[Teszt] Ghostrunner

Ghostrunner

GhzSzabó Ákos2020.11.11. 19:45

Az elég sok csúszás ellenére is az egész világ Cyberpunk lázban ég. Már évek óta igazából, így nem meglepő, hogy manapság több játék is igyekszik ezt a masszív hullámot meglovagolni. A Ghostrunner pedig jobban nem is időzíthetett volna, hiszen szinte egy tökéletes előétele lehet a fő menünek, amit reményeink szerint még idén fel tudnak nekünk szolgálni a CDPR cyberkonyhájából.

Először is fontos leszögezni, hogy ha egy a szárnyas fejvadász világában játszódó akció, vagy RPG játékot keresel, akkor inkább várd meg a CP2077-et. A GR ugyanis - dobpergés - igazából egy puzzle/reflex játék. Igen, én is bedőltem neki elsőre. Ahogy öregszem, úgy nézek egyre kevesebb bemutatót az általam várt megjelenésekről, hiszen mostanában szinte (majdnem) mindent ellőnek ezekben az anyagokban. Szóval láttam én azt a “parkour” kifejezést itt meg ott, de letudtam annyival, hogy lehet majd ugrálni is miközben szanaszét kombózva kaszabolom az ellenfeleket. Nos, nem is tévedhettem volna nagyobbat. Ha előtted van a Mirror's Edge, akkor nagyjából képben vagy, hogy mire számíthatsz, hiszen a GR a belsőnézetes platformerek, nem túl népes családjának tagja, ami követve a kor elvárásait szépen csillog és villog, miközben te csúnyán szidod a készítők felmenőit. De ne szaladjunk ennyire előre.

A játék szépsége, az abszolút precizitása. Olyan mint egy hibátlanul megszerkesztett dallamvezetés, amiben te vagy a suhanó gyilkos hang. Egy olyan világban ami nem sok jót tett veled a múltban. Halálunk után ébredünk egy ismeretlen monológjával a fejünkben. A környezet mocskos, de közben futurisztikusan csillogó. Ahogy haladunk előre, lassan megtudjuk, hogy kik is vagyunk, mi történt velünk, ki a hang a fejünkben és miért is menekülünk. Az igazság az, hogy a történet csak funkcionális, átvezetők szinte nincsenek, mindent “csak” hallgatunk. Bár a szinkronszínészek remek munkát végeztek valahogy végig jobban érdekelt a “feladványok” megfejtése, mint az állítólagos ok, hogy miért is kell bejutnom azon az ajtón.

A feladványok kifejezést azért is használtam, mivel a játék minden egyes szobája igazából egy puzzle, aminek gyakran több, de néha csak egy megoldása van. És maga a harc illetve az egy darab kardcsapás csak egy extra mozdulat az ugrálás és dashelés mellett. Szóval erre utaltam az elején, hogy aki masszív összecsapásokra készül, az csalódni fog. Viszont aki szereti a kihívásokat, annak a GR maga lesz a cybermennyország! Csak a tutorial pályán 55 alkalommal haltam meg. Ha most nem zártad még be a cikket és még itt vagy, akkor azért azt hozzáteszem, hogy ez annak is volt köszönhető, hogy konzolon az alap gombkiosztás számomra (!) nagyjából használhatatlan volt. Hálisten van vagy 6-7 fajta amiből lehet választani, és miután megtaláltam a nekem megfelelőt azért jobb lett a helyzet, ha nem is sokkal. Az ugrásoknál nagyon precíznek kell lenni, hiszen nem ritka az, hogy 4-5 falon futás után kell a megfelelő időpontban a levegőbe emelkedni, hogy pont rá lássunk arra a kéken fénylő bogyóra, amibe belekapaszkodva feljebb libbenhetünk. És higgyétek el nekem, hogy sokszor nem leszünk elég precízek. Szerencsére az újrakezdés nagyon gyors, viszont sajnos nem mindig konzisztens a checkpoint rendszer. Néha pár ugrás után már van egy autosave-ünk, néha meg másfél percnyi ugra-bugrát kell újrakezdeni. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem tud nagyon frusztráló lenni a játék. Főleg a harci része miatt.

Ami igazából, ahogy már említettem teljesen funkcionális. A cyber kardunk mindenen átvág, ergo az ellenfelek nagy része egy ütésből fekszik, cserébe gondolom már sejtitek, hogy mi is lesz a dörgés. Az alapmozdulataink részét képezi a dash, ami valamilyen szintig irányítható, így van esélyünk még időben kitérni a lövedékek elől. Lehet még próbálkozni a deflektálásukkal is, viszont ahhoz már nagyon jónak kell lennünk. Sajnos a harcok néha eléggé randomnak érződnek, egyszerűen nagyon gyakran lutri, hogy mennyire gyorsan tudunk reagálni a lövésekre és ha pont abban a kritikus pillanatban vagyunk a levegőben egy dashelés után, akkor igazából esélyünk sincs a túlélésre. Ahogy haladunk előre a történetben lesz még 4 extra képességünk, amiket inkább nem lőnék le, mivel maga a játék nem olyan hihetetlenül hosszú, így mindenki fedezze fel saját maga a tartalmi kérdéseket. Egész jópofa még a képességekhez tartozó kis minijáték, mivel ahogy fejlődünk úgy lesz elérhető egy egyre nagyobb terület ahova az upgradeket tudjuk pakolni. Viszont ezeknek mind saját egyedi formája van, így nekünk kell szó szerint ki “tetriszezni”, hogy mi hova kerüljön.

A Ghostrunner egy nagyon érdekes játék. Az audió-vizualitása abszolút kiemelkedő. Tűéles, remekül festő grafika, adrenalint pumpáló zene, szuper precíz irányítás és iszonyat mennyiségű frusztráció jellemzi. Az utóbbi komponens természetesen kétszázas pulzussal párosul, ha sikerült végre egy szobát egyben kitakarítani. Mert a mechanika ha minden összejön, működik kicsit olyan mint egy "jó" drog, megállíthatatlanná teszi az embert. A lendületet viszont azért elég gyakran meg tudja törni az egész magas koncentrációt igénylő játékmenet. Ez nem az a cucc ami elé lehuppansz egy kicsit relaxálni. Itt nincs pihenés, ha egy kicsit is lankad a figyelmed már halott is vagy. Talán elbírt volna még egy kicsivel több képességet és a történetet talán jobban előtérbe toltam volna, de ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy a speedrunnerek nagy kedvence lesz a Ghostrunner. Minden nyugdíjas apuka (mint én magam) tegyen vele egy próbát a beszerzés előtt, nehogy túl sok legyen a játék által indukált pörgés...

8/10

***Ghostrunner

Platform: PC, PS4 (tesztelt), XO, XSX, XSS, NS

Kiadó / Fejlesztő: 505 Games, All In Games /

One More Level, 3D Realms, Slipgate Ironworks

Megjelenés: 2020. 10. 27. | Ár: 30 EUR***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

7 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==