[Béta] Disintegration

Disintegration

ne5hVáradi Dániel2020.02.04. 09:00

A Disintegration bemutatkozása óta 2 dologgal bélyegezték meg a játékot. Az egyik a Halo társalkotójának, Marcus Lehtonak a neve, a másik pedig hogy a kicsit furcsa koncepciója miatt ha nem is reformálja meg, de új színt vihetne az online lövöldözésbe.

A január végén tartott bétateszt tapasztalatai alapján a magam részéről mindenképpen visszafogottan közelítenék a végleges produktumhoz. A Disintegration alapjaiban egy sokadik FPS, melyben ezúttal nem egy egyszerű közkatonát alakítunk, hanem egy hipermodern lebegő jármű pilótáját, aki a harcok mellett egy kis csapat irányításáért is felel.

A felépítésből adódó kettősség pedig a játékélményre is hatással van. Mivel a figyelmünk nagy részét a gravcycle nevű repülővel való harc fogja lekötni, ezért a földi egységeink terelgetésére csak alkalmanként lesz időnk. Szerencsére a bakák azt hamar megtanulták, hogy bárhova kövessék a felettük repkedő vezért, így a pozicionálásukkal nem kell vesződnünk. Amikor azonban már célzott utasításokat akarunk kiadni, ott már kicsit bonyolódik a dolog.

Ez pedig annak köszönhető, hogy a valós idejű "dog fight" harcok nehezen egyeztethetőek össze a kicsivel taktikusabb, stratégia játékokba illő parancsok osztogatásával. A légicikli az elsődleges fegyverzet mellet egy másodlagos tüzelési egységgel is rendelkezik, ezen túl csak a vertikális pozícióját tudjuk változtatni, annak függvényében, hogy a pályákon található tereptárgyak és az ellenséges össztűz között hogyan szeretnénk manőverezni. Ezen felül még egy úgynevezett taktikai nézettel is rendelkezik, ennek neve azonban kissé félrevezető, ugyanis leginkább egyfajta scan/wall hack képességnek írható le, mellyel a különféle rejtett tárgyakat fedhetjük fel. Hasznosnak azonban nem kifejezetten mondható, mivel használatakor a látótér jelentősen lecsökken, ezáltal nehézkesebbé téve, hogy átlássuk a körülöttünk történő eseményeket.

Az egységek ugráltatása sem éppen a legegyszerűbb feladat. Nem azért, mert nagyon bonyolult utasítássorozatokkal rendelkeznek, éppen ellenkezőleg. A különböző pontokra parancsolgatás mellett kijelölhetünk számukra egy ellenfelet, akire koncentrálják a tűzerejüket, illetve mindegyikük rendelkezik egy speciális képességgel is, amik természetesen valamekkora visszatöltési idővel rendelkeznek. A probléma ott jelentkezik, amikor kifejezetten egy ellenfélre uszítanánk őket, illetve a különleges támadásaikat akarjuk bevetni. Ilyenkor ugyanis számolnunk kell azzal, hogy a célpontok kiválasztása meglehetősen pontos kijelölést igényel (a speciális támadások elnézőbbek, azok hatósugárral rendelkeznek), ha csak egy kicsivel is elmozdulunk a célról, már csak új pozícióra küldjük az egységeinket. Ez pedig akkor lesz igazán frusztráló, amikor az ellenséges gravcycle-ök előtt manőverezünk és az ő egységeit szeretnénk célba vetetni a mieinkkel.

A játék taktikai érzékét mélyíti, hogy különböző frakciók képviseltetik magukat, melyek a menő kinézeten túl néhány tulajdonságban (gyorsaság, ellenállóság) is eltérnek, valamint a korszellemet megfelelően képviselve a különféle skinek és festések segítségével a leginkább kedvünkre formálhatjuk a kinézetüket. Továbbá a szintén elengedhetetlennek számító challenge-ek gondoskodnak róla, hogy a játék jutalmazási rendszere is adott legyen.

Az első tapasztalatok alapján a Disintegration kicsit felemás képet mutat, ami leginkább az eltérő harcstílusok egyesítéséből fakad és nem biztos, hogy a végleges alkotás ezen drasztikusan fog/akar változtatni. Amennyiben valakinek ez a szokatlan fúzió jelenti vágyai netovábbját, az mindenképpen tartsa radaron a V1 Interactive első játékát, a vegytiszta FPS- vagy stratégiakedvelők gyomrát azonban megfeküdheti ez a koktél.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==