Ismét az eredeti pletykákat is megszellőztető Video Games Chronicle suttogott új információ-morzsákat a készülő Resident Evil 4 felújításról. Úgy tűnik, hogy a Capcom nem volt elégedett az egykori PlatinumGames producer által vezetett oszakai M-Two team kreatív döntéseivel, ezért a fejlesztést az elsődleges belsős csapata (Consumer Games Development Division 1) vette át tavaly év végén. A probléma abból eredt, hogy a stúdió egy az egyben hű szeretett volna maradni az eredeti negyedik részhez, míg a kiadó komolyabb változtatásokat és modernizálást várt - inkább csak inspirációs forrásként tekintve az alapokra. Jelen állás szerint így a projekt jelentős részét újradolgozzák, amivel egy 2023-as megjelenési dátumot lesznek képesek megcélozni.
A Resident Evil 4 eredetileg Gamecube exkluzív címként debütált 2005 januárjában, amit a kizárólagos jogok lejártával év végén követett a PlayStation 2 verzió. 2007-ben újra Nintendo platformon tűnt fel a Resident Evil 4: Wii Edition formájában, amit két évvel később követett a Resident Evil 4 HD PlayStation 3 és Xbox 360 változata. A játék a leköszönő generációra is ellátogatott később, majd megjelent Switch-re, sőt, mobilokra (Android) is. Teljes újragondolást vagy valóban alapjaitól felpiszkált kiadást azonban még mindig nem kapott.
Ha nem is ilyen drasztikus módon, de hasonló kreatív nézeteltérésből adódó átalakításon ment keresztül egyébként a Resident Evil 2 (Remake) és a Resident Evil 3 (Remake) is. A Capcom nem kívánta kommentálni az értesüléseket.