A nemrég lezajlott E3 keretében a Microsoft is bepillantást engedett a jövőbe, legyen szó az előttünk álló években érkező játékokról, valamint a cég terveiről ugyanezen időszakra nézve.
Bár úgy tűnhetett, a redmondiak végre elkezdenek a jövőbe tekinteni és maguk mögött hagyni az előző generációt - a játékok bizonyos részénél már csak a Series S/X logót lehetett látni -, egy friss közleményből kiderül, hogy az Xbox One-t legalább ilyen mértékben szeretnék támogatni. Méghozzá hardveres megkötések nélkül.
Hogy pontosan miről is van szó? A válasz meglehetősen egyszerű, a cég az Xbox Cloud Gaminget használná fel, hogy a jövőben érkező címeket a régebbi konzol tulajdonosai is elérjék, miközben a fejlesztőknek nem kellene az adott hardver limitáltságait szem előtt tartani.
"Izgatottak vagyunk, hogy láthatjuk, ahogy a fejlesztők elkezdik megvalósítani a vízióikat olyan formában, amire csak az újgenerációs hardverek adnak lehetőséget. A milliónyi ember számára, akik ma is Xbox One-on játszanak, alig várjuk, hogy megoszthassuk, hogyan is fogjuk ezen next-gen játékokat, mint például a Microsoft Flight Simulator, elhozni a konzolotokra az Xbox Cloud Gamingen keresztül, ahogy mobil eszközökre, tabletekre és böngészőkre is tesszük" - olvasható a hivatalos közleményben.
A Microsoft tehát a jövőben egyfajta felhő alapú platformmá alakítaná az Xbox One-t, ezzel jelentősen növelve az életciklusát.