A spanyol Vandal videojátékos oldal számolt be először arról, hogy a helyi irodával működő MercurySteam számos időközben távozó fejlesztőt hagyott ki a Metroid DREAD készítőinek névsorából. Forrásként először három egykori tag szólalt meg az ügyben, akik közül egyikük névtelen kívánt maradni - elmondása szerint tizenegy hónapot dolgozott lelkesen a projekten, mégsem szerepel a neve a listában. Akárcsak a játék egykori 3D modellezőjének, Roberto Mejías-nak. Ő nyolc hónapig munkálkodott jó néhány környezeti elemen, ami a végleges alkotásban is látható. A LinkedIn profilján a következőt írta:
"Őszintén szeretnék gratulálni a Metroid Dead csapatának, amiért egy ilyen kiemelkedő alkotást adtak ki a kezük közül. Bár nem lepett meg a játék minősége, hiszen a elképesztő tehetségek dolgoztak rajta. Első kézből tudom, mert attól függetlenül, hogy nem jelent meg a nevem a készítők listájában, nyolc hónapig voltam a csapat tagja."
Tania Peñaranda Hernández, a csapat egykori 3D karakter animátora szintén a LinkedIn felületén fűzte hozzá, hogy nehezen viselte a vele szemben tanúsított bánásmódot, főleg hogy rengeteg általa készített mozdulatsort lát minden megosztott promóciós anyagban. Az amerikai GameSpot ezután kereste meg a fejlesztőcsapatot az üggyel kapcsolatban. A MercurySteam válaszából kiderült, hogy nem véletlen hiba történt, csupán a belsős szabályzatuk szerint jártak el. Ez a stúdió teljes nyilatkozata:
"Mindenkinek megjelent a neve, aki megfelelt a minimum elvárásoknak az adott projektben - általában ez a fejlesztők nagyobb részét lefedi. Nálunk ezt az elvárást a teljes fejlesztési idő 25 százalékában határoztuk meg. De szintén nevesítjük azokat, akik bár nem vettek részt hosszabb ideig a projektben, de szignifikánsan hozzájárultak annak kreatív és / vagy technikai hátteréhez. A játékfejlesztés egy komplex, nehéz és kimerítő folyamat. Mindegyikünk megérti, hogy legalább minimálisan hozzá kell járulnunk ahhoz, hogy a nevünk megjelenjen a végső alkotásban."
Bár a fentebb taglalt ügy valószínűleg abszolút nem egyedülálló eset, talán egy újabb fontos problémára hívhatja fel a figyelmet a játékipar működésében.