Így bővítsd a Flash-játékodat
Az Intrusion 2 egy 2012-ben megjelent, 2D-s akciójáték. Aleksey Abramenko egy személyes projektjében gyakorlatilag a flash alapú játékát bővítette teljes értékű programmá.
A sztori tekintetében igen soványka, még a Doom-hoz képest is: van egy névtelen, piros sálas főhősünk, akit ledobnak egy havas helyszínre, ahol meg kell semmisíteni egy komplett ellenséges bázist. Összesen 9 pálya található, ebből minden harmadik egy főellenségharc, viszont a sima szintek is kellően hosszúak, hogy ne egy-két órás szórakozásként tekintsünk a játékra. Minden egyes helyszín tartogat valami új fegyvert, ellenfelet vagy egyéb játékelemet pl. farkasháton lovaglás, műlesiklás, mechák.
Mivel már a legalapabb katonák is kemények, ezért a pályák teljesítése nem lesz sétagalopp. Ami nehézség azonban jó az alap helyszíneken, az a bossharcok során már kevésbé: a sima játékhoz képest túl erősnek éreztem őket, ráadásul igen hosszú szekvenciákat kell végigverekedni gyakorlatilag minimális élet visszatöltés mellett. A késő MegaDrive korszakot idéző, aprólékos pixelgrafika ugyan kellemes a szemnek, ellenben a játék fizikája hajlamos fura dolgokat művelni.
Bár a neten sokan dicsérik az Intrusion 2-t, én nem találtam olyan kiemelkedőnek. Persze lehet azért, mert nekem anno kimaradtak a klasszikus side-scroll shooterek (pl. Contra, Bionic Commando), így annak rajongótábora máshogy tekint majd erre a programra.
Pro:
a fegyverek;
változatos játékmenet;
kihívást biztosító ellenfelek;
aprólékos pixel grafika;
a farkaslovaglás;
Kontra:
OP bossok;
a játékbeli fizika;
nincs semmilyen sztori;
átlagos metál riffek;
közepes hangulat;
Kiknek ajánlható?Akik anno szerették a 2D side-scroll shooter-platformereket, azoknak ajánlott lehet ránézni. De csak ha nem riasztanak a húzós boss harcok!