[GC2019] Code Vein - beszámoló

Code Vein - beszámoló

ne5hVáradi Dániel2019.09.10. 20:30

A God Eater játékok mögött álló Shift csapata idén szeptemberben valami újjal hallat magáról, a Gamescom során pedig főleg ezekre az újdonságokra koncentrálva faggattuk a játék producerét, Keita Iizukát.

A Code Vein a Bandai Namco legújabb képviselője a soulslike műfajon belül, így bizonyos pontokon letagadhatatlan a hasonlóság a FromStoftware játékaival. Ilyen például a felfedezésre építő játékmenet, valamint maga a történet is, mely a játék dungeonjeit végigjárva bontakozik ki. Bár annak megvalósítása különbözik Miyazakiék formulájától, köszönhetően például az átvezetőknek, az igazi eltérést a velünk tartó segítők jelentik.

Azok a segítők, akik ugyan alapesetben mindig mellettünk lesznek, a játék központi területén azonban a köztük való váltás mellett megadatik a lehetőség, hogy hátrahagyjuk őket, így aki igazán komoly kihívásra vágyik, az megtalálhatja a számításait. Azt azonban célszerű észben tartani, hogy a játék készítésekor az egyik legfontosabb szempont a társas harc megalkotása volt, így a segítők nem pusztán az általunk preferált harcmodorhoz adhatnak megfelelő kiegészítést, de egyben az előrehaladást is jelenthetik bizonyos szituációkban. Ráadásul a segítők képességeit a karakterünk eszközeivel is kombinálhatjuk, ezáltal még inkább a saját stílusunkhoz igazítva a játék harcrendszerét.

Ezzel együtt Iizuka megosztotta, hogy a harc és a nehézség szempontjából mekkora kihívást is jelentett a többszereplős harcok balanszolása, ennek is köszönhető, hogy az online multiplayert használva legfeljebb két másik játékos csatlakozhat hozzánk, így kialakítva egy 4 fős csapatot, benne a mi NPC segítőnkkel. A csapatos küzdelmeket leginkább a játék dungeonrendszerében, a The Depths-ben kamatoztathatjuk, a producer elmondása szerint ugyanis főleg ez az a része Code Veinnek, ahol a komolyabb boss-ok ellen való próbálkozások és elhalálozások száma a legmagasabb lehet.

A Code Vein az RPG elemeket sem veti meg, így például a társakkal való kapcsolatunknak is lesznek következményei. Bár a történetre nem lesz hatással a velük való viszonyunk, az egyes segítőkkel való köteléket azzal tudjuk befolyásolni, hogy milyen gyakran visszük őket magunkkal a küldetésekre. Megfelelő mértékű együttműködés után ráadásul különböző speciális tárgyakat kaphatunk tőlük, melyek tovább segíthetnek abban, hogy a saját stílusunkhoz igazítsuk a karakter harci repertoárját.

Itt pedig nem érnek véget a szerepjátékos mechanikák, bár a történet maga eléggé lineáris lesz, a befejezés tekintetében azonban már számíthatunk eltérésekre. Iizuka nyilvánvaló okokból nem kívánt ebbe kifejezetten részletesen elmélyedni, de annyit elárult, hogy a történet során kapunk utalások arra, hogy milyen döntések szükségesek ahhoz, hogy bizonyos lezárást elérjünk.

Arra a kérdésre, hogy szerinte mi teszi igazán egyedivé a játékot (a nyilvánvaló művészeti dizájn mellett), a harcstílus személyre szabását hozta fel. Nem csak a különböző fegyverekre és ruhákra koncentrálva, amik eléggé nyilvánvalóak, hanem az úgynevezett giftek tekintetében is, melyek egyedi képességeket és támadásokat adnak, ezáltal valóban egy mély rendszert alkotva, amivel megtalálhatjuk a hozzánk leginkább illő stílust.

Végezetül arra voltunk kíváncsiak, hogy számíthatunk-e bármilyen megjelenés után támogatásra a játékhoz, amivel kapcsoltban Iizuka elmondta, hogy nem csak a játékosok visszajelzései alapján történő folyamatos finomhangolásra kell készülnünk, de DLC-k formájában új fegyverek és boss-ok is érkezhetnek a játékhoz.

Code Vein | Platform: PC, PS4, One | Megjelenés: szeptember 27.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==