[Teszt] Age of Darkness: Final Stand - a mindent elnyelő sötétség

Age of Darkness: Final Stand - a mindent elnyelő sötétség

KR4K3NGábor Bálint2025.02.09. 00:14

A nemrégiben tesztelt Songs of Silence-hez hasonlóan az Age of Darknessben is egy másvilági sötét nép legyőzése a célunk, akik a földi létet veszélyeztetik. Azonban itt a körökre osztott helyett valós idejű stratégiát kell alkalmaznunk, ráadásul egyedi wave rendszer is csavar a dolgokon, nem is kicsit. Lássuk, milyen lett a sötétség kora!

Amikor az emberiség azt hitte, hogy generációkkal ezelőtt sikerült visszaszorítani a sötétség leplét, és az ott lakozó rémálmoknak nevezett szörnyeket, még nem sejtették, hogy hamarosan törékeny világuk újra a kihalás szélére sodródhat. Ezzel indítunk, a kampány során pedig megismerhetjük a lore alapjait, valamint a főhősök ködös hátterét is, miközben az irányítás alapjait oktatja a játék. Számomra azonban az Age of Empires és Settlers ötvözetének tűnő RTS elemek azok, amik jó pár órára a képernyő elé szegeztek, nem pedig az inkább kötelezőnek tűnő történetszál, ami mélységében nem ad annyit, hogy élvezhető legyen, a feladatok terén pedig igencsak behatárol - mint ahogy minden RTS kampány teszi.

Így viszonylag hamar a túlélő módban próbáltam megváltani a világot, az eleinte csak egy városházát tartalmazó falut - játékbeli - napok alatt emeltem fel egy gazdaságilag jól működő várossá, azonban hamar jött a fekete leves. Néhány naponta eljön a végítélet, ellenségek százai, ezrei törnek városunkra, a feladatunk pedig túlélni a megpróbáltatásokat. Mindig eggyel több napunk lesz a következő ostrom/wave kezdetéig, azonban egyre több ellenséggel is számolhatunk, hamar elérünk 1,2, majd 4 ezerig, és meg sem állunk 70,000 ellenfélig, hacsak nem sikerül az "instabil kristályt" megszereznünk, ezzel együtt pedig uralni a szörnyek átkelőjét.

@paragaph A törékeny gazdaságunkban állandóan figyelni kell, hogy a nyersanyagokat, pénzt folyamatosan a lehető legnagyobb hatásfokkal termeljük, valamint legyen elegendő népességünk is a katonák képzéséhez. A játék éppen emiatt egy folyamatos körforgás, hiszen amint sikerül eleget termelni, új katonákra lesz szükség, majd jön az újabb wave, ami felemészti a védelmünk. Majd igyekeznünk kell újabb katonákat szerezni, új területeket meghódítani, hogy sikeresen védekezni tudjunk a következő megpróbáltatás során, na meg persze egyre közelebb érjünk az ellenség lelőhelyéhez.

A játék azért még egy csavart húzott, a túlélt ostromok után egy áldást választhatunk három véletlenszerű lehetőség közül, melyek segítik a továbbiakban a túlélésünk, így akár gyorsabb építkezés, kevesebb költség, vagy nagyobb életerejű katonákat is kaphatunk. Ez a bizonyos kard azonban kétélű, olykor ellenségeink is gazdagodnak hasonló perkekkel, így akár olyan is előfordulhat, hogy drágább lesz egységeket képezni, vagy egyes termelők - mint pl. a bánya - kisebb hatásfokon működik.

A három frakció között viszonylag kevés eltérésre kell számítani, ugyanis szinte csak az egyes katonai egységek közt fedezhetünk fel eltérést, az igazi különbség talán a főhősöknél tűnik ki, ugyanis egyes karakterek már a korai szakaszban is erősnek bizonyulnak, míg mások a játék végére érnek be igazán. A saját oldalunkon lévő egyedi karakterek azonban a túloldalt is feltűnnek, így néha az ostrom alatt úgy érzem magam, mintha a Trónok Harca világában lennék, és a Mások támadnának meg óriásokkal, lándzsát vető alakokkal és ezernyi kisebb lénnyel egyszerre.

Az Age of Darkness: Final Stand a jelenlegi állapotában bár élvezhető, 10-12 óra alatt szinte mindent ki lehet próbálni, valamint a kampány jó részére is bőven jut a fentiből idő. A jelenlegi vegyes értékelést is könnyű megérteni ennyi óra után, hiszen egyes folyamatok nem működnek megfelelően, vannak bugok, melyek néha a katonáink életébe kerülnek, valamint, bár nagyon szórakoztató több ezres hordákat kivédekezni, a gépünk is eléggé meg tud izzadni a feladat során. Bár a minimum specifikációkat elnézve azt gondolnánk, hogy a játék szinte bármilyen gépen elfut, azért a több ezer egyszerre mozgó ellenség könnyedén leterhel egy erősebb gépet is, így érdemes jóval az ajánlott konfiguráció fölé nézni, ha a játékon gondolkodunk, különben az összeomló védelmünk mellett az fps droppok miatt is idegeskedhetünk.

Ha az Age of Empires jellegű játékokat szereted, és valami hasonlóban szeretnéd kipróbálni magad, akkor valószínűleg roppantul élvezni fogod az egyediséggel és nehézségekkel tűzdelt játékot.

PLATFORM: PC (Steam) | KIADÓ: PlaySide | FEJLESZTŐ: PlaySide | MEGJELENÉS: 2025. január 15. | ÁR: 26,99 EUR | A játékot a #KeyMailer és a Game.Press rendszerén keresztül kaptuk tesztelésre.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

23 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19