[Teszt] Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

GhzSzabó Ákos2020.09.09. 17:05

Vannak olyan napok, amikor elképesztő öregnek érzem magam. Például, mint amikor pár napja Macaulay Culkin kitweetelte, hogy 40 éves. Nem mondom, hogy pár percig nem ültem csendben a gép előtt, kicsit átgondolni, hogy hova is tűntek az évek. Az Amalur is hasonló érzéseket váltott ki belőlem, hiszen amikor legutoljára kalandoztam a világában, az nyolc éve volt.

Más országban éltem, más dolgokat tartottam fontosnak, és igazából: egy kicsit más ember voltam.

Az viszont biztos, hogy az eredeti játék az egyik legnagyobb meglepetés volt számomra abban a generációban, rendkívül jól eltalálta sok RPG rajongó ízlését, és sok mindenben meg is előzte egy kicsit a korát. Warhawk kollégám értekezett róla egy komolyat, amit nagyon ajánlott elolvasni mielőtt tovább haladsz, hiszen azon kívül, hogy egy remek írás, lényegi változások az alapjátékban nem történtek, így azokra nem is nagyon térnék ki.

A THQ Nordic nagyon belehúzott az elmúlt években, sorra jelentetik meg korábbi sikerjátékok újrafeldolgozását, aminek jelenlegi tesztalanyunk is “áldozatul” esett. A mostani portolást a Kaiko Games készítette, akik a Darksiders 1 és 2 feldolgozásáért voltak felelősek. A legnagyobb ráncfelvarráson természetesen a grafika esett át, ami most már szép & divatos 4K-ban tündököl, legalább is Xbox X és PC platformokon, a PS4 Pro tulajoknak be kell érniük a felskálázott 4k-val, cserébe viszont mindenhol 60 fps-sel kalandozhatnak. Már az eredeti játék is remekül nézett ki, viszont így, feltekerve a látvány már-már kurrens-gen színvonalon mozog néha. Sajnos ez a játék többi eleméről nem mindig mondható el - de ne rohanjunk ennyire előre.

Az Amalur egy vérbeli akció RPG, ahol nagy hangsúlyt fektettek a felfedezésre és a történetre is, attól függetlenül, hogy talán az egész játék legélvezetesebb része maga a harc, mivel akciódús szerepjátékokban elég ritkán látott szabadságot ad a játékos kezébe. Kis túlzással tényleg olyan “hibrid” karakterosztályt csinálunk magunknak, amilyet csak szeretnénk. Az összecsapások még mindig látványosak, gyorsak, és szinte igen nehezen unhatóak. Az újjávarázsolt effektek nagyon jól néznek ki, néha egy kicsit köhög az fps, de ezen, és az esetleges kamera elvándorláson kívül tényleg nem nagyon lehet mibe belekötni.

Amit viszont nagyon sajnálok, hogy ezt a körülbelül két évet még minimálisan sem használták ki arra, hogy komolyabban belenyúljanak a játék menü és kezelési rendszerébe, pedig ezen a területen lett volna mit áttervezni.

Egyszerűen azért, mivel bár sok aspektusában máig megállja a helyét a játék, azért a 2012-es kabátot nem sikerült teljesen szögre akasztania. Ami anno még elment egy RPG esetében, azt mostanra (másoknak) sikerült lényegesen használhatóbbá és modernebbé varázsolni. A legfőbb pronléma az, hogy túlságosan sok időt töltünk el a különféle, mai szemmel nézve erősen túlbonyolított menükben. Vagyis: ha csak a főszálat szeretnénk végigvinni, akkor is legalább 40 órányi játékról beszélünk - ebbe, ha beleszámoljuk, hogy minden frakció összes mellékküldetését szeretnénk abszolválni, miközben felfedezzük az egész világot akkor simán 100 óra felé tendál az a játékidő mutató. Ebben ugyan már benne van a két DLC, amit ez a kiadás tartalmaz, és még erre jön a jövőre megjelenő, frissen bejelentett új Fatesworn DLC, ami elviekben a történetet fogja tovább görgetni.

Ez ugye - akárhonnan is nézzük - nem kevés, és mint minden szerepjátékban itt is szignifikáns mennyiségű időt fogunk a menükben tölteni, ami a 8 év alatt lassan elkopott tolerancia küszöbömnek néha már azért sok volt. Arról van szó, hogy manapság már sokkal kiforrottabb és letisztultabb megoldásokkal találkozhatunk - az Amalurban ismét elmerülve elvártam volna, hogy jobban a 2020-as igényekhez igazítsák a játékot.

A jó hír viszont az, hogy ezen kívül nem nagyon találtam semmit, amibe úgy isten igazából bele tudnék kötni, és megint azon vettem észre magam, hogy éjjel kettő van és teljesen elvesztem Amalur világában. A hangulat, a látvány, az egész millő annyira egyedi és megkapó még mindig, hogy simán beszippantja az arra fogékonyakat, és tényleg annyira nagy a szabadságfaktor, és annyira élvezetes a harc, hogy máig szinte megunhatatlannak tartom a játékot, holott tudom, hogy sokaknál azért hamar monotonná vált anno.

Nem vagyok benne biztos, hogy aki egyszer már végigélte ezt a kalandot, annak érdemes újra beleugrania, függetlenül attól, hogy egész baráti árcédulával jelent meg. Akinek viszont kimaradt, és nem kap sikítófrászt attól, ha meghallja valamiről, hogy “remaster” meg “retro”, meg “régijáték” annak szívből tudom ajánlani, mert ár/érték/élmény arányban, szerintem így, akció-RPG kategóriában nagyjából verhetetlen a cucc.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

22 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19