[Teszt] Tiebreak: Official Game of the ATP and WTA

Tiebreak: Official Game of the ATP and WTA

GhzSzabó Ákos2024.09.08. 17:00

Kevés annyira mostohán kezelt sport létezik a videójátékok világában mint a tenisz. Ez valószínűleg egy fura kijelentésnek tűnhet, annak tükrében, hogy az elmúlt években legalább 5 vagy 6 játék megjelent, viszont ahogy azt tudjuk sajnos a mennyiség nem helyettesítheti a minőséget. Pedig a recept igen egyszerű, mégis teljesen hihetetlen, hogy az Xbox360 érában megjelent Top Spin 4 óta, egyszerűen nem sikerült a témában maradandót alkotni. Arról már nem is beszélve, hogy szerény véleményem szerint a Dreamcast/PS2 konzolokra megjelent Virtua Tennis sorozat mind a mai napig megeszi reggelire az összes próbálkozást.

Egy ilyen kezdés után, gondolom nem fog senkit sem meglepetésként érni, hogy a jelen cikkünk témáját adó Tiebreak sem fogja bővíteni a jó tenisz játékok listáját. Pedig nem kéne ennek annyira bonyolúltnak lennie, hiszen a Stinger álltal tesztelt Top Spin 2k25 már elindult egy jó irányba, viszont ott is sikerült rengeteget dolgot elrontani.

Egyszerűen érthetetlen számomra, hogy egy lassan veteránnak számító fejlesztő a Big Ant Studio miért nem tanul a saját hibáiból. 2018 óta viszik a sportágat, nekik köszönhető a AO International Tennis illetve a Tennis World Tour 2, amik jóindulattal is csak maximum közepesre sikerültek. Mondjuk mentségükre legyen mondva, hogy azért keresik azt az utat csak még nem értek oda. Viszont ami vitathatatlanul nagy pozitívum, hogy a TieBreakben olyan szintű liszensz cunamit találhatunk, hogy tényleg nagyítóval kell keresni, hogy ki vagy mi maradt ki belőle. Csak így ízelítőként: 90 hivatalos verseny, a helyszínekkel egyetemben, 120 játékossal, mint például: Novak Djokovic, Iga Swiatek, Roger Federer, Maria Sharapova, Rafael Nadal, Naomi Osaka, Jannik Sinner, Carlos Alcaraz, Daniil Medvedev, Alexander Zverev, Stefanos Tsitsipas, Ben Shelton, Taylor Fritz és mindenki kedvence, Andy Murray. Ezekhez tartozik még, hogy bármelyik teljes idényt és bajnokságot is végigjátszhatjuk, mint a Masters 1000, WTA 1000, ATP/WTA 500 és a Finals-ok. Lényegében amit ebben a játékban nem tudsz megcsinálni, az nem is releváns a teniszben.

Sajnos ugyan ez nem mondható el a játékmenetre. Mármint itt is próbálkoztak és meglepő módon van akinek tetszik is, viszont több óra egyéni, páros, sőt 4 fős coop után is egyszerűen nem éreztünk mást csak frusztrációt. Egyszerűen nem értem, hogy miért olyan nehéz egy ilyen játékot élvezetesre csinálni. Mert tegyük félre a ps3as (néha 2-es) korszakot megidéző látványt, a 20 évvel lemaradt animációs rendszert, és a szerintem borzasztó karakter modelleket, mivel ha magát a játékmenetet sikerült volna legalább minimálisan is élvezetesre csinálni, akkor ezek a dolgok teljesen másodlagosak lennének. De nem sikerült. Ha fejlesztőként egy ilyen játékot kéne csinálnom, az egészen biztos, hogy az alapokkal kezdeném, a körítés előtt. Ami itt egyértelműen a fizikát jelentené. Az minden, labdát tartalmazó játék alapja. Hogy pattan, hogy erővel repül, hogy milyen felületen játszunk, hol van az élvezetesség és a realitás határa, hogy el is hidd valamennyire, hogy azt a fonákot vissza tudod adni. Meglegyen az ereje, a röptéje és benned azaz érzés, hogy legalább minimálisan is tudod irányítani a meccset. Egyszerűen olyan nagy a random faktor, hogy teljesen kiszámíthatatlanná teszi a mérkőzéseket. Volt, hogy egymás után 2 menetben sem sikerült egyetlenegy (!!!) érvényes szervát ütni, mert a labda körül zölddé váló indikátor egyszerűen nem jelent meg. És azt nekem senki se mondja, hogy 9 szervából egyet sem tud rendesen átütni egy Djokovic, szimulátor ide vagy oda. Vagy a háló körüli nyesések, egyszerűen a vak szerencsére van bízva, hogy abba az irányba menjen ahova szeretnéd, vagy legalább átmenjen a háló fölött. A másik rendkívül frusztráló dolog, ami főleg akkor szembetűnő ha kipróbálunk más tenisz játékokat is, az apró, meg néha nem is annyira apró audiovizuális indikációk teljes hiánya. Egy 65 colos tv-n, 3 méterről nem sikerült megoldani, hogy látható legyen a sárga karika, ahova egy emelés után esni fog a labda. Out-nál nincs hangos bekiabálás, így a legtöbbször onnan tudtuk mi történt, hogy az animáció elnyomása után megnéztük az eredményt. Tudom, hogy ezek nem tűnnek nagy dolognak, de a hangulat rontáson kívül tényleg elképesztő frusztrációt okoz és folyamatosan megtöri a játékmenetét.

Tényleg mindent beleadtak a fejlesztők ami a “modernkori” sport játékokban elérhető, már ami a tartalmat illeti. A szokásos bajnokságokon kívül talán két fontosabb dolgot érdemes kiemelni, a full karrier módot, amiben a saját, generált karakterünk pályafutását egyengethetjük, illetve a “The Slam Challenge” ahol Novak Djokovic karrierjének legfontosabb állomásait élhetjük illetve játszhatjuk újra. Azzal az opcióval, hogy néhol megváltoztathatjuk a történelmet is egy kicsit. A játék alapvetően szűkös, vagy is hát, az átlag 2K játékokhoz képest lényegesen kisebb költségvetése azért itt is tettenérhető, hiszen közel sem sikerült a nagyok általi színvonalat elérni, de legalább látszik, hogy próbálkoztak.

A Tiebreak mindenképpen egy jó lépés az ultimate tenisz szimulátorok irányába, viszont inkább érződik egy erős bétának, mint egy kész terméknek. Elképesztően rossz a fizika, nem tudsz különbséget tenni játék közben, hogy füvön vagy salakon játszol, nagyon gyengék az animációk és talán ennek a két dolognak a kombinációjaként, szuper bugos még mindig a játék. Ha jól tudom PC-n early accessben volt egy ideig és egyértelműen látszik rajta, hogy még jó sok hónapra szükség lett volna, hogy egy decens konzolos megjelenést tudjanak belőle összehozni. Ha szereted a teniszt és nem vagy fanatikus, mindenképpen a 2K verziót ajánlanám jelenleg, 4esben is sokkal jobban szórakoztunk vele. Ettől függetlenül bízom benne, hogy folyamatos javításokkal sokkal versenyképesebbé teszik majd, de jelenlegi állapotában, inkább maradjon a padon az ütő és a labda.

PLATFORM PC (Steam), Nintendo Switch, Xbox, PlayStation | KIADÓ Nacon FEJLESZTŐ Big Ant Studios | MEGJELENÉS 2024. augusztus 22. ÁR 50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

4 órája

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

12 órája
26

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

1 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

1 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

1 napja
69

Heti megjelenések

2 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

4 napja
3

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

4 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

4 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

5 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

5 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

6 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

6 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

6 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

6 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

7 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

7 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

8 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

8 napja
30

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

9 napja
13