben mondjuk a talaj szörnyautóra gyakorolt hatását elemzi. A zenék terén azért lenne mit erősíteni, de nem csodálkozunk, hogy ebben a kategóriában nincs EA TRAX szintű válogatás a kerekezés mögé pakolva. A menük és úgy általában a felhasználói felület viszont eléggé fapados, ami, ha nagyon sarkosak akarunk lenni, a csúcs árkád-versenyjátékokhoz képest az egész játékra is használható kifejezés lehet.

Jó ötlet lett volna a nyílt világ bevezetése, de a kampányszervezés, a statikus és nem túl izgalmas terepek, valamint a mindenben átlagos kialakítás oda teszi a Monster Jam: Steel Titan-t, ahova való: a tipikus középszerű versenyjátékok közé. Bár vannak ambíciói, a feltételezhetően alacsony büdzsé és a zseni szikra hiánya visszaveti a felsőbb ligákból a programot. Bár a játék nem túl drága, azért jelenlegi formájában nem ajánlanám - egy komolyabb akció keretében viszont a Monster Jam iránt érdeklődők rátekinthetnek a programra. Vagy várunk, várunk az első olyan akcióig, amikor a nyulas gabonapehely mellé megint hasonló játékokat csomagolnak.

Sgt Pep

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

1 órája
1

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==