Nem én vagyok az egyetlen aki évek óta próbálkozik a dologgal és nem is az utolsó.
Nálam is úgy kezdődött, mint bárkinél vagy nagyon hasonlóan, 96-98 környékén a nagy PS1 mánia begyűrűzésekor megfogalmazódott bennem, hogy nem lenne rossz valami kis apróságot összehozni ebben meg abban a stílusban, szóltam is az akkor nagyon menő Basic-et nyúzó programszaki haveromnak, hogy ez meg az lenne az elképzelésem mit szól hozzá?
Mire egy az egyben leakart beszélni a dologról mondván túl drága és túl sok idő megy el rá, meg különben is mindeni lemásolná, és úgy nyomná.
Mondtam neki most ne Magyarországba gondolkodjon és ne PC-be.
Mire hatalmas kidülledő szemekkel teszi fel a kérdést:
Akkor mire akarsz játékot csinálni???
Hát konzolra, jött a válasz.
Te hülye vagy? az szar nem lehet rá csinálni semmit és az különben is szar!
A kis konzolgyűlölő!:)
Mindegy gondoltam, nem kell nekem programozó, biztos kering a netten valami frankó kis játékkészítő program kezdetnek az is megteszi.
Google a barátom jeligével irány a nett és több napos kutatás gyászos eredményekkel...
Első körben az RPG MAKER 2000-rel futottam össze ami SNES grafikájú JRPG cuccos összerakására ad lehetőséget.
Majd pár évre rá jött az RPG MAKER 2003 ami jobb kezelhetőséget és kibővített lehetőségeket kínált.
Ekkor már megvolt az első nagy játék projektem, név szerint a "HOLDSARLÓK TENGERE"(r), 1 évnyi fejlesztgetés után abbamaradt mivel a cucc kinőtte az MAKER lehetőségeit és mind a történet mind a játékmenet jobb platformot igényelt.
Kezdetét vette a konzolokra is fejleszteni képes programozók felkutatása Magyar hon keretein belül, siralmas eredménnyel, mert ha találtam is megfelelő kvalitásokkal rendelkező programozót az nem volt hajlandó konzolra fejleszteni vagy az előre megírt dokumentumok szerint dolgozni, csak és kizárólag a saját általában, DIABLÓ vagy Oblivion esetleg FPS copi ötletét akarta megvalósítani kizárólag PC-re!(csináljunk 1. világháborús FPS-t mert olyan még nincs) és egyéb agya ment ötletek.
Nem csüggedtem és önerőből belevágtam a C++ tanulásba, ami 2 hónap megfeszített munka és tanulás után végül felém kerekedett és fegyverletételre kényszerített.(--túl hülye vagyok hozzá!:(--)
Idő közben kipróbáltam az FPS CREATOR nevezetű borzadályt, amihez nem lehet saját kódot de még csak saját modelleket sem készíteni sem hozzáadni.
Most 2009-ben már úgy vagyok vele, hogy nem erőltetem a dolgot és nem tűzök ki magam elé elérhetetlen célokat, papíron készítgetem a kis hülyeségeimet és leírom ha valami igazán frankó ötletem támad, de nem megyek már a dolgok után mert tudom fölösleges, hisz ha találok is programozót + 3Dgrafikust azok úgy sem hallgatnának rám és csak is a saját hülyeségüket akarnák elkészíteni nem az én saját hülyeségemet!:)
Mostani példaképem Mike Inel, aki amatőr játékfejlesztő ként remek dolgokat hozott össze önerőből, érdemes lecsekkolni a honlapját: http://www.altiz-studio.com/Mike/
Ha vannak saját tapasztalataid a játékfejlesztés terén kérlek, oszd meg velünk had okuljunk belőle.:)