Mass Effect: Legendary Edition reveal trailer és szivárgás!

StingerCsere Krisztián Gábor2021.02.02. 21:28

A mai napon ünnepli huszonhatodik évfordulóját a kanadai BioWare, a legendás Mass Effect, Dragon Age, Jade Empire, Star Wars: KOTOR, és Neverwinter Nights alkotója. Mivel a Dragon Age 4 fejlesztése még csak most fordul rá az utolsó nagy sprintre, a csapat egy dedikált osztaga jó ideje már a közelgő Mass Effect: Legendary Edition megjelenésére koncentrál. A születésnap apropójából az elmúlt napokban már szállingóztak iparági pletykák arról, hogy értékes újdonságok várhatóak a remaster kiadásról az évforduló aktualitása kapcsán és úgy tűnik, ez gyorsan be is igazolódott.

Nos ez a mai délutánon meg is történt, a Game Informer mellett az Eurogamer, a GameSpot és az IGN is vaskos előzeteseket közölt arról, hogy milyen is lesz majd a legendás trilógia felújított változata. Aki a fenti összesítők több oldalas irományára kíváncsi, látogasson el az említett híroldalak bármelyikére, ám a lentiekben egy lényegi összefoglalót mi is készítettünk a rendelkezésre álló információk alapján nektek.

A Mass Effect: Legendary Edition május 14-én érkezik, és egy bő két éves fejlesztési ciklust zár le. A BioWare már 2019 év elején elkezdte előkészíteni a trilógia remake-jét, tárgyaltak többek közt az Epic Gamessel is, hogy milyen lehetőségek adódnának az UE4-es motorra történő átültetésre, végül az irreális erőfeszítés és az inkompatibilitási dolgok miatt egy köztes, de az Epic által támogatott feljavítás mellett döntöttek.

A trilógia újrakiadása PS4 Pro/Xbox One X és Series termékcsaládon ugyanúgy mint PC-n, 4K ultra high- res HDR-képes módban fut, ráadásul fix 60 FPS-re optimalizálva. A masterrace platformja természetesen támogatni fogja a kontrolleres játékmenetet és a 21:9-es szélesvásznú üzemmódot is, de a billentyűzet+egér kombóra szokott játékosok is újabb kényelmi funkciókkal gyarapodnak. Switch verzióról egyelőre nincs hír - bár a kérdésre, hogy várható-e ilyen a jövőben nem zárkóztak el - jelenleg csak az eredeti platformok leszármazottjaira koncentrál a csapat.

A Legendary Edition egy játékként foglalja magába a teljes egyjátékos kampányt, annak minden melléktartalmával együtt (multiplayer opció az előzetes infók alapján nem lesz) mintegy 40 DLC-t (sőt többet) számláló extra tartalmakkal egyetemben, amelyben az összes létező sztori alapú kieg. (benne a legendás Lair of the Shadow Brokerrel, vagy az Omega és Citadel tartalmakkal), az összes tárgy, skin, promóciós és előrendelői bónusz, de még a Genesis interaktív képregény is megtalálható lesz. Ami viszont biztosan nem lesz: történeti bővítés, illetve átvezetés a nemrégiben leleplezett új Mass Effect epizódba, vagy a bővített Extended Cut záró képsorok megváltoztatása. Ezek a komponensek maradnak úgy ahogy voltak. Az újonnan bejelentett Mass Effect idősíkjának/történetének átvezetésével kapcsolatban azonban Mac Walters, a történetírók nagyvezíre elmondta, hogy a narratíva és fókusz szempontjából sokkal célravezetőbb ezt a szálat a majdani új epizódban kifejteni, mint a trilógiába utólagosan beleerőszakolni.

Szinte nincs olyan játékot érintő komponens, amibe ne nyúltak volna bele: drámai változásokra lehet számítani a bevilágítások, a nagyobb részletesebb felbontás, a fény-árnyék effektek és a töltési idők csökkenésénél, de jócskán felvarrták a srácok az arc animációkat, a bőrfelszín, a színtónusok a szem- és száj környékét, az arcmimikát és minden olyan komponenst, amely még élethűbbé varázsolja a szereplők mivoltát. Újabb funkciókkal bővül a karaktergenerátor (makeup, hajstílus és egyéb változtatható paraméterek), és az elejétől fogva játszhatóvá válik a harmadik epizód rajongói szavazás alapján kialakított femshep modellje is.

A BioWare elmondása szerint több tízezer átdolgozott, frissített textúraelemet injektáltak a három epizódba: javítottak a shader modellen, a szájmozgáson, a járművek, karakterek, a környezet vizuális effektekjein és a látómező részletességén is. A legszembetűnőbb változást egyébként az első epizód kapta, ez gyakorlatilag szinte egy teljes remake/remaster folyamaton esett át, ezért is tart ennyi ideig az elkészítése: egy dolog, hogy a töltési időket az ötödére redukálták, de belenyúltak a harcrendszer és célzás finomhangolásba, a Mako irányításába, de még a minijátékok optimalizálásába is - újra súlyozták az ME1 fegyverarzenálját és hasonló komfort érzést kódoltak hozzájuk, mint azt a későbbi epizódokban tapasztalni lehetett (kisebb, realisztikusabb cooldown, variáltak a visszarúgáson, a célzáson, bővítették a célpontok sérülésmodelljét is). A Mako (de a többi jármű is) speedboostot és updatelt fizikát kapott, a töltési idők csökkenésére pedig jó példa, hogy míg az ME1-ben a Citadel Presidium szintjét 52 mp-ig tartott betölteni, itt mindösszesen 14 másodperc alatt feljuthatunk oda. Megfixálták az összes eddig bejelentett hibát, bugot és textúraproblémát, így búcsút mondhatunk az idegen bolygók állatseregei néhol vicces megjelenésének is.

Mivel az ME1 öregedett a három epizód közül a legrosszabbul Casey Hudson, a széria atyja visszahívta Derek Wattsot, az ME1 art direktorát (aki egyébként szerencsére maradt az új epizódra is), hogy ha nem is a kályhától kezdve, de tervezze újra az összes jelentősebb helyszín vizuális látványvilágát - így az olyan helyszínek, mint pl. a Saren által felrobbantott Eden Prime kolónia teljesen új textúrákat, eddig még nem látott látványtechnikai elemeket, modern fény-árnyék hatást, füstölő, ködbe burkolódzó tájábrázolást és egyéb textúracsomagokat kapott a frissen készült tereptárgyak mellé. A mindent borító törmelék, a roncsok, az elpusztult romok látványvilága abszolút a kor színvonalához igazítja a kopottas helyszínek látványvilágát így csak találgatni lehet, hogy milyen látvány fogad majd minket a második és harmadik epizód ikonikus helyszínein. Ez a fajta fejlődés - ahogy fentebb is írtuk - amúgy a teljes trilógiára igaz - ahol csak kicsit is érződött, hogy eljárt az idő a környezeti ábrázolás felett ott biztos, hogy újra műtőasztalra került a tartalom a jobb hatás és eredmény érdekében.

Nem csak az ME1-re jellemző, hogy az ellenséges egységek intelligenciáját is új szintekre sikerült emelni: az XP rebalansz, a class-based fegyverek rendszerének átalakítása, az átvariált autosave pontok, a boss fejlesztések, és a modernizált HUD mind arról árulkodik, hogy tényleg megpróbálja a BioWare kihozni a trilógiából a létező maximumot mindamellett, hogy a franchise szellemiségét tovább próbálja örökíteni. A zenei háttér eddig is egy számtalan díjat bezsebelt abszolút etalonnak számító mestermű, de mint ahogy a játék lényegi része, ez is új masterelésen esett át - ennek egyik hozománya egyébként az a díszdobozos gyűjtői bakelit-kollekció is, amely hamarosan megvásárolható lesz majd a BioWare online boltjában.

Végezetül pedig: habár a hónapban még szállingóznak majd érdekességek a közelgő játékról, pillantsátok meg a frissen debütált Mass Effect: Legendary Edition reveal trailert, amely garantáltan szép emlékeket ébreszt mindenkiben, akinek valaha köze volt a BioWare legendás űreposzához.

Tomb Raider Trilogy

A Microsoft Store felületén bukkant fel a reboot trilógia egybecsomagolt változata.

12 órája
13

Heti megjelenések

Továbbra is csendesen érkeznek a tavaszi címek, nem ezen a héten kezdenek befutni a nagyágyúk.

17 órája
8

Mass Effect: Legendary Edition finomhangolások

A Bioware hamarosan megjelenő újrakiadása egyre távolabb kerül a hagyományos értelemben vett remaster kifejezéstől.

1 napja
8

Sea of Solitude: Director's Cut

Akció-kalandnak álcázott lélekbúvárkodás, amely két éve EA Originals címként jelent meg, most pedig Switchre is megérkezett. Végigcsónakáztuk a Sea of Solitude-ot.

2 napja
8

Crusader Kings 3 csaták a Mount & Blade 2-ben?

Legalábbis ezt ígéri egy mod fejlesztő a Crusader Blade nevű projekt keretein belül.

2 napja
2

Ingyenessé vált az Artifact

A Valve kártyajátéka a 2.0 helyett két ingyenes verzióval próbál új játékosokat toborozni.

2 napja
2

Így hullik a xeno az Aliens: Fireteamben

Közel fél órányi gameplay bemutató a frissen bejelentett Aliens játékból.

3 napja
21

Apex Legends: kaotikus március

A Switch porttal együtt érkezik az új event. És hoz néhány komoly változtatást is.

4 napja
1

Ghosts 'n Goblins Resurrection

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Azonban az ördög soha nem alszik, így ismét van apropója a démonhentelésnek.

4 napja
8

Prinny Presents NIS Classics Vol. 1 - NIS klasszikusok egy helyen

Hé, dood! Az obskúrus kedvenceket ezúttal Prinny felvezetésével hozza be újra köztudatba a japán fejlesztő/kiadó.

4 napja
4

Disgaea 6: friss tartalmak, régi hősök

A bónusz tartalmakat pedzegeti a legfrissebb videós anyag a Disgaea hatodik epizódjáról.

4 napja
1

Elite Dangerous: így fest egy Odyssey küldetés

Izgalmas tartalommal bővül az Elite Dangerous - az Odyssey PC-s alfa fázisa március 29-én indul majd.

4 napja
1

Sea of Solitude: a magány tengere Switchről is hajózható

A Quantic Dream és a berlini Jo-Mei stúdió bejelentette, hogy az eredeti változathoz képest exkluzív funkciókkal és plusz tartalmakkal kibővített Sea of Solitude: The Director’s Cut mától elérhető Nintendo-Switch-re.

4 napja

Csúszik a Guilty Gear -Strive-

Sajnos késik a manga-anime stílusú verekedős széria legújabb része.

4 napja

Rhythm Doctor

A Rhythm Doctor egyik fórumbejegyzése egyetlen mondat: „Hogy lehet, hogy a space gombot megnyomva könnyekben török ki?” és ez az egyetlen mondat tökéletesen jellemzi a játékot, mely ha nem lesz az idei év egyik indie szenzációja, akkor nincs igazság a világban.

4 napja
6

Mail Mole

Carrotland low-poly világa ma megnyitotta kapuit mindenki számára, aki egy bájos, gyors és precíz platformerre vágyik.

4 napja
2

Nintendo Switch 7''-os OLED kijelzővel?

Csöndesen készül a Super Nintendo Switch? Egyes források máris érdekes dolgokat kezdtek pletykálni a konzollal kapcsolatban.

4 napja
18

After the Fall

Az Arizona Sunshine fejlesztőinek új játéka teljes cross-platform támogatású kooperatív opciót kapott. Meg egy új előre renderelt mozgóképet.

5 napja
2

Zenith: The Last City

PlayStation VR headsetekre is érkezik a klasszikus japán szerepjátékok inspirálta MMORPG. Készen állsz egy újabb véget nem érő kalandra?

5 napja
1

I Expect You To Die 2 platformok

The Spy And The Liar alcímmel érkezik a virtuális valóság legjobb kémkomédiás, szabadulószobás logikai játéka. PlayStation VR platformra is.

5 napja
1