Rewmac2010.06.20. 19:29

Singularity - Teszt

Időutazás, összeesküvések és persze az elengedhetetlen zombik...

Az elején had kezdjem rögtön azzal, hogy az időutazás egy olyan téma, amiben hihetetlen szórakoztatási lehetőségek rejlenek. Gondoljunk csak vissza a Vissza a Jövőbe trilógiára vagy a nem is olyan régi Timeshift-re, sőt akár még Van Damme papa Időzsaru című igen erősen B kategóriás mókájára. Szóval adott a dolog, lehet komplikálni vagy egyszerűsíteni. A Singularity valahol a kettő között tengődik, rögtön arra is fényt derítek miért.

A történet olyasmi amit egy modern filmben is kellemes tudunk élvezni, igaz vannak klisé momentumok és lehet dolgokat sejteni, de tényleges képet csak a végén kapunk, amit értelem szerűen nem fogok itt lelőni. A lényeg, hogy egy amerikai katona Nate Renko és társát elküldik, hogy a titokzatos Katorga-12 szigetet kutassák át, Oroszország partjainál. A valósághoz aligha hűen 1950-es években az oroszok felfedezték az E99 elemet. Ez egy olyan energiaforrás amely szinte mindent lehetővé tesz, egy kis hozzáértéssel akár az időben is vissza tudunk utazni. A játék két egymástól távol eső időpontban játszódik 1955 és 2010 a helyszín pedig a már említett sziget. Ahhoz, hogy tudjuk mi miért történik érdemes figyelni a történetre illetve a kaland során fellelhető audió lejátszókra, nagyon sok érdekességet tudhatunk meg ezekből. Teljes képet csak a végére kapunk és lesznek meglepetések mert egyszerűen jó lett a sztori. Azért körvonalakban annyit, hogy van egy anomália az időben melynek hatására felrobban egy reaktor és egy rakás ember megfertőződik és mindenféle zombivá alakul. Feladatunk megmenteni a világot, mert ez csak a kezdet. Ennél sokkal, de sokkal bonyolultabb, de röviden ennyi. Nem szeretnék ennél többet írni róla, mert még lelövök valami poént és nem senkitől nem akarom elvenni az élvezetet. Ez manapság kevés FPS-ről mondható el. Sajnos mint oly sok elődnél itt is kimaradt a hype, így sikerre a kezdeti időszakban nem nagyon számíthat.

Az elengedhetetlen küzdelem. Nos a harc érdekes. Tele vagyunk lehetőségekkel. Mondom az egyszerűbbet. Vannak fegyverek. Pisztoly, gépfegyver, shotgun, minigun. Ezek az szimpla verzió amit minden puffogtatós anyagban megtalálunk. A különleges fegyverek közé tartozik a gránátvető, a roppantós szögpuska és a távcsöves jószág. Ezen fegyverek mindegyike fejleszthető, ám egyszerre csak két fegyver lehet nálunk. Arzenálunkat bármilyen fegyver választó pontnál variálhatjuk. A fent említett mordályok mindegyike megtalálható a fegyveres ládánkban, így magunkkal vihető kettő darab. Azért említettem a speciális fegyverek közé ezeket, mert különlegesek. A gránát vető másodlagos funkciójával olyan gránátot lőhetünk ki melyet, mi robbantunk, de mi is irányítunk. A mesterlövész puskának a távcsövébe nézve lelassíthatjuk az idő egy igen látványos headshot kedvéért, mely a modern civilizált játékokhoz hűen ezt egy kellemes fejszétrobbanással honorálja. A tüske belövő aranyos késletett robbanótöltettel megáldott cövekjei teszik a dolgukat. Ám ezeknél a fegyvereknél is van még különlegesebb. A Seeker (kereső). A kilőtt töltény módosítja a találati ponton az időt és kitörli az áldozatot az idősíkból. Külön szépsége, hogy instant kill és a töltényt is irányíthatjuk a bal analóg segítségével. Kellemes. Két baj van ezzel a kis szépséggel. Első, nem vihetjük magunkkal, tehát ha kifogy akkor annyi volt majd csak találunk egy újat és kevés lőszert kapunk hozzá. A másik ilyen kis rendre utasító eszköz a követő rakétát kilövő termék. Ezek odaküldi a rakétát ahová célzunk, tudom kurva sokat lehet ezen röhögni. A lényeg, hogy tudjuk irányítani menet közben a kilőtt robbanó csodát. Van multiplayer mód is a szokásos felhozatallal és egy-két speckó mókával fűszerezve. Őszintén az ilyen játékok multijára nem pazarolom az időmet, mert a megjelenési utáni első két hétben játsszák aztán senki.

A képességek azok már egy teljesen új kategóriába tartoznak. Van itt kérem szépen öregítő. Ezzel olyan szinten megöregíthetjük az áldozatunkat, hogy elporlad. Ugyanezen eszközt használhatjuk bizonyos tárgyak megújítására vagy megöregítésére, pl. hidak, kincses ládák. A másik alap cuccunk az impulzus vető. Kis hatótávú hullám lövő. Ez közvetlen közelről 2-3 ellenfélnek kisüti az agyát az szent. Később kapunk még időmegállító és telekinetikus képességeket is. Ezek használata elengedhetetlenné válik a játék során. Egyszerűen nincs esélyünk, hogy ne használjuk. Nem csak azért mert kurva jól néz ki amikor lefutjuk a saját kilőtt töltényeinket, de iszonyatosan hasznos is. Egyszóval érdemes kombinálni a nyers erőt a kreatív erő használattal, mert kifizetődő.

A grafika az öregecske motor ellenére jónak mondható és semmi baj nincsen vele. Egyszerűen nem csúnya, de nem is a legszebb cucc. Pont élvezhető kifogások nélkül. Ez effektek nincsenek túlcifrázva, csak néhány helyen ami éppen annyi amennyit tiszta lélekkel bárki elvisel. Ezek melett semmilyen jellegű loading képernyő nincsen. Miért? Mert nincs a pályák és az egyéb események között töltés (installálva, Xbox 360). Nem tudom , hogy milyen ps3-on, de kizárt, hogy ott bármi másképp lenne. Vizuálisan tökéletesnek mondható. A dizájn nagyon jól adja az orosz kutatóintézet hangulatát. A nyílt terek látványosak, a sötét folyósok pedig hozzák a bizarr érzéseket. A hangeffektek más tészta. Azon még lehetett volna dolgozni. A beszéd iszonyatosan halk, fel kellett nyomnom a TV-n 33-asra a hangerőt, hogy értsem mit mond a professzor úr aztán vissza mikor lőnek mert átszakad a dobhártyám. Ezzel a hibával az elmúlt 1 évben egyre gyakrabban találkozom. A szinkron érthető, csak nem nagyon passzolnak a hangok, nem a játék erőssége. Ennek ellenére lehet benne hibát találni.

A fegyverek és az egyéb képességek hangja viszont nekem hitelesnek tűnik. Nem mintha tudnám milyen hangja van egy gépágyúnak vagy egy időmanipuláló kütyünek, de mindenképpen megadja az érzést, hogy ezek tényleg azok aminek látszanak. Az ellenfelek dizájnja egyhangú, de jó. Nincs nagyon időnk elgondolkodni, hogy milyenek is, mert előbb ölnek azok meg. A zombik és a különleges lényeg viszont eszméletlen jól lettek kitalálva.

Összességében a Singularity egy jóféle vegyes gyümölcs. Van benne Bioshock, Metro, Timeshift és Call of Duty. A történet és hangulat leginkább Bioshock, a képességek leginkább Timeshift, a világ Metro 2033 a lövöldözés pedig egyértelműen a Call of Duty. A játék nem ezeket másolja, inkább csak ezekből merített ihletet, ami nem baj. Úgy néz ki, hogy Raven a tavalyi Wolverinnel ismét elkezdett minőségi cuccokat készíteni. Nálam a Singularity 8.5 pontot kap.

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

4 napja
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

9 napja

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
12

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
2

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

CHASE
2020 25 legjobb száma

2020-ben őrületes mennyiségű zenét hallgattam. Ennek egy különleges világjárvány volt az oka, amely mindenkit otthon maradásra késztetett.

2020.12.31.

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
3

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4

Stadia HUN
Stadia bemutató

Már Magyarországon is elérhető a Google Stadia szolgáltatása. Mivel egy teljesen újfajta gaming platformról van szó, sok minden magyarázatra szorulhat. Rövid bemutató arról, hogy mit tud a Stadia, és mit várhatunk tőle a közeljövőben.

2020.12.18.
15

p34c3
Jó polákok / Loot atyafiak

Hosszú várakozás után döbbenetes körülmények között jelent meg az amúgy is elég kalandos utat maga mögött tudó lengyel szerepjáték. Ennek kapcsán - meg persze a gamer 2.0 miatt is - végre belecsapok én is a lecsóba, hiszen alig 15-20 éve tervezem csak a blogolást.

2020.12.15.
14

c0m1n65un
Pumpkin Jack és egy aniMonológ!

Sziasztok! Eljött az idő egy újabb bejelentkezésnek, hogy mit csináltam, vagyis pontosabban mit nem csináltam az elmúlt hetekbe.

2020.12.15.
1

Zsozsa74
Night City életképek

A Cyberpunk 2077 meglehetősen beszippantott az utóbbi napokban, és mivel a játék rendelkezik fotómóddal (bár ha nem rendelkezne, akkor is fotózhatnánk ugye... ), nem tudtam megállni, hogy ne lőjek el egy-két tekercs filmet.

2020.12.12.
9