Osonva jön, és megtalál a halál
A Mark of the Ninja az indie körökben patinánsnak számító Klei Entertainment mesterműve. 2012-ben jelent meg X360-ra és PC-re, majd 2018-ban kapott egy feljavított kiadást, illetve portot XO, PS4 és Switch konzolokra.
Történetünk névtelen főhőse a Hisomu klán egy képzett harcosa, aki egy különleges bevetés után arra ébred, hogy fegyveres katonák megtámadták a főhadiszállásukat. Ezt persze nekünk kell megbosszulnunk, de aztán érdekes fordulatot vesznek az események. Mivel hősünk a tradíciók híve, ezért a modern technika helyett a tetoválásai által előhívott képességeket használja a pályák teljesítéséhez. Erre szükségünk is lesz, mert a lőfegyveresek elleni, szemtől szembe harcok során kicsi az esélyünk, nem beszélve a riasztásról. Az egész játék erre a mechanikára lett kihegyezve, sőt, minden egyes új helyszínen kapunk valami új kihívást is. Mindezt rajzfilmszerű animáció meg dinamikus, japán stílusú hangok és zene mellett - az összhatás páratlan!
Segítőnk egy Ora nevű nő, akinek útmutatásával sajátíthatjuk el a rejtőzködés, illetve a lesből támadás technikáit 12+1 pályán keresztül, amiket amúgy újra is lehet játszani. A játék során hősünk fejlődik, és bár szintek nincsenek, de a történet előrehaladtával új képességeket meg fegyvereket vehetünk a teljesítményünk alapján szerzett skill pontokból. Az egyenként akár 1 órát is felölelő szinteken a küldetések teljesítése mellett ellopott ereklyéket meg tekercseket is gyűjthetünk, utóbbiakból néhány ún. Challenge Room-okban található. Különféle achievmentek teljesítésével új kosztümöket nyithatunk meg, amik bónusz-málusz alapon módosítják a tulajdonságainkat, a pályák végén pedig a program pontoz minket, ahol extrán jutalmazza a riasztás és/vagy gyilkolás mentes végigvitelt.
Ha a játékot egy tárgyhoz kellene hasonlítani, akkor a Mark of the Ninja egy katana lenne: a tökéletességet szem előtt tartva, szívvel-lélekkel összerakott, minden ízében és vonásában precíz remekmű. Nem véletlen a 90 %-os Metacritic átlag!
Pro:
a grafika;
a pályadesign;
hosszú játékidő;
az achievmentek;
japán stílusú hangok;
a fejlődési lehetőségek;
magával ragadó hangulat;
összetett, átgondolt irányítás;
dinamikusan változó zene;
rejtett tárgyak és szintek;
az alternatív kosztümök;
újrajátszhatósági faktor;
pálya végi pontozás;
New Game Plus;
az epilógus;
Kontra:
Ora időnként túl sokat szövegel;
tudom, hogy a játékmenet része, de az őrök rövidlátása akkor is...
Kiknek ajánlható?Ha szeretnél egy utolsó porcikájáig összerakott, minőségi játékprogramot, akkor a Mark of the Ninja-t vétek kihagyni.