[Teszt] Predator: Hunting Grounds

Predator: Hunting Grounds

GhzSzabó Ákos2020.05.12. 22:00

Nagyon régen láttam a Predator filmeket, legalább is az eredeti két részt. Az AvP sorozatot nem keverném ide, az egy teljesen más műfaj. A 2018-as simán The Predator pedig meglepően jó volt. Mármint ha eltekintünk attól a ténytől, hogy köze nem volt az eredeti filmekhez minőségben, de így is az egyik legjobb vígjáték lett abban az évben. Videójátékos szempontból nem is emlékszem, hogy mikor volt utoljára értékelhető alkotás a franchiseból, és nem akarok már itt az elején spoilerezni de a Hunting Grounds sem fog bevonulni az emlékezetes játékok csarnokába.

Már az első bemutatók alapján látszott, hogy nem fogja megváltani a világot eme legújabb próbálkozás, és bár születtek már a zsánerben elfogadható játékok, én személy szerint egyáltalán nem látom a potenciált ebben az aszimmetrikus többjátékos módban. Ha emlékeztek az Evolve vagy a Péntek 13 játékokra, akkor tudjátok miről beszélek. Szörny vs zsoldosok, gyilkos vs emberek, Predátor vs. katonák. A HG egy teljesen multi orientált móka, egyszemélyes tartalmat ne is keressünk benne. Az alapfelállás szerint 3 bajtársunkkal kell teljesíteni egy adott pályán a különböző feladatokat, amik 99%-ban a kapcsold be, robbantsd fel és közben védd meg rendszerre épülnek. A csavar az, hogy az ellenállást jelentő, gép által irányított katonákon kívül egy játékos által irányított Predátor vadászik ránk az egész meccs során. Illetve amig le nem vadásszuk, vagy inkább Ő minket.

Az teljesen vitathatatlan, hogy a játék legjobb része a Predátorral való vadászat. Szuper-smooth az irányítás, rendkívül hatékonyan lehet haladni a fákon miközben a rengeteg képességünknek köszönhetően, ha ügyesek vagyunk, valóban szinte láthatatlanok maradhatunk a többiek számára. Ha a Predit irányító játékos nagyon jó, szerintem esélye sincs egy nem összeszokott csapatnak. Ha nem maradnak a katonák együtt, a “nyájtól” leszakadt példányokat szinte pillanatok alatt ki lehet végezni. Taktikázni kell és lehet is bőven, egyik kedvencem (megtörtént eset) amikor egy sérült Predátort jól megsoroztunk és mindent hátrahagyva rohantunk utána, hogy kivégezzük. Na mint kiderült ez volt a játékos célja, hogy messze a biztonságos épületektől, magához csaljon minket a dzsungel közepén, és miközben a földön fekve vérzett csak arra várt, hogy oda érjünk, amikor is élesítette az önmegsemmisitőjét, aminek akkora rádiusza van, hogy hosszú másodpercekig kell futni, hogy biztonságban kiérjünk a hatótávjából. Na, nem értünk :) És itt nincs még egy esély, ha meghaltál akkor véget ért a móka mára.

Természetesen ez, mint a legtöbb ilyen játékban, fordítva is elsülhet, azaz vagy egyáltalán nem kapunk Predátort, vagy irtó rosszul játszik az illető, és ilyenkor jön ki igazán a stílus hiányossága, hiszen vár ránk 15 perc dögunalom. De tényleg. Az AI ellenfelek nevetségesen buták, a feladatok úgy, hogy senki sem vadászik ránk pedig pofon egyszerűek. Tudom, hogy ezzel nem nagyon lehet mit tenni de sajnos én többször is belefutottam. Maga a matchmaking is úgy van kialakítva, hogy az elején megkérdezi, hogy melyik oldalt preferáljuk, mert attól függően változik a várakozási idő. Már itt alapból vízválasztó lehet sokaknak, hogy katonaként 30 másodperc és 1 perc között kell várakozni, Prediként ez inkább már 4-5 perc. Ha pedig nincs preferenciánk akkor nagyon nagy százalékban katonaként dob be minket a meccsbe.

A fejlődési rendszer sem váltja meg a világot. Ahogy lépjük a szinteket folyamatosan nyitjuk meg a fegyvereket és felszereléseket, ami viszont nagy pozitívum, hogy mindkét oldalnak egyszerre nyílik a mókatár. Azaz ha 30 szint után unjuk meg a katonásdit, rögtön egy 30-as Predátorral próbálhatjuk ki lopakodási képességeinket. Loot boxok vannak, de csak kozmetikai cicomákat adnak szokás szerint. A Predátor páncélok szerintem amúgy nagyon babán néznek ki, egy maxosan felszerelt példánytól azért már rendesen összecsokizza magát az ember amikor hirtelen megjelenik a feje fölött. Maga a hangulat és az atmoszféra amúgy átjön, sokat segítenek az eredeti hangok és zenék, a fő témától a mai napig kiráz a hideg például. A Predi brekegése, a camouflage sercegése, az önmegsemmisítő utánozhatatlan pittyegése mind benne vannak a játékban, és nagyon megdobják az élményt a rajongóknak.

Na ami viszont sajnos már nem dob semmit sehova, inkább rombol az úgy az egész gameplay és látvány. Értem én, hogy nem lehet minden FPS brutál szép, meg nem lehet minden gunplay tökéletes, de itt végig egy szó jutott csak az eszembe: suta, mégpedig az egész összkép. A játékelemek mindegyikénél van jobb máshol. Nincs akkora ereje a fegyvereknek, kicsit fura a célzás, nem valami acélos a katonák animációja és hát azért nem is vágja hanyatt magát az ember a környezet látványától. Cserébe viszont pokoli bugos a kód. Volt olyan, hogy az egyik gyűjthető bizbazt a meccs vége előtt pár másodperccel gyorsan kilootoltam, és egyszerűen nem tűnt el. Folyamatosan nyomkodtam a gombot és kaptam a cuccot. Már vége volt a meccsnek, az eredmény kijelzésnél voltunk amikor még mindig be-be villant a lila kis cucc és én még fél percig tudtam lootolni boldogan. Vannak beakadások, recegések/röcögések, későn tölti be a gép a textúrákat, néha egy pillanatra lefagy a kép nagyobb effekteknél, egyszerűen lenne még bőven mit polírozni rajta.

A Hunting Grounds kicsit olyan mintha nagyon gyorsan ki kellett volna adniuk a játékot, és a lehetőségek fele még nem készült volna el. Egyetlen játékmód manapság rettentő kevés, ehhez képest gyakran hosszú perceket kell várni egy meccsre, ami viszont sosem tart tovább mondjuk 10 percnél, pláne ha nem kaptunk megfelelő Predátort. Minden elég hamar unalmassá válik és ekkora konkurencia mellett, főleg úgy, hogy a legtöbb ingyenes és nem egy teljes árú játék is borzasztóan nehezen marad talpon megfelelő frissítések nélkül. Ebből az elsőt pont ma jelentették be, megkapjuk Dutchot akit természetesen mindenki kedvenc kormányzója, Arnold papa alakít. A tervek alapján havonta jönnek a frissítések, így jelen pillanatban a legjobb tanácsom mindazoknak, akik mindenképpen nosztalgiázni szeretnének, hogy várjanak még pár hónapot, hátha tisztességesen rendbe teszik a játékot. A többieknek ettől függetlenül további kellemes vadászatot kívánok.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

32 perce

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==