Gurul az üveggolyó, ki tudja hol áll meg...
A NightSky fejlesztése még 2007-ben indult, azonban csak évekkel később, 2011-ben látott napvilágot. A program készítője az a svéd Nicklas Nygren, aki korábban a Knytt platformerekkel szerzett magának hírnevet az indie szubkultúrában.
A platformjáték "főhőse" egy fekete gömb, amivel a célunk a 3 képernyőből álló miniszintek elhagyása a jobboldalon. Alapjáraton a kurzorgombokkal, közvetlenül irányíthatjuk a golyóbist, azonban néhány pályán más játékmechanika kerül előtérbe, például flipperkarokat vezérlünk, a gravitációval manipulálunk vagy különféle szerkezeteket mozgatunk. A design végig marad fekete alapú, ami szerintem egy jó választás volt - egyszerű, de mégis nagyszerű
A játék Normal fokozaton, pár helyszín kivételével, nem nyújt egyáltalán kihívást, azonban a végigjátszást követően megnyíló Advance módban a korábbi pályáknak egy nehezített verziója található meg. Ezeken azért már jóval többet kell gondolkodni meg taktikázni, mint a sima szinteken. Egyes helyszíneken titkos kijáratok is találhatóak, amikkel csillagokat gyűjthetünk, utóbbiak a bónusz szintek megnyitásához szükségesek.
A NightSky-ban az a jó, hogy nem kényszerít semmit a játékosra: ha akarod, könnyű sikerélményt kínál, de a kihívást keresők is megtalálják benne a számításukat.
Pro:
relaxáló hangulat;
szürreális, fekete dizájn;
változatos játékmechanika;
az Advance fokozat;
a titkos kijáratok;
Kontra:
Normal nehézségen gyakran túl könnyű a játék;
az egyes pályák elején sokszor nincs magyarázat, hogy mik a lehetőségeink;
(csak nálam?) a játék HD verziója nem volt hajlandó teljes képernyőben futni;
Kiknek ajánlható?Az egyedi platformerek kedvelői mellett a könnyű sikerélményre vágyóknak is!