[Teszt] Asterix & Obelix - Slap Them All!

Asterix & Obelix - Slap Them All!

mcmackoGéczy Attila2021.12.14. 23:00

Asterixék kalandjaival nehéz mellélőni, de az tény, hogy a képregények és a rajzfilmek minősége sem volt mindig egyenletes. A hullámzásra jó és friss példa, hogy amíg Az Istenek Otthona az egyik legjobb CG mese, amit mostanában láttam, addig A Varázsital Titka eléggé felejthetőre sikeredett.

Korábban az Asterix játékok is így sorolódtak. Szerettem a SNES-es/Game Boy-os részeket, de a SEGA-s megoldások annyira nem jöttek be. Jópofa volt az árkád beat 'em up, de a Playstation 1-es részek feledhetőek voltak. Értitek, ugye?

A Microids most a klasszikus vonalról közelít - a Mr. Nutz Stúdió által készített Slap Them All! a Konami-féle árkád játék leszármazottja, azaz egy kétfős, klasszikus üsd-vágd, nem apád!

Mit lehet egy ilyen játékban jól csinálni? Például a látványt. A Slap legfőbb erénye egyértelműen a gyönyörű, kézzel rajzolt, szépen animált vizuál, ami egy rajzfilm kellős közepébe dobnak minket. A hátterek, a hősök és a jellegzetes karakterek patent módon hozzák az Asterix-stílust, még ha egy kicsit egyedi módon is közelítik meg egyik-másik pofa ábrázolását. Az első teaserek alapján felépített összes félelmem is elillant - az animációk szuper módon áramlanak, bennük van az a gumibabás-rajzfilmes dinamika, ami elengedhetetlen, ha már ragaszkodtak ehhez a megvalósításhoz. Ha valahol elindul egy tasli, akkor gubózva pattannak hátra a fogukat is elhagyó helyőrök. Ha valahol elpattan egy uppercut, ott a saruból kiröpülve állnak föld körüli pályára a szerencsétlen rómaiak.

Ugyanígy jópofák a harci alapmozgások, és az extra mozdulatok. Szépen áramlik egyik támadás a másikba, a hitboxok és a minták is jól be vannak lőve. Ráadásul a kellemes látványt alapvetően vicces hangulat és a forrásokhoz hű, konkrét képregényes sztorikat feldolgozó chapterek támogatják. A Slap Them All! nem is rövid - sacc hat-hét óra a végigjátszás, ami egy ilyen műfajban fogant címtől több, mint meglepő. A nehézségi ív is kezelhető (nem is értem azokat a netes fanyalgókat, akik nehéznek találták a játékot), ráadásul minden epizód külön, klasszikus történet alapján készült. Megfogták volna a gall fejlesztők Toutatis lábát?

Sajnos az új Asterix & Obelix itt esik rá a nagy hordó hasára. Azzal, hogy kihúzták a játékidőt, az egész kaland baromira repetitívvé válik. Kevés az ellenfél, azok is ismétlődőek. A kalandok végén visszatérünk a faluba, de közbe jönnek a pöccre megegyező helyőrségek, és mindig-mindig visszatér a a jól ismert kalózhajó... Nem járunk a kaland felénél, de már unalomig szajkóztuk a formát, ami kezd bűzleni, mint Analfabetix halas pultja. Ráadásul kevés olyan dolog került a játékba, ami a legelemibb mechanikákon felül nyújt valamit. Harcolunk, de nincs fejlődés, nem nyílnak tovább a karakterek. Gyűjtjük a Szeszterciuszt, de a score-on túl nincs bolt, nincs valuta, amit bármire költhetnénk. Van pár minijáték-pálya, de ezek iszonyat rövidek, sekélyek és elvesznek a pofonofon sűrejében. Nincsenek fegyverek, vagy interaktív tereptárgyak. És sajnos ritka, hogy a pályadesignban is legyen bármi olyan variáció, ami feldobná a mókát ennyi időre kitolva.

Emellett technikai apróságok is borzolták a bajszunkat. Van egy gyakori aréna helyzet: amikor a képernyő nem áll be fix állásba (azaz tudunk jobbra-balra teret nyitni) és a kép mindkét irányáról áramlanak a mobok. Na, ha ilyenkor hősünk kombóba kerül és a képernyő mondjuk vízszintes harmadánál áll, a kombó elemek közötti váltásoknál a kamera a haladási irány fele döccen egyet, követve a hőst, de mindenféle átmenet nélkül. Esküszöm, nem értem, hogy ezt miért nem szúrta ki senki a tesztidőszak során. Az első órában megzeveredtem ettől az otromba megoldástól, aztán beleszoktam - valószínű így mehetett át a rostán ez a dolog. A másik gond, hogy a harci mechanikák addig jól adják a haladást, amíg el nem kezdünk kísérletezni. Ha leszokunk a jól bevált "jobbra-balra rusholunk, majd pofozunk orrvérzésig" kombóról, és elkezdenénk "játszani" a karakterekkel, sokszor azt veehetjük észre, hogy nehezebb dolgunk van, és pillanatok alatt leszadiznak az ellenfelek. Magyarul a játék akaratlanul is büntet, amikor próbálkozna a játékos - a legbutább, de bevált kombósorral meg gyakorlatilag csak ritkán szaladunk fejjel a kihívás-falba. Obi bácsinak is van egy jobbra-balra csapdosós tömegoszlató mozzanata, amiben annyi frame telik el a mob elkapása és a tényleges akció között, hogy abban az időablakban megint csak közrefognak és lelándzsáznak. Egyszerűen nincs értelme használni így azt a támadást.

Jól látszik a fentiekből, hogy a Mr Nutz csapata nem tudta kellő magabiztossággal súlyozni az egyes elemeket. Nagyon sok tekintetben jó a játék, és ha kooperatívan fogsz neki a küzdelemnek, még eskü rátesz a cool mivoltára egy lapáttal az élmény. De az ismétlődés, a jóféle pályadesign hiánya és a fenti gondok visszafogják az összképet. Az egésznek van egy hasonló rajongói szemlélete, mint a Bud Spencer-Terrence Hill féle babos őrületnek. Ott is érződött a forrásmű iránti Maxialázat (tudjátok, ő Hangjanix legnagyobb rajongója), de valahogy változatosabb és színesebb volt a Slaps & Beans, mint a Slap Them All! (Pedig az sem hibátlan darab.)

A mostani darab tehát a cikk elején emlegetett Asterix-hullám lefelé tartó lejtőjére csúszott. Nem menthetetlen a dolog, sőt, Asterix rajongóként beszerzed, majd jól beosztva végig is viszed a játékot. A Slap Them All! a jelenlegi formájában viszont inkább egy kiindulási pont, amire lehet majd a jövőben bővíteni, és amit lehet finomhangolni egy esetleges második részre. Változatosabb pályákkal, ellenfelekkel, pár extra mechanikát bevetve gall kakas lehetett volna a játék - így azonban csak egy kölyök a faluból, akit még nem engedtek oda a varázsitalos üsthöz.

Pontosan
6
Platform: Switch, Xbox (tesztelt), Playstation, PC
Kiadó / Fejlesztő: Microids / Mr. Nutz Studio
Megjelenés: 2021. december 07.
Ár: kb. 14 000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

22 órája
9

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

1 napja
4

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

1 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

2 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

3 napja
6

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

3 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

3 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

4 napja
3

Heti megjelenések

4 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

5 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

6 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

6 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

7 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

7 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

8 napja
4

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

9 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

9 napja
68

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

9 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

2025.04.23.
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

2025.04.22.
6