[Teszt] RAD

RAD

Gamer3652019.09.04. 14:00

Nem indult jól az ismerkedés a RAD-dal. Valahogy elkerülte a figyelmemet, hogy ez egy rougelike elemekkel feldúsított roguelite akciójáték lesz, némi ARPG fűszerezéssel. Taszít egy játékban a permadeath, ha lehet, mindig kikapcsolom. Nincs már sajnos se időm, se kedvem mindent elölről kezdeni. Biztos vagyok benne, hogy sokan vagyunk így. Néhány óra után azonban - és most jön a csavar - kiderült, komoly hiba lett volna nem kipróbálni a RAD-ot. Sok-sok halál ide vagy oda, a RAD egy jó játék. Megvan benne a hangulat, a kihívás és a nehézség, amelyek miatt még azoknak is bejöhet, akik idegenkednek az ilyen típusú kihívásoktól.

A kezdet jó. Az ember ismerkedik a posztapokalpitikus világgal, amit két világvége is sújtott egymás után. A sugárzás majdnem mindenkit megölt, a túlélőket mutációk (rádióaktivitás, sugárzás, RAD ugye) tarják rettegésben. Van egy jellegzetes, markáns stílusa az anyagnak, ami nagyban köszönhető a grafikai megvalósításnak és az audiónak. A színes grafika szépen egyenletesen fut, a zene kellemes (a kommentátor kifejezetten tetszett), az egész szépen aládolgozik a mutánsok uralta világnak. A setting tehát oké. Kellemes retro hangulat is átlengi a mókát, pld. floppikkal és VHS kazettákkal fizethetünk a dolgokért. És még ha kell humoros is a RAD. De nézzük a kérdéses részt, a játékmenetet. Kétségtelen az első óra kritikus az ilyen játékoknál. Ott dől el minden, hogy hosszabb távon kitartunk a cím mellett, vagy hagyjuk a fenébe az egészet.

Először kiválasztjuk a nekünk tetsző karaktert - én például egy mutáns punkot - majd jöhet az első küldetés. Bejárjuk a falut, majd egy kapunk keresztül irány a terep. 5 percig bírjuk. Halálunk után pénzünk, összegyűjtött energiánk, minden eltűnik, és kezdhetjük elölről majdnem nulláról. Kiábrándító? Az! De ez ilyen ugye. Kezdjük el újra. Most tíz percig jutunk, sikerül feltöltenünk az energiánkat, megvan az első mutáns átalakulás, ezzel újabb képesség birtokába kerülünk és máris könnyebb az egész. Közben rájövünk mi a spéci küldetés, találunk egy barlangot is, majd ott ér a halál. Még egyszer! Megvannak a mellékbarlangok, megtaláljuk a nagyot, megvan az átalakulás, de bent meghalunk. Újra! Most már az első pályát lenyomjuk, jöhet az újabb. És ez így megy a végéig. Minden halállal hiába nullázódik mindenünk, mégis egyre több eszköz, lehetőség nyílik meg a faluban, pld. újabb karakterek. A több lehetőség birtokában egyre tovább és tovább jutunk a játékban. Lehet, hogy csak egy 15 perces Run-ra van lehetőségünk, de akkor csak annyit nyomunk, az élvezeti faktor mellett, ennyi idő alatt is nyithatunk meg lehetőségeket. Mert ott van a „Még egyszer!” érzés az anyagban, ami a kisebb nagyobb hibák sem tudnak elrontani. Mert azért vannak.

A harci rendszerrel például nem voltam megelégedve. A szörnyek sokkal nagyobb hatótávról is meg tudnak sebezni, mint mi őket (legalábbis az alap fegyverrel, ez később változik), és a nagyobb tumultusban könnyű sérüléseket szerezni. Az energiánkat jelző három szívecske nagyon kevés, néhány pillanat alatt elfogy. Ha egy kicsit skálázhatóbb lenne a nehézség, az nekem biztosan pozitívum lenne. A másik probléma, ami jobban veszélyezteti a szórakozást az az unalom. Egy idő után elkezdjük érezni, hogy kifullad a játék, nincs kedvünk elölről kezdeni.

Összességében nem tettem le rossz szájízzel a RAD-ot. A kezdeti idegenkedés után egy kellemes élménnyel gazdagodtam, ami - egy ideig -egész jól képes fenntartani a játékos érdeklődését. Ha vonzódunk a kihívásokhoz, nem riaszt el a csomó újrakezdés, akkor érdemes vele tenni egy próbát.

Veres Miki

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==